S&P aan weerstand
TIP
Re: S&P aan weerstand
Ik kom even mijn steun betuigen aan Dirk2.
Ja, we staan met onze neus weer tegen de bovenkant van het trendkanaal in de jaargrafiek, waar we in februari ook al tegenaan stonden, en daar gaan we niet bovenuit breken.
En ja, er is momenteel een distributiefase aan de gang waarbij de grote jongens (smart money) hun grote pakketten verkopen aan de kleintjes (dumb money).
TA staat in Vlaanderen nog in de kinderschoenen.
Hier doen ze nog aan beleggen op basis van verhaaltjes te lezen in De Tijd, 's morgens bij de croissants.
@Dirk2, misschien moet je ze hier eens proberen uit te leggen hoe de RSI werkt, en hoe je positieve- en negatieve reversals berekent.
Ja, we staan met onze neus weer tegen de bovenkant van het trendkanaal in de jaargrafiek, waar we in februari ook al tegenaan stonden, en daar gaan we niet bovenuit breken.
En ja, er is momenteel een distributiefase aan de gang waarbij de grote jongens (smart money) hun grote pakketten verkopen aan de kleintjes (dumb money).
Hier doen ze nog aan beleggen op basis van verhaaltjes te lezen in De Tijd, 's morgens bij de croissants.
@Dirk2, misschien moet je ze hier eens proberen uit te leggen hoe de RSI werkt, en hoe je positieve- en negatieve reversals berekent.
Dirk2,
Een paar maanden geleden raadde u beleggers aan om in TESLA uit te stappen volgens TA want we gingen een bearmarkt tegemoet.
Koers stond toen tussen de 500 en 600 usd. Ondertussen staat de koers 2048 USD.
Een paar maanden geleden raadde u beleggers aan om in TESLA uit te stappen volgens TA want we gingen een bearmarkt tegemoet.
Koers stond toen tussen de 500 en 600 usd. Ondertussen staat de koers 2048 USD.
Dubbele top!Dirk2 schreef: ↑22 augustus 2020, 11:20Maar de dubbele top is nog voor 100% niet doorbroken. Mensen die maar de basis kennen van een dubbele top denken dat die al doorbroken is omdat men daar al eens boven komt. Er was al een analist aan het beweren dat dit een dubbele top failure is. Nu kan je degene met een beperkte kennis er zo uithalen.
Trouwens de meeste professionelen zitten in de S&P future en daar durft men zelfs de vorige top van februari niet aanraken.
Zie grafiek ES futures. Ook wordt het aantal leiders van de beurs altijd maar kleiner.
Ik heb natuurlijk ook graag dat het maandag naar boven gaat gappen om geen grote drawdown te hebben op al mijn sterke leiders. En hopelijk komt er geen exhaustion gap.
Ben meer voorstander van no top en dubbele kaarsen.
Dat is gewoon liegen. Ik ben hier maar beginnen posten begin augustus, daarvoor was het al vele maanden geleden.
Je hebt het gewoon over mijn winstneming van 17 augustus, waar ik 80% van de Tesla's wegdeed. Waarbij ik zei dat de lange termijn beleggers mochten blijven zitten. Dit was ook om de mensen te laten uitstappen die meegedaan hadden met mijn swingtrade vanaf 11 augustus. Toen ik dit hier schreef stond TESLA dan nog helemaal aan zijn laagste punt met een dubbele bodem na zijn base correctie rond de 1370. We waren dus na 6 dagen uitgestapt rond de 1800. Dit is nodig om het risico naar beneden te halen. Je stapt dan naar een andere pullback. Ik heb zelfs geschreven dat ik nog 2 aandelen TESLA hield. Ik zal mijn portefeuille zo niet opblazen zoals velen deden in 2000.
Dit was de post van 11 augustus:
"Wel al een aantal opgekocht omdat ze op een technisch aankoopniveau gekomen zijn. Natuurlijk met meer risico (stops plaatsen) omdat we in de weerstandszone zitten.
Bv tesla dubbele bodem. Voordeel stops moeten niet ver staan na die zware dalingen en dit is nodig omdat de kans op slagen veel lager ligt in deze zone dan die maanden die achter ons liggen"
En van die bearmarkt is ook liegen, want ik schreef hier gewoon dat je vanaf nu moet oppassen en dat ik nog volop bullish was. Ook dat de shorts terug gaan moeten kopen als we erover gappen.
Je kon met mij hier meelezen hoe de grote jongens hun aandelen aan het wegdoen waren met rotatie truken.
Oei ik dacht dat ik hier nog bijna alleen was met wat kennis van hoe het echt werkt.Arkimedes schreef: ↑22 augustus 2020, 15:58 Ik kom even mijn steun betuigen aan Dirk2.
Het heeft niet veel zin om hier te schrijven hoe het allemaal werkt. Men blijft maar aanmodderen. Men wil niet vooruit.
Ze zullen inderdaad zelfs nog betalen aan een uitgever van een financieel blaadje. Dat wat ze daar lezen geloven ze dan wel.
De verliezen moeten gigantisch zijn door vooral in laggards te beleggen. Vele brolaandelen in Europa zijn reeds dalend vanaf 2000 en 2008.
En dat jarenlange gepruts van vele vlamingen met die biotech aandelen zonder naar een grafiek te kijken. Ze zien dan ook niet dat ze bedrogen worden. Bv. aan galapagos zag je met dat dalende trendkanaal dat de grote jongens al van in mei langzaam stukken aan het dumpen waren. In juni kwam het zelfs onder het 200 daags Ma. Triestig eigenlijk hoe slecht mensen met geld kunnen omgaan.
Blijkbaar weet u zelf niet meer wat u post! In volle coranacrisis (maart) was u her en der aan het posten dat TESLA moest verkocht worden bij elke opleving want de bearmarkt was in aantocht volgens u. U zat met uw analyses er volledig naast en blijft natuurlijk dan maanden weg van het forum in de hoop dat iedereen dat vergeten was nu en komt nu weer.Dirk2 schreef: ↑22 augustus 2020, 19:25Dat is gewoon liegen. Ik ben hier maar beginnen posten begin augustus, daarvoor was het al vele maanden geleden.
Je hebt het gewoon over mijn winstneming van 17 augustus, waar ik 80% van de Tesla's wegdeed. Waarbij ik zei dat de lange termijn beleggers mochten blijven zitten. Dit was ook om de mensen te laten uitstappen die meegedaan hadden met mijn swingtrade vanaf 11 augustus. Toen ik dit hier schreef stond TESLA dan nog helemaal aan zijn laagste punt met een dubbele bodem na zijn base correctie rond de 1370. We waren dus na 6 dagen uitgestapt rond de 1800. Dit is nodig om het risico naar beneden te halen. Je stapt dan naar een andere pullback. Ik heb zelfs geschreven dat ik nog 2 aandelen TESLA hield. Ik zal mijn portefeuille zo niet opblazen zoals velen deden in 2000.
"Wel al een aantal opgekocht omdat ze op een technisch aankoopniveau gekomen zijn. Natuurlijk met meer risico (stops plaatsen) omdat we in de weerstandszone zitten.
Bv tesla dubbele bodem. Voordeel stops moeten niet ver staan na die zware dalingen en dit is nodig omdat de kans op slagen veel lager ligt in deze zone dan die maanden die achter ons liggen"
En van die bearmarkt is ook liegen, want ik schreef hier gewoon dat je vanaf nu moet oppassen en dat ik nog volop bullish was. Ook dat de shorts terug gaan moeten kopen als we erover gappen.
Je kon met mij hier meelezen hoe de grote jongens hun aandelen aan het wegdoen waren met rotatie truken.
Ik zou zeggen solliciteer eens bij het KMI en voorspel daar elke dag in de zomer dat de zon gaat schijnen met kans op regen zo hebt u dan daar misschien gelijk.
PS voor diegene die van in het begin in Galapagos zaten zullen wel wat meer winst halen dan u met uw TA.
Ik zat in GLPG via Amerika toen het sterk was en in zijn momentum zat.laeka schreef: ↑22 augustus 2020, 20:01Blijkbaar weet u zelf niet meer wat u post! In volle coranacrisis (maart) was u her en der aan het posten dat TESLA moest verkocht worden bij elke opleving want de bearmarkt was in aantocht volgens u. U zat met uw analyses er volledig naast en blijft natuurlijk dan maanden weg van het forum in de hoop dat iedereen dat vergeten was nu en komt nu weer.Dirk2 schreef: ↑22 augustus 2020, 19:25
Dat is gewoon liegen. Ik ben hier maar beginnen posten begin augustus, daarvoor was het al vele maanden geleden.
Ik zou zeggen solliciteer eens bij het KMI en voorspel daar elke dag in de zomer dat de zon gaat schijnen met kans op regen zo hebt u dan daar misschien gelijk.
PS voor diegene die van in het begin in Galapagos zaten zullen wel wat meer winst halen dan u met uw TA.
Trouwens ik doe niks anders dan in sterke momentum aandelen beleggen.
Ik heb hier eens op mijn naam geklikt en ik vind geen berichten terug over TSLA van in maart.
Trouwens TSLA was toen ook al zwaar aan het dalen van 900 naar 340.
We zaten toen volop in een beremarkt, niet moeilijk dat ik ook niks terugvind van dat er een beremarkt zou komen.
Waarom kritiek op zijn manier van beleggen? Net zoals andere schrijft hij zijn strategie neer. Ik volg het ook niet maar ik vind het niet onnodig om commentaar te spugen gewoon omdat hij een andere visie heeft.laeka schreef: ↑22 augustus 2020, 20:01Blijkbaar weet u zelf niet meer wat u post! In volle coranacrisis (maart) was u her en der aan het posten dat TESLA moest verkocht worden bij elke opleving want de bearmarkt was in aantocht volgens u. U zat met uw analyses er volledig naast en blijft natuurlijk dan maanden weg van het forum in de hoop dat iedereen dat vergeten was nu en komt nu weer.Dirk2 schreef: ↑22 augustus 2020, 19:25
Dirk2 geeft ook geen kritiek op andere visies
(behalve dat "die wel bakken geld moeten verliezen")
Excuseer het was februari daar raadde u de traders aan om uit te stappen in TESLA. Bericht van 10 februari.Dirk2 schreef: ↑22 augustus 2020, 20:17Ik zat in GLPG via Amerika toen het sterk was en in zijn momentum zat.laeka schreef: ↑22 augustus 2020, 20:01
Blijkbaar weet u zelf niet meer wat u post! In volle coranacrisis (maart) was u her en der aan het posten dat TESLA moest verkocht worden bij elke opleving want de bearmarkt was in aantocht volgens u. U zat met uw analyses er volledig naast en blijft natuurlijk dan maanden weg van het forum in de hoop dat iedereen dat vergeten was nu en komt nu weer.
Ik heb hier eens op mijn naam geklikt en ik vind geen berichten terug over TSLA van in maart.
We zaten toen volop in een beremarkt, niet moeilijk dat ik ook niks terugvind van dat er een beremarkt zou komen.
Nog zoiets... als u het toch allemaal zo goed wist bij Galapagos waarom hebt u dat toen niet gepost dat iedereen moest uitstappen? Galapagos en Argen-x waren jarenlang de sterren op de belgische beurs en ik ken genoeg mensen die er stinkend rijk mee geworden zijn. Achteraf uw gelijk komen halen dat je moest verkopen is altijd makkelijk he.
Als TA zo zaligmakend is waarom gebruikt u dan steeds een stoploss?
Op 10 februari stond TESLA aan 771. Het is gezakt tot 350 op 18 maart.laeka schreef: ↑23 augustus 2020, 09:26Excuseer het was februari daar raadde u de traders aan om uit te stappen in TESLA. Bericht van 10 februari.Dirk2 schreef: ↑22 augustus 2020, 20:17
Ik zat in GLPG via Amerika toen het sterk was en in zijn momentum zat.
Nog zoiets... als u het toch allemaal zo goed wist bij Galapagos waarom hebt u dat toen niet gepost dat iedereen moest uitstappen? Galapagos en Argen-x waren jarenlang de sterren op de belgische beurs en ik ken genoeg mensen die er stinkend rijk mee geworden zijn. Achteraf uw gelijk komen halen dat je moest verkopen is altijd makkelijk he.
Als TA zo zaligmakend is waarom gebruikt u dan steeds een stoploss?![]()
Dat is iets meer dan gehalveerd. Dus ik heb de mensen goed verwittigd toen.
Ik hoor vertellen dat al de meeste mensen tezelfdertijd of en daarna veel verloren met die andere Belgische biotechs.
Degene die het systeem van sterke aandelen volgen gebruiken zullen wel laag gekocht en hoog verkocht hebben in GLPG, niet in die zwakke biotechs gezeten hebben en die zullen nu ook nog allemaal in het beste stabielste al jaren steeds parabolisch stijgende biotechbedrijf van Europa zitten. Met veel minder risico en schommelingen dan dat GLPG had. Nee het staat niet op de Nederlandse of Belgische beurs.
Moest ik zo elke dag hier moeten vertellen welk aandeel uit zijn kanaal valt, dan zou ik hier lang bezig zijn.
Stoploss? Amai als je nog totaal niks weet van risico management en dat je steeds onmiddellijk je kleine verliezen moet dumpen , wat zit je dan in individuele aandelen te doen?
Jammer dat ik dat koopadvies niet gezien heb aan 350, damn 
Tja moest je dat steeds kunnen helemaal aan het dal, dan zou je de hele wereld kunnen opkopen.
Ik heb er toen ook niet op gelet. Elke dag mis ik veel kansen, maar ik zie dat degenen die toen aan het 200MA (het langere termijn gemiddelde) een limiet ingelegd hadden, wel degelijk aan de bodem gekocht hebben. Je mag er zeker van zijn dat er velen dit zullen gezien hebben met een volume van 25 miljoen stuks. De koers raakte het 200 dagelijks gemiddelde en ging vanaf toen omhoog.