SBM Offshore
TIP
Re: SBM Offshore
http://www.iex.nl/Column/116377/SBM-Off ... -niet.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Van het gewestelijk front geen nieuws. Ik denk een storm in een glas water.
Zeus, diverse boeten hangen SBM Offshore boven het hoofd.Zeus schreef:Van het gewestelijk front geen nieuws. Ik denk een storm in een glas water.
Goedkoop aandeel, maar ja.... er zijn redenen.
Ik blijf eraf. Risico is mij te groot.
Piper, ik koop alleen aandelen die op termijn kunnen verdubbelen. Desnoods hou ik ze 10 jaar.
Sbm Offshore is zo'n eentje.
Sbm Offshore zit in de modelportefeuille van Kbc Bolero!
Sbm Offshore is zo'n eentje.
Sbm Offshore zit in de modelportefeuille van Kbc Bolero!
In de AEX bungelde SBM Offshore onderaan in reactie op een daling van de olieprijzen.
Opdracht van 3 à 4 miljard usd van Petrobras in de make voor Sbm Offshore.
Is de trein vertrokken?
Goed nieuws op http://www.beursduivel.be/column/264804 ... licht.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze hebben even zelf een onderzoekje gedaan? Dit staat volledig los van de officiële juridische onderzoeken.
Zorgen over hoge schikking Sbm Offshore overdreven. Meer op http://www.beursduivel.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"Markt beseft dat afstraffing te groot was".
"Markt beseft dat afstraffing te groot was".
Zegt een analist die zelf long zit.
KBC maakte eerder melding van €700 miljoen met vervolgens een uitgifte van nieuwe aandelen om geen bankconvenanten te schenden.
KBC maakte eerder melding van €700 miljoen met vervolgens een uitgifte van nieuwe aandelen om geen bankconvenanten te schenden.
De meningen zijn verdeeld
"ABN AMRO houdt rekening met een boete van minder dan 100 miljoen dollar voor SBM Offshore.
Mocht de boete hoger uitvallen, dan is dit volgens ABN AMRO geen direct probleem. Volgens de analisten kan SBM Offshore een boete van ruim een half miljard dollar dragen, alvorens de bankconvenanten in gevaar komen."
SBM is duidelijk een aandeel waar veel emotie aan te pas komt. Serieus naar omlaag met de kapitaalverhoging, daarna weer terug naar omhoog door goeie vooruitzichten en prestaties, weer flink naar omlaag door groter dan gevreesde fraude en recent weer toch een stuk omhoog doordat de fraude mogelijk wat overdreven wordt.
Dit gezegd zijnde, ik ben al een tijdje aandeelhouder en dat zal nog een tijdje zo blijven.
"ABN AMRO houdt rekening met een boete van minder dan 100 miljoen dollar voor SBM Offshore.
Mocht de boete hoger uitvallen, dan is dit volgens ABN AMRO geen direct probleem. Volgens de analisten kan SBM Offshore een boete van ruim een half miljard dollar dragen, alvorens de bankconvenanten in gevaar komen."
SBM is duidelijk een aandeel waar veel emotie aan te pas komt. Serieus naar omlaag met de kapitaalverhoging, daarna weer terug naar omhoog door goeie vooruitzichten en prestaties, weer flink naar omlaag door groter dan gevreesde fraude en recent weer toch een stuk omhoog doordat de fraude mogelijk wat overdreven wordt.
Dit gezegd zijnde, ik ben al een tijdje aandeelhouder en dat zal nog een tijdje zo blijven.
Maarten, wanneer bent u ingestapt?
Welke is uw argumentatie?
En hebt u een bepaald koersdoel voor ogen?
P.S.: Ik volg dit aandeel ook nauwgezet op.
Welke is uw argumentatie?
En hebt u een bepaald koersdoel voor ogen?
P.S.: Ik volg dit aandeel ook nauwgezet op.
Ik ben ingestapt aan 10,83 en volledig ingegaan op de kapitaalsverhoging aan 10,07.
Mijn argumentatie: SBM boert op operationeel vlak bijzonder goed en ik denk dat de fraudezaken wat overroepen zijn. Ik ben vooral verrast dat allerlei beurshuizen nu uit de lucht lijken te komen vallen terwijl SBM 2 jaar geleden al juridische stappen ondernam tegen mogelijke fraude binnen het bedrijf in 2 Afrikaanse landen.
Geen specifiek koersdoel, maar onder de 18 euro gaan ze zeker de deur niet uit.
Als de fraudezaak meevalt denk ik dat 20 euro zeker een haalbare koers is op termijn.
Mijn argumentatie: SBM boert op operationeel vlak bijzonder goed en ik denk dat de fraudezaken wat overroepen zijn. Ik ben vooral verrast dat allerlei beurshuizen nu uit de lucht lijken te komen vallen terwijl SBM 2 jaar geleden al juridische stappen ondernam tegen mogelijke fraude binnen het bedrijf in 2 Afrikaanse landen.
Geen specifiek koersdoel, maar onder de 18 euro gaan ze zeker de deur niet uit.
Als de fraudezaak meevalt denk ik dat 20 euro zeker een haalbare koers is op termijn.
Wanneer wordt nieuws verwacht rond die fraudezaak? Hopelijk snel.