Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Serieuze ratingverlaging voor Credit Europe Bank en DHB Bank

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
137 berichten
  • Pagina 9 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

Re: Serieuze ratingverlaging voor Credit Europe Bank en DHB Bank

• Citeer

Bericht door phase » 6 april 2009, 11:04

ted schreef: Was KAUPTING al actief in BELGIE 5 jaar geleden ???
Uiteraard niet ;) ze hebben pas eind 2007 Robeco overgenomen. Onze vriend Fredd herinnert zich gewoon de massale krantenartikels van begin 2008 (die wij nagenoeg allemaal gelezen hebben) waarin men voorspelde dat Kaupthing een grote kans had om "binnen de 5 jaar failliet te gaan". Zie je nu waar die 5 jaar vandaan komt? ;D

Florijn2

• Citeer

Bericht door Florijn2 » 6 april 2009, 11:19

fredd schreef: Bij welke banken  hier in belgië actief is het spaargeld al geblokkeerd geweest? Bij mijn weten enkel Kauphting?   
Bank Max Fischer op 09/01/1997

Serpent
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Serpent
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Serpent » 7 april 2009, 14:01

Sommige zijn er blijkbaar nog gerust in maar ik heb vandaag alles van Credit Europe Bank terug naar men zichtrekening bij Dexia overgeschreven. ;D
Ik heb het al eens meegemaakt met Kaupthing en daar was ook geen vuiltje aan de lucht tot ze de rekeningen blokkeerden en toen zou het de week nadien waarschijnlijk al in orde komen maar vandaag hebben we nog ons geld niet terug...

Dit onderstaande bericht had Kaupthing verstuurd op woensdag 8/10/08 terwijl de rekeningen de nacht van wo op do 9/10/08!! werden geblokkeerd. Als dat niet bizar is, in de loop van de dag de klanten nog paaien en die nacht alles bevriezen...

"U heeft waarschijnlijk reeds vernomen dat de Ministers van  Financiën van de Europese Unie vandaag beslist hebben om het plafond voor de bescherming van uw deposito's te verhogen van 20.000 naar minimum 50.000 euro.

Het gaat hier om een minimumbedrag, waarbij elk land de mogelijkheid heeft om dit plafond nog te verhogen. Verschillende landen hebben al laten weten dat ze tot 100.000 euro zouden gaan, maar op het moment van het verzenden van dit bericht kennen we de houding van de Luxemburgse regering in dit verband nog niet.

Heeft u nog vragen over de situatie op de financiële markten en over Kaupthing, raadpleeg dan hier ons informatiedossier. Of neem contact op met onze Helpdesk op het nummer 02 533 16 61, elke werkdag tussen 8:30 en 18:00 uur.

Met vriendelijke groeten,
Kaupthing Bank

PS : Kaupthing Edge Spaarrekening 4,25% + 2% (premie die u 6 maanden lang krijgt voor alle stortingen die u doet voor 31 décember 2008 en die 6 maanden op de rekening blijven staan)"

Hiermee wil ik gewoon maar aantonen dat de bank je nog probeert te misleiden, dit terwijl ze zelf al weten dat het mis afloopt...  Ik vertrouw het niet meer.

Het mag dan nog onder de Nederlandse garantieregeling vallen, het is een hoop miserie voor je je geld ooit terug ziet.
Ik speel op veilig en verkies een lagere rente boven de slapeloze nachten...

mpeeters007
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door mpeeters007 » 7 april 2009, 14:09

... en nu maar hopen dat Dexia niet opnieuw in moeilijkheden geraakt! ;D

Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Vaganzza » 7 april 2009, 14:13

mpeeters007 schreef: ... en nu maar hopen dat Dexia niet opnieuw in moeilijkheden geraakt! ;D
Er is één groot verschil met de grootbanken: die zullen nooit geblokkeerde rekeningen kennen. Daar is te veel volk bij betrokken in België. Met banken zoals Kaupthing, DHB en CE is het verhaal helemaal anders...
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 7 april 2009, 16:04

Serpent schreef: Sommige zijn er blijkbaar nog gerust in maar ik heb vandaag alles van Credit Europe Bank terug naar men zichtrekening bij Dexia overgeschreven. ;D
Ik heb het al eens meegemaakt met Kaupthing en daar was ook geen vuiltje aan de lucht tot ze de rekeningen blokkeerden en toen zou het de week nadien waarschijnlijk al in orde komen maar vandaag hebben we nog ons geld niet terug...
Als je vandaag nog steeds je geld dat bij Kaupthing stond niet terug hebt, dan komt dat doordat je boven de garantielimiet zat. (toen 20000€)
Het deel eronder werd, voor zover ik kan nagaan elders op dit forum, slechts enkele maanden geblokkeerd en is intussen volledig terugbetaald.

Als er 1 les is die wij hier allen geleerd hebben is het : blijf onder de garantielimiet (nu 100000€) en dan is er geen gevaar voor verlies van je spaargeld.
En dat geldt voor alle banken, ook voor CE.

pol

• Citeer

Bericht door pol » 7 april 2009, 16:10

louise schreef:
Serpent schreef: Sommige zijn er blijkbaar nog gerust in maar ik heb vandaag alles van Credit Europe Bank terug naar men zichtrekening bij Dexia overgeschreven. ;D
Als je vandaag nog steeds je geld dat bij Kaupthing stond niet terug hebt, dan komt dat doordat je boven de garantielimiet zat. (toen 20000€)
Het deel eronder werd, voor zover ik kan nagaan elders op dit forum, slechts enkele maanden geblokkeerd en is intussen volledig terugbetaald.

Als er 1 les is die wij hier allen geleerd hebben is het : blijf onder de garantielimiet (nu 100000€) en dan is er geen gevaar voor verlies van je spaargeld.
Louise,
Je hebt volkomen gelijk, maar sommige personen strooien olie op het vuur, en zullen regelmatig dit topic blijven gebruiken om CE en DHB in discrediet te brengen.

JurgenC79
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer JurgenC79
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JurgenC79 » 7 april 2009, 16:13

louise schreef:

Of uit vrije keuze omdat je je aangroepremie nog wou binnenhalen voor het geval er een overname kwam. Maar dat is dan ook vrije keuze.

Als je onder de garantielimiet blijft is er dus inderdaad geen probleem en kan je je geld direct terug opvragen en moet je het binnen de 3 maanden (meen ik mij ter herinneren) ter beschikking hebben.

Olivijn
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Olivijn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Olivijn » 8 april 2009, 00:07

Ik ben zelf een CE spaarder en heb de discussie hier al even van ver gevolgd, maar moet nu toch zelf even iets posten...
Ben eens gaan googlen op die Fiba waar CE bijhoort en kwam direct volgende site tegen:
http://www.fibaholding.com.tr/en/index.php

Wanneer je een beetje rondkijkt, blijkt dat ze met ons geld shopping centra en kledingzaken in China en Turkije met ons geld aant openen zijn  ::)

Ik vertrouw er toch op dat ze ons geen Kaupthingske gaan lappen  :)

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 8 april 2009, 13:07

@Olivijn,

Wat CE en de andere banken, waar ik spaargeld staan heb, doen met het spaargeld van mij en van hun andere spaarders, is hun zaak.
(of ze nu in China of in Amerika(Lehman) zaken doen... ::) )

Het enige wat mij aangaat is het feit dat ik in geval er één van die banken stommiteiten zouden uithalen, mijn spaargeld gewaarborgd is tot 100000€. ;)

Serpent
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Serpent
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Serpent » 8 april 2009, 13:14

Ik heb wel degelijk men voorschot aangevraagd van men spaargeld bij Kaupthing en heb 20.000 euro uitbetaald gekregen eind januari (rek. was op 9/10 geblokkeerd) en niet zitten wachten tot ik de aangroeipremie heb gekregen zoals hierboven wordt aangehaald...   :P

Sommige mensen zullen inderdaad gewacht hebben omdat de aanvraag tot uitbetaling via het garantiefonds langer kon duren dan de uitbetaling bij een mogelijke overname, ik kan best begrijpen dat de mensen misschien dachten vlugger hun geld terug te krijgen bij een eventuele overname (zoals men steeds de mensen heeft hoop gegeven en voorgelogen dat er vlug een overname zou komen..) Maar ondertussen is het toch nog wachten op de rest.

Bij Dexia gaat zoiets niet gebeuren want die krijgen toch steeds overheidssteun als het erop aan komt.. :)

Het ambetante is dat wanneer je onder een buitenlandse garantieregeling valt je weinig of geen informatie krijgt bij een bevriezing of faillissement. Je moet zelf alles volgen via de media of je weet gewoon van niets. Maar als jullie dat allemaal ok vinden, geen probleem hé. Ik wou het vroeger ook niet geweten hebben, ik heb nu men lesje geleerd.

pol

• Citeer

Bericht door pol » 8 april 2009, 15:13

[quote author=Serpent link=topic=5476.msg45527#msg45527 date=12391892
"Het ambetante is dat wanneer je onder een buitenlandse garantieregeling valt je weinig of geen informatie krijgt bij een bevriezing of faillissement. Je moet zelf alles volgen via de media of je weet gewoon van niets. Maar als jullie dat allemaal ok vinden, geen probleem hé. Ik wou het vroeger ook niet geweten hebben, ik heb nu men lesje geleerd."
Ik vind dit zeker NIET OK, maar ik ken er veel in het binnenland, die veel geld hebben verloren...die al jaaaaren van niets wisten bij Fortis KBC enz.... (Allez de grote hoop toch    :-X).

chukky2
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer chukky2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chukky2 » 8 april 2009, 16:07

Op dit moment krijg je bij dexia ook nog een redelijke rente 3 , premie inbegrepen

Serpent
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Serpent
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Serpent » 8 april 2009, 17:22

Ja maar die mensen bij Fortis en KB zullen geen gewoon spaarrekeningske gehad hebben, dus die wisten dat ze een risico namen..

Ik wil alleen maar zeggen dat als het onder de Belgische garantieregeling moest gebeuren je veel beter beschermd en geïnformeerd zult zijn dan wanneer je valt onder een buitenlands garantiefonds.

Wat kregen we bij Kaupthing te horen van onze politiekers? Bitter weinig enkel en alleen omdat het onder het Luxemburgse garantiefonds valt. Dan was er de goedkeuring van de verhoging naar 50.000 euro garantie in Luxemburg, behalve voor de klanten van Kauthing... en dit terwijl ze nog niet eens failliet waren verklaard. Dit is toch duidelijk dat als het erop aan komt, de wetten afgestemd worden op de situatie waar ze zichzelf het minste schade mee doen.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 8 april 2009, 18:15

Serpent schreef: Ja maar die mensen bij Fortis en KB zullen geen gewoon spaarrekeningske gehad hebben, dus die wisten dat ze een risico namen..

Ik wil alleen maar zeggen dat als het onder de Belgische garantieregeling moest gebeuren je veel beter beschermd en geïnformeerd zult zijn dan wanneer je valt onder een buitenlands garantiefonds.

Wat kregen we bij Kaupthing te horen van onze politiekers? Bitter weinig enkel en alleen omdat het onder het Luxemburgse garantiefonds valt. Dan was er de goedkeuring van de verhoging naar 50.000 euro garantie in Luxemburg, behalve voor de klanten van Kauthing... en dit terwijl ze nog niet eens failliet waren verklaard. Dit is toch duidelijk dat als het erop aan komt, de wetten afgestemd worden op de situatie waar ze zichzelf het minste schade mee doen.
Ik heb mensen het hier al proberen duidelijk te maken, maar het haalt niets uit. Ik heb de oude postings van Kaupthing nog eens gelezen, en toen zeiden ze juist hetzelfde.
Kaupthing en Fortis slachtoffers hebben hetzelfde gemeen dat ze door bankiers gesjareld zijn.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

137 berichten
  • Pagina 9 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy