riziv toelage
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: riziv toelage
Voor zover ik dit kan inschatten is er een vergelijking mogelijk tussen curalia en amonis. Amonis is geen verzekeringsfirma, maar een pensioeninstelling en valt dus NIET onder de waarborgregeling van 100.000€. Als ik het goed begrijp is er wel een soort waarborg (geregeld in het wettelijk kader van WAPZ - wettelijk aanvullend pensioen voor zelfstandigen), met name de inleg in het product.
Enkele opmerkingen hierbij, maar dit is eigen interpretatie:
Bij failliet verzekeraar krijg je dus 100.000€, gezien het bedrag van riziv-premie al dan niet gecomineerd met eigen vapz, is dit ruim onvoldoende. De vraag zal ook zijn of de Belgische staat bij failissement van bvb een vivium dit daadwerkelijk zal kunnen opbrengen, want als bvb een vivium failliet gaat, zal dit allicht maar één van de vallende dominostenen zijn. Bij amonis krijg je op zijn minst toch de minimum inleg terug. Plus het feit dat de onderliggende portefeuille zal moeten verdeeld worden, wat nog niet betekenddat je alles kwijt bent.
bron persbericht amonis
Enkele opmerkingen hierbij, maar dit is eigen interpretatie:
Bij failliet verzekeraar krijg je dus 100.000€, gezien het bedrag van riziv-premie al dan niet gecomineerd met eigen vapz, is dit ruim onvoldoende. De vraag zal ook zijn of de Belgische staat bij failissement van bvb een vivium dit daadwerkelijk zal kunnen opbrengen, want als bvb een vivium failliet gaat, zal dit allicht maar één van de vallende dominostenen zijn. Bij amonis krijg je op zijn minst toch de minimum inleg terug. Plus het feit dat de onderliggende portefeuille zal moeten verdeeld worden, wat nog niet betekenddat je alles kwijt bent.
bron persbericht amonis
-
Gilles_Serruys
- Newbie

- Contacteer:
Het waarborgfonds dekt de levensverzekeringscontracten van tak 21, echter met uitzondering van die van de tweede pijler, zijnde: de groepsverzekeringen, VAPZ, IPT, RIZIV,… (eenvoudig gezegd, de levensverzekeringen verbonden met de beroepsactiviteit).
Voor meer informatie ben ik steeds bereikbaar!
Gilles Serruys
0478.24.37.13
Voor meer informatie ben ik steeds bereikbaar!
Gilles Serruys
0478.24.37.13
-
kantoorBryon
- Newbie

- Contacteer:
Wat Curalia betreft zijn wij met de vragen op dit forum vaak geconfronteerd geweest door verschillende klanten.
Het is zeer belangrijk om daarover goed geïnformeerd te zijn gezien en niet altijd evident om 'juiste' informatie door te krijgen over deze contracten.
Als jullie dit wensen mogen jullie altijd contact opnemen met ons via maaike@kantoorbryon.be
wij zijn onafhankelijk makelaar en adviseren onze klanten op een professionele manier.
Het is zeer belangrijk om daarover goed geïnformeerd te zijn gezien en niet altijd evident om 'juiste' informatie door te krijgen over deze contracten.
Als jullie dit wensen mogen jullie altijd contact opnemen met ons via maaike@kantoorbryon.be
wij zijn onafhankelijk makelaar en adviseren onze klanten op een professionele manier.