Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Serieuze ratingverlaging voor Credit Europe Bank en DHB Bank

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
137 berichten
  • Pagina 7 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

Re: Serieuze ratingverlaging voor Credit Europe Bank en DHB Bank

• Citeer

Bericht door phase » 2 april 2009, 17:53

Stier schreef: Je stelt het voor alsof de UK winst heeft gedaan met de verkoop van aan ING van de tegoeden van Kaupthing.  Uiteindelijk heeft de UK gewoon ING ingeschakeld om op een zo effecient mogelijke wijze de Kaupthing-gedupeerden toegang te geven tot hun spaartegoeden.

Laat U niets wijsmaken.  De tegoeden van de klanten bij Kauphting UK waren verdwenen.  De activa van Kauphting UK waren maar peanuts.  De Engelse majesteitse schatkist heeft grotendeels ingestaan om de rekeningen van de Kaupthing-gedupeerden aan te zuiveren.  Momenteel geeft Engeland geen cijfers vrij hoeveel die operatie juist gekost heeft om geen onrust te creëren.
Achzo, dat wist ik niet. Hoog tijd om de Wikipedia page i.v.m. Kaupthing te updaten, deze geeft het verhaal ook op de door mij verwoorde manier weer, spijtig genoeg.
Stier schreef: Persoonlijk had ik veel liever gehad dat Luxemburg alse eerste oorlogsmaatregels had genomen om hun IJslandse banken draaiende te houden.
Was het maar waar idd, jammer dat men niet met een oplossing op Europees niveau op de proppen kon komen, dat had ons allemaal een berg kopzorgen bespaard.

lev
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer lev
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door lev » 2 april 2009, 18:58

credit europe zegt in een mededeling:

Als spaarder in deze tijd begrijpen wij uw voorzichtigheid aangaande uw spaargeld, echter wij kunnen u meedelen dat credit europe Bank N.V. morgen haar jaarcijfers over 2008 bekend zal maken waarbij een forse winststijging zal worden gemeld, hetgeen aangeeft dat de bank een gezonde financiële instelling is.

Helaas gaat de hele financiële sector door een turbulente periode, hetgeen voor rating agencies aanleiding is om de ratings van bijna alle banken wereldwijd te herijken, dat geldt dus ook voor credit europe Bank.

De bank heeft een uitstekende kapitaals- en liquiditeitspositie, welke sterk zijn toegenomen gedurende 2008, hetgeen morgen eveneens onderschreven wordt

ik zou maar zeer voorzichtig zijn met CE, dwz het verleden is geen garantie voor de toekomst! 2008 was nog een heel andere situatie dan in 2009 !!! >:(  Het gaat zeer, zeer slecht in oost-europa. dus liever het geld wegnemen, wat ik morgen zal doen! je krijgt nu bij meerdere banken ong. 2,50 %. ofschoon ook dat vlug kan veranderen....tegen mei zal de situatie weer anders zijn, denk ik!
Laatst gewijzigd door lev op 2 april 2009, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

spaardertje
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer spaardertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door spaardertje » 2 april 2009, 21:01

http://www.tijd.be/nieuws/economie-fina ... 76-600.art

Yvan dr

• Citeer

Bericht door Yvan dr » 2 april 2009, 21:23

Hoi en hoe zit dat bv: met die banken waar geen rating achter vermeldt staat wat moet jij daar dan van denken , en de overlaatst aangeprezen bank argenta die scoort toch ook niet hoog vindt ik , en de rating die ik overtijdt zag van ethias was ook B..maar  die is ineens verdwenen in rook opgegaan , k'hoop dat mijn centen ook niet in rook opgaan ???

janverf

• Citeer

Bericht door janverf » 2 april 2009, 23:44

In feite is het een omgekeerde wereld. Credit Europe dat na zijn jaarcijfers van 2008 een heel goed jaar heeft gedaan en zelfs een grote winst heeft gedaan krijgt een lagere rating dan banken die miljarden verlies hebben gemaakt.
Een bank zal eerder problemen hebben door de lagere rating dan door zijn aktiviteiten.
Ik heb vertrouwen in CE en dit al jaren lang, aan hun jaarcijfers te zien zijn ze zeker goed bezig en hebben ze een goed verspreidde portefeuille.
Het is inderdaad zo dat ze zo goedkoop mogelijk proberen te werken (heel weinig personneel , hun postzegels al eens bekeken ?, ...) . Ik hoef geen kantoor met de muren volledig in marmer bekleed om een spaar/termijnrekening te hebben .
Ik stel voor dat er ook eens ratings door de banken aan de ratingbureau's worden gegeven. Gaan ze nu terug de rating van de bank verhogen na deze goede jaarcijfers ? Ik heb het vermoeden dat ze alle banken waarvan ze vermoeden dat ze in Oost-Europa wat aktief zijn gewoon zonder controle zelf van die banken wat afgedaan hebben van hun rating.
De ratingkantoren hebben een grote invloed op deze crisis (denk maar aan de ratingverlaging van KBC en hun grote koersval nadien om er 1 op te noemen). Ze staan dan ook in Obama's lijstje als te herzien.

spicyalan
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer spicyalan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door spicyalan » 3 april 2009, 07:44

Ik stel voor dat er ook eens ratings door de banken aan de ratingbureau's worden gegeven. Gaan ze nu terug de rating van de bank verhogen na deze goede jaarcijfers ?
Ik denk dat ratingbureaus het zelf niet meer weten. De banken die totnogtoe kopje onder zijn gegaan waren zo goed als allemaal A-ratings (Lehman, Fortis,  zelfs Kaupthing).
Oa. Schuldpapier uit de VS met AAA ratings blijken ook opeens geen kredietwaardigheid meer te hebben enz.

De ratingbureaus verlagen preventief gewoon de ratings van alle banken. Als er dan eentje valt hebben ze het zogegezegd zien aankomen.

Een controle op ratingbureaus zou geen overbodige luxe zijn (maar wie controleert de controleur?).

Nomad
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Nomad
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nomad » 3 april 2009, 16:38

De logica van veel mensen lijkt soms nogal verblind te worden door de hoge rentevoeten die CE en DHB momenteel aanbieden, wat net de bedoeling is uiteraard.

Stel: Je staat op het punt een huis te kopen en hebt twee huizen op het oog die voldoen aan je verwachtingen:
-Huis A is iets ruimer als huis B en iets beter afgewerkt maar staat wel op de rand van een vulkaankrater die sinds een paar weken is beginnen rommelen.
-Huis B is iets kleiner en er zijn wel verbeteringen mogelijk, maar het huis staat wel in een rustige wijk in een mooie omgeving.

Volgens de logica van een heel aantal mensen is de keuze voor Huis A absoluut voor de hand liggend. Het huis is immers ruimer en beter afgewerkt. En die vulkaankrater? De verzekering betaalt toch als de vulkaan uitbarst. Dus niks aan de hand.
Veel geluk voor als het zover is voor diegenen die nu zo zeker van hun stuk zijn.
Ik zeg niet dat er echt directe overeenkomsten zijn tussen de banken CE en DHB met Kaupthing. De reacties van klanten komen in elk geval wel overeen.

Lanius
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Lanius
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lanius » 3 april 2009, 17:21

ik zou eerder fortis, Dexia enzo vergelijken met huis aan de vulkaan. Ze mogen doen wat ze willen, de verzekering (belastingsbetaler) betaalt toch wel terug als vulkaan uitbarst.
CE is eerder het rustige huis, gelegen in landelijk gebied. Geen volledige bank (oa geen bankkaarten), er is mogelijk nog wat werk aan. Wel groot voordeel van de rust (rente).  En doordat het op den buiten ligt wordt het door echte stadsmensen (ratingbureau's) niet gesmaakt en dus afgeraden....

zo kan je vergelijken met wat je wil hé ;-)

w00ha
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer w00ha
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door w00ha » 3 april 2009, 18:28

SOS Piet....of Jan, maakt niet uit...

"wat hebben we het afgelopen jaar geleerd ?"

hoe hoger de rating, hoe groter de kans op staatsteun of bank falliet...
ik hoop dus dat CE nooit een A rating krijgt...dan begin ik pas te twijfelen... ;D

anyway, bijna 90 % staat op termijn voor 2 jaar bij CE en ik maak mij geen zorgen of die bank langs 'n vulkaan ligt of in 'n rustige wijk...
mijn geld ligt toch niet in de Mechelsesteenweg 66 Antwerpen... ;)
ik moet de kat niet meer uit de boom kijken waar ik naar toe moet en krijg jaarlijks gemiddeld 4,4% netto, gespreid op 2 personen en 4 rekeningen...
Laatst gewijzigd door w00ha op 6 april 2009, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 3 april 2009, 18:41

Onnozele vergelijking  ::)

In verband met banken (groot- of niet) bestaan er geen zekerheden meer !

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 3 april 2009, 18:49

w00ha schreef: SOS Piet....of Jan, maakt niet uit...

ik hoop dus dat CE nooit een A rating krijgt...dan begin ik pas te twijfelen... ;D

anyway, bijna 90 % staat op termijn voor 2 jaar bij CE en ik maak mij geen zorgen of die bank langs 'n vulkaan ligt of in 'n rustige wijk...
ik moet de kat niet meer uit de boom kijken waar ik naar toe moet en krijg jaarlijks gemiddeld 4,2% netto, gespreid op 2 personen en 4 rekeningen...
Ik dacht dat CE altijd heel moeilijk deed om MEER dan 1 rekening per persoon te openen.
Als je een rekening op naam van een koppel hebt bij CE dan openen ze geen andere rekening meer op bv. een op naam van 1 persoon van dat koppel

w00ha
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer w00ha
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door w00ha » 3 april 2009, 18:58

paul schreef:
w00ha schreef: SOS Piet....of Jan, maakt niet uit...

ik moet de kat niet meer uit de boom kijken waar ik naar toe moet en krijg jaarlijks gemiddeld 4,2% netto, gespreid op 2 personen en 4 rekeningen...
Ik dacht dat CE altijd heel moeilijk deed om MEER dan 1 rekening per persoon te openen.
Als je een rekening op naam van een koppel hebt bij CE dan openen ze geen andere rekening meer op bv. een op naam van 1 persoon van dat koppel

ik heb dus ook maar 2 spaarrekeningen...
maar wel 4 termijnrekeningen of 2 rek. per persoon...mijn vrouw en ik dus
termijnrekeningen open je zoveel je wilt in principe.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 3 april 2009, 19:44

Ik heb bij CE ook meerdere (5) rekeningen op mijn naam :
1 spaarrekening + 4 termijnrekeningen met verschillende eindvervaldagen.
;)

pol

• Citeer

Bericht door pol » 3 april 2009, 19:51

louise schreef: Ik heb bij CE ook meerdere (5) rekeningen op mijn naam :
1 spaarrekening + 4 termijnrekeningen met verschillende eindvervaldagen.
;)
En Louise ook gelijk mij aan 5,50%...op 4 jaar    ;)

Guest

• Citeer

Bericht door Guest » 4 april 2009, 21:13

Pieterjan schreef:
Vickske schreef:

Smetje72, met alle respect maar wat je hier allemaal uitkraamt is niks meer of minder dan klinkklare onzin ! Maar gezien de voorgaande reacties ben ik zeker niet de enige die er zo over denkt !

Als je over bepaalde zaken geen of onvoldoende kennis hebt, hou je beter je mond in plaats van dergelijke nonsens en gratuite verklaringen af te leggen.

Dat je je over bepaalde zaken vragen stelt, kan ik nog perfect begrijpen, maar dan stel je deze vragen beter in plaats van meteen je oordeel en grote woorden boven te halen over zaken waar je overduidelijk onvoldoende verstand van hebt.
Ik denk dat je zelf zeer slecht geïnformeerd bent en de waarheid niet wilt of kan zien. Mocht een Zimbabwaanse bank op de Belgische markt geld komen ophalen met 4% rente, vraag ik mij toch af of mensen geld bij zo'n bank willen steken.
Ik had voor Kaupthing gekozen omdat het een IJslandse bank was (rijkste land ter wereld) met een goede rating en goede winsten. Ratingbureau's waarschuwden inderdaad voor een totale implosie van de IJslandse banken maar ik dacht, ach Kaupthing is de grootste IJslandse bank, die wordt gewoon genationaliseerd. Ja, inderdaad in IJsland maar de buitenlandse takken werden failliet verklaard. In mijn naïeviteit geloofde ik nooit dat in ons land, rekeningen konden worden geblokkeerd. Tararaboem!
Uiteindelijk mag je zeggen wat je wil, maar de ratingbureaus hadden gelijk over Kaupthing, Glitnir en Landsbanki. Hoewel ze dachten dat IJsland toch wel 1 bank kon redden, zelfs dat kon het land niet.
Een paar jaar geleden al is er gezegd dat Kauphting binnen de 5 jaar failliet zou gaan.   

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

137 berichten
  • Pagina 7 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy