Sioen
TIP
Re: Sioen
mjaa maar...
maar het feit dat je je aandelen kunt laten overnemen door een 3e partij zorgt ervoor dat het initieel geinvesteerde kapitaal in het bedrijf blijft zitten. Het bedrijf hoeft de aandelen niet terug te nemen en terug te betalen, zoals bij een cooperatieve.
Min of meer investeer je dus wel in een bedrijf wanneer je aandelen op de beurs koopt : bedrijf moet aandelen niet terugbetalen + initieele investeerder heeft zn geld terug en is zn investeringsrisico kwijt.
Win - win situatie.
Nog iemand nieuws ivm de-listing?
Een bedrijf "moet" nooit zijn aandelen terugkopen.nickname schreef: ↑22 december 2020, 10:45mjaa maar...
maar het feit dat je je aandelen kunt laten overnemen door een 3e partij zorgt ervoor dat het initieel geinvesteerde kapitaal in het bedrijf blijft zitten. Het bedrijf hoeft de aandelen niet terug te nemen en terug te betalen, zoals bij een cooperatieve.
Min of meer investeer je dus wel in een bedrijf wanneer je aandelen op de beurs koopt : bedrijf moet aandelen niet terugbetalen + initieele investeerder heeft zn geld terug en is zn investeringsrisico kwijt.
Win - win situatie.
De eerste koper van de aandelen koopt een stukje van het bedrijf; en daarmee een stukje van het risico.
De overkopers kopen gewoon dit stukje.
Als de overkopers van hun stukje af willen moeten ze een andere overkoper vinden aan een prijs die ze overeenkomen.
Het bedrijf zelf speelt hier helemaal geen rol.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Een bedrijf kan toch aandelen terug inkopen ?
Bij sommige cooperatieven kan je geen overkoper zoeken, als je vd aandelen vanaf wil moet je ze terug ad cooperatieve verkopen - > geld dat uit bedrijf wegvloeit.
Bij sommige cooperatieven kan je geen overkoper zoeken, als je vd aandelen vanaf wil moet je ze terug ad cooperatieve verkopen - > geld dat uit bedrijf wegvloeit.
3 weken verder, iemand nog iets opgevangen?
nope
https://investors.sioen.com/content/7-p ... tus-nl.pdf
Biedprijs: EUR 23,0 per Aandeel
De initiële aanvaardingsperiode loopt van 28 januari 2021 tot 18 februari 2021 (16 uur)
Biedprijs: EUR 23,0 per Aandeel
De initiële aanvaardingsperiode loopt van 28 januari 2021 tot 18 februari 2021 (16 uur)
Benieuwd of de meeste kleine beleggers nog voet bij stuk houden door ze niet aan te bieden op een moment dat de beurs eerste barstjes vertonen.
Ik ga er in elk geval niet op in.
Misschien toeval maar het bod komt er inderdaad wel wanneer de beurzen wat stoom aflaten.
Die kleine barstjes is niks vergeleken met de stijging van de koersen sinds de lancering van hun bod een paar maand geleden.
Ik ga zeker niet in op hun bod nu.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
In dit geval geloof ik ook niet in toeval. Het bedrijf met zo'n gewiekst management is meer dan 23 euro per aandeel waard.
Ze moeten 96,62% van de uitstaande aandelen binnenhalen om een delisting te kunnen forceren. Kans op slagen lijkt mij zeer klein.
Ik doe niet mee!