Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Serieuze ratingverlaging voor Credit Europe Bank en DHB Bank

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
137 berichten
  • Pagina 8 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
pol

Re: Serieuze ratingverlaging voor Credit Europe Bank en DHB Bank

• Citeer

Bericht door pol » 4 april 2009, 21:55

fredd schreef:
Een paar jaar geleden al is er gezegd dat Kauphting binnen de 5 jaar failliet zou gaan.   
Kauphting is bij mijn weten niet failliet. Al de spaarders, die zich 5 jaar geleden en tot einde vorig jaar aan het toen geldende bedrag v/h garantiefonds (20.000€) hebben gehouden, hebben hun 20.000€ + rente terug sinds begin december 2008.. Weliswaar met een vertraging van (oktober-november 2008) 2 maanden. Gezien dit de EERSTE keer was, dat zoiets gebeurde, is dit nog vlot verlopen. Echter de spaarders die boven het toen gegarandeerde (20.000€) zijn gegaan vechten er terecht nog voor.
Vandaag geldt er een garantie tot 100.000€ per persoon op elke bank die in Belgie actief is. Zowel voor Kauphting, CE, Dhb, Rabo, AXA,KBC, nog op te richten eventuele banken (Congobank, Cubabank, Afganistanbank enz...)
Maak niet uit of die 3AAA+ of 1B- rating hebben.
Laatst gewijzigd door pol op 6 april 2009, 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.

mpeeters007
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door mpeeters007 » 4 april 2009, 22:07

FREDD
Ik denk dat je zelf zeer slecht geïnformeerd bent en de waarheid niet wilt of kan zien. Mocht een Zimbabwaanse bank op de Belgische markt geld komen ophalen met 4% rente, vraag ik mij toch af of mensen geld bij zo'n bank willen steken.
Ik sluit met volledig bij Pol aan! Sterker nog als die Zimbabwaanse bank waar FREDD het over heeft door de CBFA toegelaten wordt op de Belgische markt en onder de Belg. garantieregeling valt dan zou ik daar vandaag de dag zeker een spaarrekening aan 4% bij openen!

Maar wel binnen de perken van de garantieregeling natuurlijk! ;)

pol

• Citeer

Bericht door pol » 4 april 2009, 22:29

mpeeters007 schreef:
Ik denk dat je zelf zeer slecht geïnformeerd bent en de waarheid niet wilt of kan zien. Mocht een Zimbabwaanse bank op de Belgische markt geld komen ophalen met 4% rente, vraag ik mij toch af of mensen geld bij zo'n bank willen steken.
Ik sluit met volledig bij Pol aan! Sterker nog als die Zimbabwaanse bank waar FREDD het over heeft door de CBFA toegelaten wordt op de Belgische markt en onder de Belg. garantieregeling valt dan zou ik daar vandaag de dag zeker een spaarrekening aan [glow=red,2,300]4%[/glow] bij openen!

Ik ? 4% Vandaag ? Direct  ;)

Guest

• Citeer

Bericht door Guest » 5 april 2009, 00:29

pol schreef: @ FREDD: "Een paar jaar geleden al is er gezegd dat Kauphting binnen de 5 jaar failliet zou gaan."
Kauphting is bij mijn weten niet failliet. Al de spaarders, die zich 5 jaar geleden en tot einde vorig jaar aan het toen geldende bedrag v/h garantiefonds (20.000€) hebben gehouden, hebben hun 20.000€ + rente terug sinds begin december 2008.. Weliswaar met een vertraging van (oktober-november 2008) 2 maanden. Gezien dit de EERSTE keer was, dat zoiets gebeurde, is dit nog vlot verlopen. Echter de spaarders die boven het toen gegarandeerde (20.000€) zijn gegaan vechten er terecht nog voor.
Vandaag geldt er een garantie tot 100.000€ per persoon op elke bank die in Belgie actief is. Zowel voor Kauphting, CE, Dhb, Rabo, AXA,KBC, nog op te richten eventuele banken (Congobank, Cubabank, Afganistanbank enz...)
Maak niet uit of die 3AAA+ of 1B- rating hebben.

Kauphting is virtueel failliet - als de normale werking van de bank niet meer gewaarborg is en de tegoeden van spaarders geblokkeerd worden dan ben je voor mij failliet  ;) -  gegaan en maakt hopelijk binnenkort een doorstart met een management dat niet verder wil springen dan de stok lang is.  Slecht management net zoals de Fortissen, Dexia's of KBC'en van deze wereld.

CE en DHB die hebben nu misschien een slechte rating maar er is bij mijn weten nooit vermeld geweest dat het risico op een Kauphtingke  zo groot is als bij de patent houder op Kauphtingke.

Bij Kauphting heb ik nooit geld geplaatst bij CE of DHB zie ik geen probleem om geld te plaatsen  waar ik niet snel op reken. Natuurlijk blijf je bij die exotische banken en liefst bij alle banken onder het gegarandeerd deposito bedrag. 

Paul D'hoore heeft op de radio vermeld dat als Fortis failliet zou gaan dat er dan op dit moment zelfs niet genoeg geld in het garantiefonds staat om dit op te vangen.

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door phase » 5 april 2009, 01:52

fredd schreef: CE en DHB die hebben nu misschien een slechte rating maar er is bij mijn weten nooit vermeld geweest dat het risico op een Kauphtingke  zo groot is als bij de patent houder op Kauphtingke.
Het is natuurlijk altijd makkelijk praten nadat de voorspelde gebeurtenissen reeds plaats gevonden hebben. IJsland is dan ook letterlijk en figuurlijk een eiland en is erg afhankelijk van interbancair krediet, plus ze hebben hun eigen munt. Dit zijn allemaal zaken die mee hebben gespeeld, vooral toen de interbancaire leningen vrijwel stil vielen.
fredd schreef: Bij Kauphting heb ik nooit geld geplaatst bij CE of DHB zie ik geen probleem om geld te plaatsen  waar ik niet snel op reken. Natuurlijk blijf je bij die exotische banken en liefst bij alle banken onder het gegarandeerd deposito bedrag.
Of het nu bij Kaupthing, Credit Europe of DHB is, zolang je onder de waarborg van het depositogarantiestelsel blijft is/was er geen vuiltje aan de lucht. Bij Kaupthing was het niet anders, zoals gezegd: iedereen die onder het gegarandeerde bedrag gebleven is, heeft al zijn/haar kapitaal en intrest (tot 9 oktober) reeds terug gekregen mits men een aanvraag heeft ingediend.
fredd schreef: Paul D'hoore heeft op de radio vermeld dat als Fortis failliet zou gaan dat er dan op dit moment zelfs niet genoeg geld in het garantiefonds staat om dit op te vangen.
Zeer flink van D'hoore, maar je hoeft bijlange niet op TV te komen (it doesn't take a rocket scientist) om te beseffen dat het faillissement van een grootbank niet "op te vangen" zou zijn. De grootbanken zijn systemisch, als er eentje plat zou gaan ligt vrijwel het hele land plat. Dat is ook de reden dat Kaupthing nog steeds draait in IJsland, welliswaar onder de vorm van een 'nieuwe' bank, terwijl ze de buitenlandse takken naar de verdoemenis lieten gaan. Voor IJsland is het lokale stelsel van belang, de takken in het buitenland zijn niet rechtstreeks nodig om hun binnenlandse operaties draaiende te houden.

Guest

• Citeer

Bericht door Guest » 5 april 2009, 07:42

phase schreef: Het is natuurlijk altijd makkelijk praten nadat de voorspelde gebeurtenissen reeds plaats gevonden hebben. IJsland is dan ook letterlijk en figuurlijk een eiland en is erg afhankelijk van interbancair krediet, plus ze hebben hun eigen munt. Dit zijn allemaal zaken die mee hebben gespeeld, vooral toen de interbancaire leningen vrijwel stil vielen.

Ik zeg gewoon dat er een verschil is tussen Kauphting enerzijds en CE of DHB anderzijds.  Het risico bij Kauphting was gewoon veel groter en als je zoals ik je geld op elk moment beschikbaar moest hebben - waren ten tijde van dat we aan Kauphting dachten op zoek naar een huis - dan konden we het ons niet permiteren om ons spaargeld geblokkeerd te zien staan.

phase schreef: [Of het nu bij Kaupthing, Credit Europe of DHB is, zolang je onder de waarborg van het depositogarantiestelsel blijft is/was er geen vuiltje aan de lucht. Bij Kaupthing was het niet anders, zoals gezegd: iedereen die onder het gegarandeerde bedrag gebleven is, heeft al zijn/haar kapitaal en intrest (tot 9 oktober) reeds terug gekregen mits men een aanvraag heeft ingediend.
Fout, spaargeld op een spaarboekje zou op elk moment  beschikbaar moeten zijn en dat is bij Kauphting niet het geval geweest.  Dat je zegt dat je je spaargeld nooit in gevaar is geweest als je onder de 20000 eur bleef is een feit maar het is wel een tijdje geblokkeerd geweest.

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase

• Citeer

Bericht door phase » 5 april 2009, 10:05

fredd schreef: Fout, spaargeld op een spaarboekje zou op elk moment  beschikbaar moeten zijn en dat is bij Kauphting niet het geval geweest.
Je laat het klinken alsof dit enkel bij Kaupthing het geval zou zijn, bij elke andere bank die onder opschorting van betaling gezet wordt of een faillissement ondergaat, zou je geld ook enkele maanden geblokkeerd staan hoor. Het is al talloze keren gezegd, als je direct bij je geld wil kunnen dan moet je voldoende spreiden zodat je niet in de problemen komt als er iets fout loopt, de logica zelve dus. ;)

Tux

• Citeer

Bericht door Tux » 5 april 2009, 10:18

fredd schreef: Een paar jaar geleden al is er gezegd dat Kauphting binnen de 5 jaar failliet zou gaan.   
Een paar jaar geleden is er ook gezegd dat de aarde zou vergaan. Als er maar
genoeg doom senario's worden voorspeld, zal er achteraf altijd wel eentje
juist blijken te zijn.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 5 april 2009, 11:01

Tux schreef: Een paar jaar geleden is er ook gezegd dat de aarde zou vergaan. Als er maar
genoeg doom senario's worden voorspeld, zal er achteraf altijd wel eentje
juist blijken te zijn.
Een goeie opmerking, Tux.  :D
Laat de doemdenkers hier maar eens over nadenken !

Guest

• Citeer

Bericht door Guest » 5 april 2009, 12:20

phase schreef:
fredd schreef: Fout, spaargeld op een spaarboekje zou op elk moment  beschikbaar moeten zijn en dat is bij Kauphting niet het geval geweest.
Je laat het klinken alsof dit enkel bij Kaupthing het geval zou zijn, bij elke andere bank die onder opschorting van betaling gezet wordt of een faillissement ondergaat, zou je geld ook enkele maanden geblokkeerd staan hoor. Het is al talloze keren gezegd, als je direct bij je geld wil kunnen dan moet je voldoende spreiden zodat je niet in de problemen komt als er iets fout loopt, de logica zelve dus. ;)
Kijk een paar jaar terug volgde ik het niet zo intensief op als nu maar toch was ik toen al op de hoogte van dat Kauphting misschien wel in de problemen zou komen.  Bij welke banken  hier in belgië actief is het spaargeld al geblokkeerd geweest? Bij mijn weten enkel Kauphting? 

Guest

• Citeer

Bericht door Guest » 5 april 2009, 12:28

mpeeters007 schreef:
Ik sluit met volledig bij Pol aan! Sterker nog als die Zimbabwaanse bank waar FREDD het over heeft door de CBFA toegelaten wordt op de Belgische markt en onder de Belg. garantieregeling valt dan zou ik daar vandaag de dag zeker een spaarrekening aan 4% bij openen!

Als je citeert dan gelieve het juist te doen.  Dank bij voorbaat.

Ik heb nooit over zimbabwaanse banken gesproken, enkel maar vermeld dat Kauphting 5 jaar geleden al een bank was die te ver sprong. 

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase

• Citeer

Bericht door phase » 5 april 2009, 12:42

@ fredd: Wat ben je observatief, tot nu toe inderdaad enkel Kaupthing. Wat is je punt nu eigenlijk als ik het vragen mag...? Dat je het hebt zien aankomen? Zeer goed van je *schouderklopje* ::)

Tux

• Citeer

Bericht door Tux » 5 april 2009, 13:20

fredd schreef: maar toch was ik toen al op de hoogte van dat Kauphting misschien wel in de
problemen zou komen. 
Prachtig, al eens aan gedacht om mee te doen met het-zesde-zintuig  :P

mpeeters007
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door mpeeters007 » 5 april 2009, 17:03

fredd schreef:
mpeeters007 schreef:

Als je citeert dan gelieve het juist te doen.   Dank bij voorbaat.

Ik heb nooit over zimbabwaanse banken gesproken, enkel maar vermeld dat Kauphting 5 jaar geleden al een bank was die te ver sprong.   
Sorry FREDD, je hebt gelijk! Het was een quote die van vickske afkomstig is.  :-[
Jij had ergens Pieterjan en die had op zijn beurt Vickske geciteerd enz .... zodanig dat ik ergens het overzicht kwijt was. :o

Maar soit, mijn boodschap blijft hetzelfde:
wie erkend is door de CBFA, onder een Belgische of gelijkwaardige garantieregeling valt en beduidend méér biedt dan de markt (bv. 4%), daar zet ik met een gerust gemoed mijn geld op (tot 100.000 euro). Zelfs al is het een Zimbabwaanse bank of eentje van Boejoemboera! ::)

comments aangepast, dit topic is veel te belangrijk om discussies 'op de man' of 'op de vrouw' te hebben (zie ook vroegere posting)
Laatst gewijzigd door Anonymous op 6 april 2009, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.

ted
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door ted » 6 april 2009, 06:09

Was KAUPTING al actief in BELGIE 5 jaar geleden ???

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

137 berichten
  • Pagina 8 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy