Renteverhoging FED: wanneer ziet u verhogingen?
TIP
Re: Renteverhoging FED: wanneer ziet u verhogingen?
14 december denk ik.
Een vraag van een echte leek.
Moet en zal de ecb onmiddellijk volgen?
Heeft dit gevolgen voor ons spaarboekje en variabele leningen?
Ik denk dat het antwoord 4x ja is, maar wie ben ik in deze
Hoe vaak heeft de FED al een renteverhoging in het vooruitzicht gesteld en uiteindelijk niet gedaan?10,20,30,40,,,???
Hoe vaak zal de FEd nog een renteverhoging in het vooruitzicht stellen?10,20,30,40,...?
Fed is voor mij niet geloofwaardig.
Hoe vaak zal de FEd nog een renteverhoging in het vooruitzicht stellen?10,20,30,40,...?
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Idd. Het lijkt wel het monster van de Loch Ness (Yellen zou er kunnen voor doorgaan).movado schreef:Hoe vaak heeft de FED al een renteverhoging in het vooruitzicht gesteld en uiteindelijk niet gedaan?10,20,30,40,,,???
Ze moeten de intellectuele capaciteiten van hun landgenoten daar toch niet hoog op hebben. Terecht volgens mij.
Het is reeds ontelbare keren geschreven dat de VS, gezien hun hoge schuldgraad, zich een renteverhoging niet kunnen veroorloven. En wie ben ik om aan die experts te twijfelen.
Ze hebben dit idd al vaak aangekondigd en al bina even vaak niet gedaan. Reden is al even divers. Huizenmarkt, conumentenverrouwen, werkloosheidscijfers,....
Volgens mij gaat het gewoon nog niet "goed" genoeg omm hun plan richting normale rente uit te voeren. Amerikanen leven op krediet, rente doen stijgen zal dus niet evidend zijn.
Volgens mij gaat het gewoon nog niet "goed" genoeg omm hun plan richting normale rente uit te voeren. Amerikanen leven op krediet, rente doen stijgen zal dus niet evidend zijn.
In Belgie zou een renteverhoging goed zijn voor extra consumptie en dus goed voor de economie. En als dat niet zo zou zijn dan zou de spaarder toch terug het gevoel hebben dat alles weer op zijn plooi komt.
De rente staat alleen maar laag om de beurs te plezieren maar wanneer gaat men nu eens inzien dat de beurs niks te maken heeft met economie??? Het is alleen een risicovolle manier voor bedrijven om geld op te halen.
De rente staat alleen maar laag om de beurs te plezieren maar wanneer gaat men nu eens inzien dat de beurs niks te maken heeft met economie??? Het is alleen een risicovolle manier voor bedrijven om geld op te halen.
-
pisa
Ik kan me wel indenken dat meer renteniers er zo over denken.Lukske schreef:In Belgie zou een renteverhoging goed zijn voor extra consumptie en dus goed voor de economie. En als dat niet zo zou zijn dan zou de spaarder toch terug het gevoel hebben dat alles weer op zijn plooi komt.
De beurs heeft normalerwijze wel een doel: ophalen van kapitaal om hun activiteiten te ontplooien. Die bedrijven doen dat niet om de beleggers een plezier te doen, die hopen daar zelf voordeel uit te halen. Op de beurs noteren is geen pleziertje, door allerlei eisen waar de bedrijven vanaf dan moeten voldoen qua boekhouding e.d.m. Ze doen dit dus omdat het niet anders kan, en hopen zo verder te groeien.
Maar in het huidige klimaat klopt deze redenering niet meer volledig, dat is juist. Bedrijven kopen nu met gratis geld massaal hun eigen aandelen weer in. Dus op dat punt heb je volledig gelijk. Dit kan men niet eeuwig volhouden.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Optie 'geen' is niet opgenomen.
Rente verhogen is nefast voor de overheidsschulden.
Zoals ik het een hele tijd geleden al zei, de FED zit vast met haar lage rente.
Rente verhogen is nefast voor de overheidsschulden.
Zoals ik het een hele tijd geleden al zei, de FED zit vast met haar lage rente.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Hoe zorgt een renteverhoging voor meer consumptie ?Lukske schreef:In Belgie zou een renteverhoging goed zijn voor extra consumptie en dus goed voor de economie. En als dat niet zo zou zijn dan zou de spaarder toch terug het gevoel hebben dat alles weer op zijn plooi komt.
Renteverhoging zou nog meer geld op spaarboekskes doen belanden.
De rente staat laag om investeringen en/of consumptie aan te moedigen.
Een investering die op de beurs kan doorverkocht worden draagt minder risico dan een investering die niet kan doorverkocht worden. Zichtbare volatiliteit is niet 100pct hetzelfde als risico. Beurskoers is eigenlijk slechts een prijs. Ook een niet genoteerd bedrijf kan in waarde dalen of stijgen.
Laatst gewijzigd door nickname op 22 september 2016, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ecb moet niet en zal ook niet onmiddelijk volgen.voodoo schreef:14 december denk ik.
Ecb is veel later dan Fed met monetaire interventie begonnen.
Een verhoging in de Vs zal geen invloed hebben belgische spaarboekskes en leningen.
Wel op de Dollarkoers, waarschijnlijk stijgt die mee.
Nu zie ik zoveel mensen zeggen dat renteverhoging vooral uitblijft om de beurs te "plezieren". Waar dat nu weer vandaan komt vraag ik mij toch af... Het is zoals spruitekop zegt door de overheidsschulden. Zolang die niet verminderen zitten ze vast met hun lage rente.nickname schreef:Hoe zorgt een renteverhoging voor meer consumptie ?Lukske schreef:In Belgie zou een renteverhoging goed zijn voor extra consumptie en dus goed voor de economie. En als dat niet zo zou zijn dan zou de spaarder toch terug het gevoel hebben dat alles weer op zijn plooi komt.
Renteverhoging zou nog meer geld op spaarboekskes doen belanden.
De rente staat laag om investeringen en/of consumptie aan te moedigen.
@nickname, Uw laatste zin klopt. Het was als aanmoediging maar het werkt duidelijk averechts. Het grootste deel van de mensen voelt dit aan als iets negatief waardoor ze nog meer geld sparen. De meeste van die mensen willen geen grote risico's nemen met hun geld dus blijft het gewoon op de zicht/spaarrekening staan. Ik denk dus ook dat een renteverhoging( tot een bepaalde hoogte) de consumptie zal aanwakkeren. Gewoon omdat de perceptie zal veranderen van de meeste mensen.
Zoals hierboven aangegeven heeft al dit rente stuntwerk een averechts effect. Geld lenen op de markt wordt goedkoper waardoor vele landen gemakkelijker lenen en hun schuldgraad toeneemt. Wanneer dan de rente gaat stijgen groeit hun schuldenproblemtiek exponentieel. De weg terug naar "normale" rente zal dus lang en moeizaam zijn.