RV: einde bevrijdend karakter?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: RV: einde bevrijdend karakter?
Misschien in Duitsland binnenkort? Volgens bepaalde bronnen staat 'n deel goud van de Duitse bundesbank bank klaar om tot munten geslagen te worden. Het is 'n manier om aan de RV te ontsnappen.
link
link
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 1 december 2011, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie Netto.
De onderhandelingen over de praktische modaliteiten van de wet op de opheffing van het bankgeheim lopen ten einde. De Nationale Bank zal een centraal register van alle bankrekeningen aanleggen. Dat register zal logischerwijze gebruikt worden om de nieuwe solidariteitsbijdrage van 4 procent op de hoge vermogensinkomsten aan te rekenen.
De onderhandelingen over de praktische modaliteiten van de wet op de opheffing van het bankgeheim lopen ten einde. De Nationale Bank zal een centraal register van alle bankrekeningen aanleggen. Dat register zal logischerwijze gebruikt worden om de nieuwe solidariteitsbijdrage van 4 procent op de hoge vermogensinkomsten aan te rekenen.
optibear schreef:Weet er iemand hoe dit nu in elkaar zit inzake cvba zoals Ecopower?![]()
Bondig gezegd: ik ruik gewoonweg dikke miserie en gezever bij het invullen van de jaarlijkse brief bij vele particulieren. Om Paul te parafrasere: in bezwaar gaan en zoveel mogelijk uit te melken wat er kan.
Met de beperking van het bankgeheim vanaf 01-07-201 is het allemaal niet zo eenvoudig meer, nu kunnen ze makkelijker in een beerput beginnen te roeren ( ook al heeft men minder dan 20 000 euro bruto roerende inkomsten per jaar ).
De Gucht hebben ze al bij zijn dingens. Nu een onschuldig baazke zal dat wel niet zijn, maar Jan met de Pet kunnen ze ook lastig vallen.
Zelfs professor fiscaal recht, en advocaat Michel Maus beweert de de fiscale wetten langs alle kanten rammelen en dat de Gucht , samen met zijn 'lotgenoten' de 'arme' antwerpse diamantairs een heel grote kans maken om de wet op het bankgeheim door het Grondwettelijk Hof te laten vernietigen
Indien men de fiscus een tijdje buitenschot wil zetten kan men een zaak voor de rechtbank starten. De onderzoekstermijnen van de fiscus verlopen dan terwijl de fiscus werkloos moet toekijken.
Men kan bv een 'inleidend' of 'pro forma' bezwaarschrift indienen over andere zaken dan waar het in feite om draait.
Wat is dan wél de bedoeling. Bij de afhandeling van een bezwaarschrift mag de fiscus enkel de grieven onderzoeken.
Als de directeur uiteindelijk een beslissing neemt over het bezwaar kan men naar de rechtbank stappen en op dat moment kan men met de 'echte' grieven bovenhalen. Ook als men voor het bezwaar voor 100% gelijk krijgt van de directeur, kan men nog naar de rechter stappen.
Het voordeel is dat de aanslagtermijn voorbij zal zijn wanneer de rechter de uitspraak doet.
Als de zaak bij de rechter zit kan de fiscus geen 'vervelende' veragen meer stellen.
Neemt de directeur echter geen beslissing binnen de 6 maanden na het bezwaarschrift, en u vraagt aan de rechter om het bezwaarschrift te vernietigen (omwille van bv geen of een slecht gemotiveerd bericht van wijziging), dan wordt de aanslag vernietigd en krijg u alle voorheffingen terug oa Arrest van het Grondwettelijk hof 53/2005 van 08-03-2005
@ spruitekop en paul
Goud is bij mijn weten niet gekend, waar ik het kocht krijg je enkel een bewijs van echtheid en de naam van de firma en de hoeveelheid die je hebt gekocht. Van prijzen geen sprake.
Bij navraag dienden die papieren enkel om bij eventuele verkoop geen problemen te hebben.
Zilver kocht ik ook via Silvermountain in Nederland... even weinig papieren.
Ofwel gaan we terug naar de jaren 30 waar men blijkbaar verboden werd om goud te bezitten... doch dat is ver voor mijn tijd, moet daar dringend eens meer over lezen.
En dat goud of ander kapitaal kan ik ondertussen "geschonken" hebben via notaris aan mijn meerderjarige kinderen.... Heb ik eigenlijk ook gedaan, maar dan ineens officieel, met akte...en 3%
Goud is bij mijn weten niet gekend, waar ik het kocht krijg je enkel een bewijs van echtheid en de naam van de firma en de hoeveelheid die je hebt gekocht. Van prijzen geen sprake.
Bij navraag dienden die papieren enkel om bij eventuele verkoop geen problemen te hebben.
Zilver kocht ik ook via Silvermountain in Nederland... even weinig papieren.
Ofwel gaan we terug naar de jaren 30 waar men blijkbaar verboden werd om goud te bezitten... doch dat is ver voor mijn tijd, moet daar dringend eens meer over lezen.
En dat goud of ander kapitaal kan ik ondertussen "geschonken" hebben via notaris aan mijn meerderjarige kinderen.... Heb ik eigenlijk ook gedaan, maar dan ineens officieel, met akte...en 3%
voor een nederlandse notaris zou een schenking ook gaan : geen schenkingsrechten, enkel het ereloon van 2000 euro.
of een gewone schenking zonder registratie
nadeel voor beiden : indien er een overlijden is binnen de 3 jaar dan moeten er altijd successierechten betaald worden
het aankoopborderel KAN belangrijk zijn, omdat je dan geen moeilijkheden kan krijgen bij een verkoop van het goud
of een gewone schenking zonder registratie
nadeel voor beiden : indien er een overlijden is binnen de 3 jaar dan moeten er altijd successierechten betaald worden
het aankoopborderel KAN belangrijk zijn, omdat je dan geen moeilijkheden kan krijgen bij een verkoop van het goud