S&P aan weerstand
TIP
-
anonymous9
Re: S&P aan weerstand
@Dirk2,
Kun je ongeveer aangeven met hoeveel % van je posities je winst hebt en hoeveel % dat dan gemiddeld is? Het is imo zinloos dat je voor elk advies dat je hier ooit gaf rekenschap moet geven.
Bij Swingtrading - voor zover ik het er ook maar iets van ken - zijn stoplosses inderdaad essentieel in risicobeheersing.
Kun je ongeveer aangeven met hoeveel % van je posities je winst hebt en hoeveel % dat dan gemiddeld is? Het is imo zinloos dat je voor elk advies dat je hier ooit gaf rekenschap moet geven.
Bij Swingtrading - voor zover ik het er ook maar iets van ken - zijn stoplosses inderdaad essentieel in risicobeheersing.
Ik heb dat probleem niet want heb zo goed als geen individuele aandelen. Zit in holdings en volg wat de rijken doen.
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Concluderend kunnen we dan vaststellen: Hou het gemiddelde aan hetgeen op dit forum word geschreven.
Iedereen heeft gelijk en niemand heeft gelijk.
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Concluderend kunnen we dan vaststellen: Hou het gemiddelde aan hetgeen op dit forum word geschreven.
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
word met t, soms vergeet ik dat ..
New ATH voor zowel de nasdaq als de SP500 nu de DOW JONES nog.Dirk2 schreef: ↑22 augustus 2020, 11:20Maar de dubbele top is nog voor 100% niet doorbroken. Mensen die maar de basis kennen van een dubbele top denken dat die al doorbroken is omdat men daar al eens boven komt. Er was al een analist aan het beweren dat dit een dubbele top failure is. Nu kan je degene met een beperkte kennis er zo uithalen.
Trouwens de meeste professionelen zitten in de S&P future en daar durft men zelfs de vorige top van februari niet aanraken.
Zie grafiek ES futures. Ook wordt het aantal leiders van de beurs altijd maar kleiner.
Ik heb natuurlijk ook graag dat het maandag naar boven gaat gappen om geen grote drawdown te hebben op al mijn sterke leiders. En hopelijk komt er geen exhaustion gap.
S&P mooi door de weerstand van Dirk. Iedereen is nu long. Ik heb zojuist al mijn trackers verkocht. Ik heb nu enkel nog goud en kleine hoeveelheid euro hedged treasuries. Ga deze week nog wat goud bijkopen. Als ik zo'n fysieke tracker vind, ook euro hedged. Ik was nog aan het twijfelen maar gisteravond op het einde van de handelsdag was er weer enorme "panic buying" in de US. "FOMO's" dus.
Het is gelukkig een gap geworden. Was wel veel te hoog gegapt, maar de prijsreactie daarop viel heel goed mee.
Daardoor gisteren enorm veel werk gehad met zowel de Europese (toen de S&P futures s'morgens al een gap aantoonden) als de Amerikaanse beurzen. Ik heb opnieuw eens de evolutie van alle sectoren bekeken en naar de sterkste aandelen op langere termijn van zowel Europa als Amerika gezocht. In Europa zijn het nog allemaal dezelfde 61, maar mijn cash dan aan het werk gezet op lange termijn leiders die aan een grote pull back zaten. Mooie pullbacks. Ook cup and handles in Europa gezien.
Alleen van de pull back van Hellofresh ben ik gebleven omdat die met echt grote volumes gedaald is en om zijn dalende toppen en bodems na resultaten. Ik hou hem toch nog even bij de 61 leiders op mijn leiders wachlist.
Ook de jongste, maar traagste leider UCB zat in zijn pull back op het randje om nog leider te blijven. Want zelfs onder het 50ma, maar is aan het uitbodemen. Op deze heb ik in Europa mijn hoogste risico. Tja onder het 50Ma mag je er eigenlijk niet aankomen.
Anders in Amerika gisteren ook rotatie gezien naar Transport, financials and laggards.
Gelukkig geen hedges gedaan zoals de portfolio managers. Zie grafiek SKEW. Hoe hoger hoe meer de portfolio managers hun risico op de portefeuille beschermen door hedging. Ze waren (en zijn?) bang.
Daardoor gisteren enorm veel werk gehad met zowel de Europese (toen de S&P futures s'morgens al een gap aantoonden) als de Amerikaanse beurzen. Ik heb opnieuw eens de evolutie van alle sectoren bekeken en naar de sterkste aandelen op langere termijn van zowel Europa als Amerika gezocht. In Europa zijn het nog allemaal dezelfde 61, maar mijn cash dan aan het werk gezet op lange termijn leiders die aan een grote pull back zaten. Mooie pullbacks. Ook cup and handles in Europa gezien.
Alleen van de pull back van Hellofresh ben ik gebleven omdat die met echt grote volumes gedaald is en om zijn dalende toppen en bodems na resultaten. Ik hou hem toch nog even bij de 61 leiders op mijn leiders wachlist.
Ook de jongste, maar traagste leider UCB zat in zijn pull back op het randje om nog leider te blijven. Want zelfs onder het 50ma, maar is aan het uitbodemen. Op deze heb ik in Europa mijn hoogste risico. Tja onder het 50Ma mag je er eigenlijk niet aankomen.
Anders in Amerika gisteren ook rotatie gezien naar Transport, financials and laggards.
Gelukkig geen hedges gedaan zoals de portfolio managers. Zie grafiek SKEW. Hoe hoger hoe meer de portfolio managers hun risico op de portefeuille beschermen door hedging. Ze waren (en zijn?) bang.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zeg Dirk, je blijft altijd zo vaag over je trades. Kan je eens recente voorbeelden geven?
Ik bedoel dus bvb:
Ik kocht 5 dagen geleden TSLA aan 2000 euro omdat ........ en ik zet mijn stoploss daar omdat ..... en target is ..... om die reden en ik riskeerde % van mijn portefeuille.
En misschien een voorbeeld van een trade die goed is afgelopen en eentje die slecht is afgelopen?
En nogmaals: welk instrument gebruik je? Aandelen, opties of cfd’s? Broker?
Bedankt!
Ik bedoel dus bvb:
Ik kocht 5 dagen geleden TSLA aan 2000 euro omdat ........ en ik zet mijn stoploss daar omdat ..... en target is ..... om die reden en ik riskeerde % van mijn portefeuille.
En misschien een voorbeeld van een trade die goed is afgelopen en eentje die slecht is afgelopen?
Bedankt!
Proberen gaat natuurlijk mee Barryke, maar ik kan mij niet herinneren dat iemand hier al zo gedetailleerd zijn trades beschreven heeft ? Ik kan het gemist hebben natuurlijk ...
Vaag? Nog eens een bewijs dat men niet alles leest. Ik heb al zo een aantal voorbeelden live gebracht hier in dit draadje. Helemaal op de laatste bodem van Tesla Bv. zie mijn post op 11/8 om 16u24 en haal de grafiek erbij.TSLA stond toen 1385.Barryke schreef: ↑25 augustus 2020, 15:33 Zeg Dirk, je blijft altijd zo vaag over je trades. Kan je eens recente voorbeelden geven?
Ik bedoel dus bvb:
Bedankt!
Lees daar mijn uitleg hoe ik het deed.
Ook instap ZM uitgelegd op 11/8 om 17u20. Ergens ook instap gepost van AMZN uit de triangle. SPOT instap gepost. (trouwens de triangle uitbraak van NIO vandaag is schitterend.)
Zelf bij betalende services ga je dit niet vinden en deze worden dan wel gelezen.
De gemiddelde trader heeft 40% goede trades. Bij mij is dit anders omdat ik op zeer risicovrije plaatsen instap waar de stop niet ver moet staan. Geen opties bij mij. Trade die slecht afgelopen, is gewoon dat men dan toch onder die mooie instap locatie gaat. Of dat bv hier bij Nio de koers na uitbraak terug in de triangle zou gaan. Meer tot in detail ga ik niet gaan, waar iedereen dit zomaar kan meelezen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.