Rode Duivels
Re: Rode Duivels
Ook in de verdediging zitten er 2 die toch ook te oud worden om nog tot het volgende kampioenschap mee te gaan.Sammy2 schreef: ↑5 december 2022, 09:17... Lukaku past ook in dit lijstje.Charlesvdw schreef: ↑4 december 2022, 19:35 Daar heb je natuurlijk gelijk in. Ook sommige spelers hebben hun beste tijd gehad: Eden Hazard, Witsel, Meunier, Mertens...![]()
Wat mij betreft past Lukaku niet in dit lijstje.
Het zal een ferme "uitdaging" worden om een PLOEG op het veld te brengen voor het EK '24 in D.

Er zijn er toch een aantal die ik nog zou oproepen hoor maar dat de nationale ploeg moet vernieuwen is wel een feit. Het begint al bij de bondscoach. Daar gaat mijn voorkeur uit naar Louis van Gaal of Michel Preud'homme beiden hebben hun eigen kwaliteiten en zullen ongetwijfeld voor die vernieuwing zorgen.
Vooral bij Louis van Gaal verwacht ik dat de slinger helemaal zou gaan doorslaan naar de jeugd.
Hieronder de namen van personen die ik zou oproepen (gevolgd door hun geboortejaar en huidige ploeg). De namen die in het groen staan, zijn spelers die nu vaak/altijd al opgeroepen worden. Namen in het zwart zijn spelers die ik stelselmatig zou gaan oproepen om te kijken hoever ze staan en of ze kunnen meedraaien in de nationale ploeg. Met het oog op het EK in 2024.
Doelmannen:
- Thibaut Courtois (1992, Real Madrid)
- Koen Casteels (1992, VfL Wolfsburg)
- Simon Mignolet (1988, Club Brugge)
- Maarten Vandevoordt (2002, KRC Genk)
- Jelle Van Neck (2004, Marseille)
Verdedigers:
- Leander Dendoncker (1995, Aston Villa)
- Arthur Theate (2000, Rennes)
- Sebastiaan Bornauw (1999, VfL Wolfsburg)
- Koni De Winter (2002, FC Empoli)
- Ameen Al-Dakhil (2002, Sint-Truiden)
- Jorne Spileers (2005, Club NXT)
- Martin Wasinski (2004, RSC Charleroi)
- Noah Sadiki (2004, RSC Anderlecht)
- Noah Mbamba (2005, Club Brugge)
Uittredend (maar misschien wel nog nodig om ons te kwalificeren voor het EK in 2024)
- Toby Alderweireld (1989, Royal Antwerp)
- Jan Vertonghen (1987, RSC Anderlecht)
Middenveld:
- Kevin De Bruyne (1991, Manchester City)
- Amadou Onana (2001, Everton)
- Youri Tielemans (1997, Leicester City)
- Charles De Ketelaere (2001, AC Milan)
- Aster Vranckx (2002, AC Milan)
- Léandre Kuavita (2004, Standaard Luik)
- Yari Verschaeren (2001, RSC Anderlecht)
- Albert Sambi Lokonga (1999, FC Arsenal)
- Nicolas Raskin (2001, Standaard Luik)
- Mike Trésor (1999, KRC Genk)
- Chemsdine Talbi (2005, Club NXT)
Linkervleugel:
- Thorgan Hazard (1993, Dortmund)
- Yannick Carrasco (1993, Atlético Madrid)
- Maxim De Cuyper (2000, KVC Westerlo)
Rechtervleugel:
- Alexis Saelemaekers (1999, AC Milan)
- Timothy Castagne (1995, Leicester City)
- Matisse Samoise (2001, KAA Gent)
Aanvallend:
- Leandro Trossard (1994, Brighton)
- Jérémy Doku (2002, Rennes)
- Mario Stroeykens (2004, RSC Anderlecht)
- Largie Ramazani (2001, UD Almeria)
- Julien Duranville (2006, RSC Anderlecht)
Spits:
- Romelu Lukaku (1993, Inter Milaan)
- Lois Openda (2000, Lens)
- Sekou Diawara (2004, Jong Genk)
- Romeo Vermant (2004, Club NXT)
Vooral bij Louis van Gaal verwacht ik dat de slinger helemaal zou gaan doorslaan naar de jeugd.
Hieronder de namen van personen die ik zou oproepen (gevolgd door hun geboortejaar en huidige ploeg). De namen die in het groen staan, zijn spelers die nu vaak/altijd al opgeroepen worden. Namen in het zwart zijn spelers die ik stelselmatig zou gaan oproepen om te kijken hoever ze staan en of ze kunnen meedraaien in de nationale ploeg. Met het oog op het EK in 2024.
Doelmannen:
- Thibaut Courtois (1992, Real Madrid)
- Koen Casteels (1992, VfL Wolfsburg)
- Simon Mignolet (1988, Club Brugge)
- Maarten Vandevoordt (2002, KRC Genk)
- Jelle Van Neck (2004, Marseille)
Verdedigers:
- Leander Dendoncker (1995, Aston Villa)
- Arthur Theate (2000, Rennes)
- Sebastiaan Bornauw (1999, VfL Wolfsburg)
- Koni De Winter (2002, FC Empoli)
- Ameen Al-Dakhil (2002, Sint-Truiden)
- Jorne Spileers (2005, Club NXT)
- Martin Wasinski (2004, RSC Charleroi)
- Noah Sadiki (2004, RSC Anderlecht)
- Noah Mbamba (2005, Club Brugge)
Uittredend (maar misschien wel nog nodig om ons te kwalificeren voor het EK in 2024)
- Toby Alderweireld (1989, Royal Antwerp)
- Jan Vertonghen (1987, RSC Anderlecht)
Middenveld:
- Kevin De Bruyne (1991, Manchester City)
- Amadou Onana (2001, Everton)
- Youri Tielemans (1997, Leicester City)
- Charles De Ketelaere (2001, AC Milan)
- Aster Vranckx (2002, AC Milan)
- Léandre Kuavita (2004, Standaard Luik)
- Yari Verschaeren (2001, RSC Anderlecht)
- Albert Sambi Lokonga (1999, FC Arsenal)
- Nicolas Raskin (2001, Standaard Luik)
- Mike Trésor (1999, KRC Genk)
- Chemsdine Talbi (2005, Club NXT)
Linkervleugel:
- Thorgan Hazard (1993, Dortmund)
- Yannick Carrasco (1993, Atlético Madrid)
- Maxim De Cuyper (2000, KVC Westerlo)
Rechtervleugel:
- Alexis Saelemaekers (1999, AC Milan)
- Timothy Castagne (1995, Leicester City)
- Matisse Samoise (2001, KAA Gent)
Aanvallend:
- Leandro Trossard (1994, Brighton)
- Jérémy Doku (2002, Rennes)
- Mario Stroeykens (2004, RSC Anderlecht)
- Largie Ramazani (2001, UD Almeria)
- Julien Duranville (2006, RSC Anderlecht)
Spits:
- Romelu Lukaku (1993, Inter Milaan)
- Lois Openda (2000, Lens)
- Sekou Diawara (2004, Jong Genk)
- Romeo Vermant (2004, Club NXT)
Volgende wedstrijd:
vrijdag 24 maart 2023 (Zweden - België)
Stel dat ik bondscoach zou zijn, dan zou ik dit wel eens willen uitproberen (2 nieuwe er in en direct in de basis):
Lois Openda
Leandro Trossard / Jérémy Doku
Maxim De Cuyper / Amadou Onana / Kevin De Bruyne / Alexis Saelemaekers
Jan Vertonghen / Koni De Winter / Leander Dendoncker
Thibaut Courtois
vrijdag 24 maart 2023 (Zweden - België)
Stel dat ik bondscoach zou zijn, dan zou ik dit wel eens willen uitproberen (2 nieuwe er in en direct in de basis):
Lois Openda
Leandro Trossard / Jérémy Doku
Maxim De Cuyper / Amadou Onana / Kevin De Bruyne / Alexis Saelemaekers
Jan Vertonghen / Koni De Winter / Leander Dendoncker
Thibaut Courtois
In uw lijstje zitten zelfs spelers uit de Belgische tweede klasse?
Volgens mij een te drastische verjongingskuur.
Volgens mij een te drastische verjongingskuur.
Ik heb gezorgd dat ik overal 3 à 4 gevestigde waarden had. Enkel bij de verdediging is dat lastiger en daarom zou ik graag Vertonghen en Alderweireld nog anderhalf jaar aan boord houden. Gewoon om een nieuwe defensie op te bouwen het komende anderhalf jaar.
De spelers die in mijn overzicht in het groen staan, zijn veelal basisspelers. Ik zou gewoon vanaf de volgende wedstrijd er 2 à 3 nieuwe opzetten (die spelers staan in het zwart getypt) en dan zit daar inderdaad al eens een tweedeklasser met talent tussen. Het is ook niet zo dat ik er meteen een half elftal op zou gooien (dan verlies je sowieso). Zie bv. mijn post hierboven waarbij ik de opstelling schets voor de match Zweden - België.
Op zich is dat al een flinke verjonging hoor en naar mijn mening een opstelling waarmee je wint van Zweden.
Als je ziet dat je aan de winnende hand bent, gebruik je wissels en laat nieuw talent opkomen! Dat is iets dat Martinez nooit deed. Hij had zijn heilige huisjes en die bleven overeind en dat is uiteindelijk zijn ondergang geworden.
De spelers die in mijn overzicht in het groen staan, zijn veelal basisspelers. Ik zou gewoon vanaf de volgende wedstrijd er 2 à 3 nieuwe opzetten (die spelers staan in het zwart getypt) en dan zit daar inderdaad al eens een tweedeklasser met talent tussen. Het is ook niet zo dat ik er meteen een half elftal op zou gooien (dan verlies je sowieso). Zie bv. mijn post hierboven waarbij ik de opstelling schets voor de match Zweden - België.
Op zich is dat al een flinke verjonging hoor en naar mijn mening een opstelling waarmee je wint van Zweden.
Als je ziet dat je aan de winnende hand bent, gebruik je wissels en laat nieuw talent opkomen! Dat is iets dat Martinez nooit deed. Hij had zijn heilige huisjes en die bleven overeind en dat is uiteindelijk zijn ondergang geworden.
En spelers die al een half jaar niet meer spelen bij hun club, sorry maar die zou ik ook niet gaan opstellen:
- Eden Hazard
- Axel Witsel
- Thomas Meunier
- Dries Mertens
Pas op, ik zou Eden Hazard graag terug op mijn lijstje bij de aanvallers zetten want ik vind wel dat hij het nog steeds in zich heeft. Maar dan zal hij een transfer moeten maken en zorgen dat hij verdomme weer aan het spelen gaat. Bankzitter zijn bij Real Madrid getuigt van weinig ambitie en dan hoef je ook niet bij een nationale ploeg te spelen.
Als Eden terugkeert naar een Belgische club, dan zou hij wekelijks op het veld staan en schiet hij er nog 10 in op een seizoen.
- Eden Hazard
- Axel Witsel
- Thomas Meunier
- Dries Mertens
Pas op, ik zou Eden Hazard graag terug op mijn lijstje bij de aanvallers zetten want ik vind wel dat hij het nog steeds in zich heeft. Maar dan zal hij een transfer moeten maken en zorgen dat hij verdomme weer aan het spelen gaat. Bankzitter zijn bij Real Madrid getuigt van weinig ambitie en dan hoef je ook niet bij een nationale ploeg te spelen.
Als Eden terugkeert naar een Belgische club, dan zou hij wekelijks op het veld staan en schiet hij er nog 10 in op een seizoen.
Siebe Van der Heyden (Union) vergeten bij u verdedigers?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Michel Preud'homme en vernieuwenKevva schreef: ↑5 december 2022, 23:32 Er zijn er toch een aantal die ik nog zou oproepen hoor maar dat de nationale ploeg moet vernieuwen is wel een feit. Het begint al bij de bondscoach. Daar gaat mijn voorkeur uit naar Louis van Gaal of Michel Preud'homme beiden hebben hun eigen kwaliteiten en zullen ongetwijfeld voor die vernieuwing zorgen.

Ja, er zullen er ongetwijfeld enkelen van tussen geglipt zijn zoals een Siebe Van Der Heyden en Wout Faes in de verdediging. Ik vraag me ook af in hoeverre je zo'n spelers nog kunt 'kweken' tegen het WK van 2026? In die tijd zijn die ook 28 jaar. Maar het kan zeker.
Op het middenveld trouwens Rayane Bounida nog 'vergeten'. Die laatste is op dit moment 16 jaar maar na het EK van 2024 kan hij zeker ook opgeroepen worden (dan is hij 18 jaar en is het grootste kind zijn er ook wat uit). Zo'n gasten kun je nog naar je hand zetten. Die Bounida zie ik trouwens ook wel nog terecht komen in de Premier League.
Velen zullen het oneens zijn maar ik denk dat een Louis van Gaal misschien wel een toegevoegde waarde kan zijn op DIT MOMENT. Hij zal voor vernieuwing kiezen en dan gaan we wel een verjongingskuur krijgen. Ik denk dat zijn tactisch inzicht ook meer aansluit met hetgeen ik eerder in gedachten heb. O.a. elke match 2 à 3 jonkies er in (ja, zelfs in de basis) tussen de gevestigde waarden.Ardennois schreef: ↑6 december 2022, 15:45Michel Preud'homme en vernieuwenKevva schreef: ↑5 december 2022, 23:32 Er zijn er toch een aantal die ik nog zou oproepen hoor maar dat de nationale ploeg moet vernieuwen is wel een feit. Het begint al bij de bondscoach. Daar gaat mijn voorkeur uit naar Louis van Gaal of Michel Preud'homme beiden hebben hun eigen kwaliteiten en zullen ongetwijfeld voor die vernieuwing zorgen.Die mens zit bij zijn Franse deerne in Bordeaux van zijn voetbalpensioen te genieten en staat voor gevechtsvoetbal
... Daar zal onze Kevin niet blij van worden.
Preud'homme zie ik ook wel vernieuwen hoor, maar ik denk dat hij eerder in de categorie 24 à 26 jarigen zou kijken en dan vrees ik dat je eigenlijk al wat te laat bent.
Persoonlijk zou ik in de leeftijdscategorie 18 tot 21 jaar zoeken. Dat zijn spelers die je de komende 10 jaar op het hoogste niveau kunt laten meedraaien. En die kun je nog wel wat 'kneden' (presteer je niet of hang je de clown uit, dan mag je vertrekken. De tickets voor een EK of een WK zijn duur

-
- Hero Member
- Contacteer:
Volledig akkoord, grote fout om spelers die niet meer spelen bij hun club op te stellen bij de nationale ploeg.Kevva schreef: ↑6 december 2022, 00:25 En spelers die al een half jaar niet meer spelen bij hun club, sorry maar die zou ik ook niet gaan opstellen:
- Eden Hazard
- Axel Witsel
- Thomas Meunier
- Dries Mertens
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eden Hazard houdt de eer aan zichzelf en stopt met de nationale ploeg.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Gaat nu voltijds bankzitter worden. Niet te geloven, bij de Rode Duivels kreeg hij nog speelkansen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
... eindelijk. Volgens mij heeft ie enkel in de weg gelopen van KDB.Charlesvdw schreef: ↑7 december 2022, 19:32 Eden Hazard houdt de eer aan zichzelf en stopt met de nationale ploeg.