Sioen
TIP
Re: Sioen
Wat gebeurt er als het bod niet slaagt ?
Worden de aandelen van diegenen die wel akkoord gingen dan toch uitgevoerd aan 23 euro ?
Ik vind 23 euro per aandeel veel te weinig en zou mijn positie, 4-cijferig, in normale omstandigheden (dus zonder bod) niet verkopen aan die prijs. Ik heb het aandeel telkens gekocht en bijgekocht om bij te houden.
Gezien er nu een bod is, én ik nergens enige vorm van georganiseerdheid zie om een hogere prijs af te dwingen, vind ik het jammer genoeg wijselijker om op het bod in te gaan.
Mocht er een groep beleggers zijn die zegt, "kijk, samen vertegenwoordigen wij [voldoende] aandelen om [het bod onmogelijk te doen slagen en bijgevolg potentieel] een hogere prijs af te dwingen" dan zou ik me hier terstond bij aansluiten. Echter, maanden na de eerste aankondiging is zo'n initiatief er bij mijn weten nog helemaal niet.
Ik vraag me trouwens wel af wie de volgende deslisting-kandidaat is. Ikzelf gok op Miko - ik hou het orderboek al enkele weken nauwlettend in de gaten, en kan me echt niet van de indruk ontdoen dat de koers omlaag gemanipuleerd wordt.
Eens met je redenering.
Twijfel niet dat het bod veel te laag is maar aarzel nog ivm de beslissing.
Verdeel en heers is iets dat de familie Sioen wenst uit te spelen. Stel me ook de vraag in welke mate het bod een bodem legt onder de koers bij het niet slagen. Moet er nog eens over nadenken.
Twijfel niet dat het bod veel te laag is maar aarzel nog ivm de beslissing.
Verdeel en heers is iets dat de familie Sioen wenst uit te spelen. Stel me ook de vraag in welke mate het bod een bodem legt onder de koers bij het niet slagen. Moet er nog eens over nadenken.
Ja, die worden dan aan 23€ uitgevoerd en overgedragen. Akkoord gaan met het aanbod is onherroepelijk, de aangeboden aandelen worden dan aan 23€ overgedragen.
Zie punt 6.6 c van de prospectus.
https://www.kbc.be/particulieren/nl/sioen
Hoe moet je dit dan lezen ?Tycoon schreef: ↑28 januari 2021, 10:37Ja, die worden dan aan 23€ uitgevoerd en overgedragen. Akkoord gaan met het aanbod is onherroepelijk, de aangeboden aandelen worden dan aan 23€ overgedragen.
Zie punt 6.6 c van de prospectus.
https://www.kbc.be/particulieren/nl/sioen
Tegenbod en hoger bod
In geval van een tegenbod en/of een hoger bod (waarvan de prijs ten minste 5% boven de Biedprijs moet
liggen) overeenkomstig artikelen 37 tot 41 van het Overnamebesluit, wordt de Initiële Aanvaardingsperiode
verlengd tot de afloop van de aanvaardingsperiode van dat tegenbod (tenzij de Bieder verkiest om het Bod in
te trekken).
In geval van een geldig en gunstiger tegenbod en/of hoger bod, zijn alle Aandeelhouders die hun Aandelen al
hadden aangeboden in het kader van het Bod gerechtigd om hun intrekkingsrecht te gebruiken overeenkomstig
artikel 25 van het Overnamebesluit en de procedure beschreven in sectie 6.6(a) van dit Prospectus.
Mocht de Bieder een hoger bod doen als reactie op een tegenbod, dan komt deze verhoogde prijs ten goede
aan alle Aandeelhouders die het Bod aanvaard hebben.
Zie 6.1 c en onderstaand quote:
Hou ook rekening met de bel-20 voorwaarde daalt deze met 10% gedurende de aanbodperiode dan trekt sihold hun bod in. Hier is vooral die quote van belang want die staat in die sectie 6.1c. Sihold kan dan kiezen om ze toch aan 23€ van de aanbieders over te nemen. Mogelijk komen ze dan nadien met nog een lagere prijs.
Het tegenbod moet door een andere gedaan worden. Bvb een tweede overnemer waarna sihold 24,15 € (23€ x 1,05) kan bieden per aandeel of een 5% meer dan het bod van die nieuwe speler.Deze voorwaarden zijn bepaald in het uitsluitend voordeel van de Bieder, die zich het recht voorbehoudt om
daarvan, geheel of gedeeltelijk, afstand te doen. De Bieder kan de aangeboden Aandelen verwerven, zelfs als
het aantal aangeboden Aandelen lager is dan in de bovenstaande voorwaarde onder sub (i) bepaald.
Hou ook rekening met de bel-20 voorwaarde daalt deze met 10% gedurende de aanbodperiode dan trekt sihold hun bod in. Hier is vooral die quote van belang want die staat in die sectie 6.1c. Sihold kan dan kiezen om ze toch aan 23€ van de aanbieders over te nemen. Mogelijk komen ze dan nadien met nog een lagere prijs.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 28 januari 2021, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan uw aanvaarding enkel intrekken tijdens de aanbiedingsperiode en niet er na. Bij een tegenbod kan je ze ook intrekken om in te gaan op dat tegenbod omdat dan de periode wordt verlengd.
Stel dat sihold bij sluiting van het bod 91% heeft, zonder dat er een tegenbod is. Dan worden die 24,8% aandelen aangekocht aan 23€. Herroeping kan enkel tijdens de aanbiedingsperiode.
Stel er is een tegenbod aan 24,15€ geldig tot 25/2/2021 en je had 1000 aandelen aangeboden aan sihold. In dit geval mag je uw herroepingsrecht gebruiken om in te gaan op dit hoger bod. De aanbiedingsperiode is dan nog niet afgesloten, cfr. 6.6. Die wordt dan van 18/2 verlengd tot 25/2.
Stel dat sihold bij sluiting van het bod 91% heeft, zonder dat er een tegenbod is. Dan worden die 24,8% aandelen aangekocht aan 23€. Herroeping kan enkel tijdens de aanbiedingsperiode.
Stel er is een tegenbod aan 24,15€ geldig tot 25/2/2021 en je had 1000 aandelen aangeboden aan sihold. In dit geval mag je uw herroepingsrecht gebruiken om in te gaan op dit hoger bod. De aanbiedingsperiode is dan nog niet afgesloten, cfr. 6.6. Die wordt dan van 18/2 verlengd tot 25/2.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 28 januari 2021, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
96,62% binnenhalen is een enorme drempel. En er is wel degelijk protest. Zie o.a. Spaarvarkens, beursig, spaargids,... Zelfs zonder organisatie kunnen we dit afblokken. Herinvesteren zou ook een enorm risico zijn in deze markt imo. Ik zeg NEE!
Er worden nog altijd aandelen aangeboden < 23 euro (22.5, 22.6, 22.7, 22.8, 22.9), enig idee waarom iemand nu nog bereid is om < 23 te verkopen?
Mag Sihold er nu nog kopen in de "open markt", dan kunnen ze alvast simpel het orderboek <= 23 leegkopen
Mag Sihold er nu nog kopen in de "open markt", dan kunnen ze alvast simpel het orderboek <= 23 leegkopen
Ik heb ze zelf niet, maar zag dat de VfB er een gratis webinar over organiseert : https://www.vfb.be/artikel/bod-op-sioen ... ar-met-vfb
Vragen kan je op voorhand al doorgeven.
Vragen kan je op voorhand al doorgeven.
Ja, net zoals jij nog vrij bent om ze te verkopen in de "open markt". Maar Sihold en de aandeelhouder zullen in dit geval de beurstaksen en makelaarskosten moeten betalen. Er zullen er ook wel trachten een kleine winst te nemen afhankelijk van hun kosten en het verschil tussen de aankoopkoers en die 23€. Mogelijk kopen ook partijen die het niet eens zijn met het bod die aandelen op om alzo het bod te doen mislukken.
Om op het bod in te gaan moet de aandeelhouder ze immers via KBC aan Sihold aanbieden en dan zijn alle kosten voor Sihold.
Bod staat in Bolero actief.
Default instelling of voor wie niet naar zijn aandelen omkijkt = bod weigeren.
Default instelling of voor wie niet naar zijn aandelen omkijkt = bod weigeren.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Kopen kan ik nog begrijpen owv kleine snelle winst, maar verkopen aan 23 of minder snap ik niet helemaal. Tenzij je gelooft dat het bod weinig kans van slagen én de familie dan zou beslissen om de aangeboden aandelen NIET over te nemen én dat de koers daarna zou terugvallen. Anders kan ik geen zinnige reden verzinnen waarom je nu nog aan 23 of minder aandelen te koop zet. Je moet er dan inderdaad nog de kosten & taksen aftrekken... bizar maar ieder zijn dingTycoon schreef: ↑28 januari 2021, 14:03 Ja, net zoals jij nog vrij bent om ze te verkopen in de "open markt". Maar Sihold en de aandeelhouder zullen in dit geval de beurstaksen en makelaarskosten moeten betalen. Er zullen er ook wel trachten een kleine winst te nemen afhankelijk van hun kosten en het verschil tussen de aankoopkoers en die 23€. Mogelijk kopen ook partijen die het niet eens zijn met het bod die aandelen op om alzo het bod te doen mislukken.
Om op het bod in te gaan moet de aandeelhouder ze immers via KBC aan Sihold aanbieden en dan zijn alle kosten voor Sihold.
Het nieuws loopt er van over!
Macht aan de kleine belegger
Macht aan de kleine belegger
Moet je specifiek melden dat je niet ingaat op het bod?
Of moet ik gewoon afwachten en wordt dit dan automatisch als een 'nee' beschouwd?
Of moet ik gewoon afwachten en wordt dit dan automatisch als een 'nee' beschouwd?