Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan NIBC
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Snelheid webtoepassing NIBC Direct

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
87 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
Gebruikersavatar
NIBC Direct
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC Direct
Verstuur privébericht Website

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door NIBC Direct » 5 januari 2012, 11:24

Het systeem vraagt een strikt gelijkende naam. Indien dat niet het geval is valt de eerste betaling uit en is er een manuele controle nodig. Daar zie je die zaken uiteraard vrij snel (vb Kris versus Christiaan) en wordt het dan goedgekeurd. Met andere woorden theoretisch is er geen gevolg van kleine verschillen praktisch houdt het wel in dat de goedkeuring wat langer op zich kan laten wachten door de vereiste manuele ingreep.
Omhoog

Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 dec 2008
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Nightwolf » 5 januari 2012, 12:22

Bij mij staat het bedrag er vandaag op. Heb nu even gekeken naar de details en wat me opvalt is:

-bij NIBC staat bij omschrijving rekening: Voornaam Achternaam
-bij het transactieoverzicht van NIBC staat bij de storting als naam van de tegenpartij: Achternaam Voornaam

Dit is de enige reden die ik kan bedenken dat de storting wat langer op zicht heeft laten wachten, voor de rest is de naam tot op de letter exact hetzelfde. Maar het formaat van de naam hebben we zelf niet in de hand en is afhankelijk van de bank.
Nu de rekening geactiveerd is zal ik volgende week (om zeker te zijn dat het weekend er niet tussen zit) nog eens een testje doen om te zien of het voortaan sneller gaat.
Het systeem om terug te storten naar de tegenrekening is wel super makkelijk!
Omhoog

Gebruikersavatar
Bart
Hero Member
Hero Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jun 2007
Contacteer:
Contacteer Bart
Verstuur privébericht

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Bart » 5 januari 2012, 12:31

@NIBC,

Kan het wisselen van voornaam en familienaam vertragend werken?
Dat zou bij mij dan ook wel eens de reden kunnen zijn. Ik wacht nog even af, storting is dinsdag gebeurd.
Ik pannikeer niet maar als dit zo is moeten jullie dan wel veel manueel goedkeuren vrees ik.
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Hago » 5 januari 2012, 14:15

Dat denk ik ook al kan dat vrij eenvoudig geprogrammeerd worden dat ook omwisseling van familie- en voornaam herkend wordt en dus zonder manuele controle kan aanvaard worden.

Verder valt het mij op dat bijkbaar banken met Nederlandse origine zoals NIBC en Rabobank de voornaam voor de achternaam schrijft terwijl de meeste andere banken de voornaam achter de familienaam schrijft zoals dat meestal in België de gewoonte is bij elke briefwisseling.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Dinaer
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2012
Contacteer:
Contacteer Dinaer
Verstuur privébericht

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Dinaer » 5 januari 2012, 14:31

@NIBC
Een kleine opmerking over de webtoepassing. Wanneer je bij 'Contact' in het contactformulier aanvinkt dat je reeds klant bent bij NIBC, dan moet je je rekeningnummer invullen. Dit tekstvak is echter beperkt tot 10 karakters, je kan dus geen volledig (Belgisch) rekeningnummer invullen.
Omhoog

Gebruikersavatar
NIBC Direct
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC Direct
Verstuur privébericht Website

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door NIBC Direct » 5 januari 2012, 14:45

Bart schreef:@NIBC,

Kan het wisselen van voornaam en familienaam vertragend werken?
Dat zou bij mij dan ook wel eens de reden kunnen zijn. Ik wacht nog even af, storting is dinsdag gebeurd.
Ik pannikeer niet maar als dit zo is moeten jullie dan wel veel manueel goedkeuren vrees ik.
Dit kan inderdaad en dat is inderdaad aanleiding tot heel wat extra werk. Blijkbaar hanteren vele banken nog het systeem naam voornaam ipv omgekeerd. Dit heeft vooral impact voor ons en we gaan bekijken hoe we dat in de toekomst kunnen automatiseren.
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Hago » 5 januari 2012, 14:51

Omdat het in België traditioneel de gewoonte is de voornaam achter de familienaam te zetten, een beetje aanpassing aan de Belgische eigenheid zou NIBC wel sieren.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Gebruikersavatar
Bart
Hero Member
Hero Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jun 2007
Contacteer:
Contacteer Bart
Verstuur privébericht

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Bart » 5 januari 2012, 14:58

ahum... taalkundig kunnen de Belgen nog iets opsteken van de Nederlanders.

Taalkundig heet je niet Janssens Piet, maar wel Piet Janssens (dus taalkundig is eerst voornaam en dan familienaam correct).

Wij werden daar in de hogeschool op de taalvakken punten door afgetrokken als we eerst familienaam vermeldden.

Dit geheel als randopmerking, en ja... is off topic.
(k zal het nooit meer doen ;) )
Omhoog

Gebruikersavatar
NIBC Direct
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC Direct
Verstuur privébericht Website

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door NIBC Direct » 5 januari 2012, 15:51

We werken met een Belgisch systeem (van Callatäy en Wouters) dus daar kan het niet aan liggen. Het is een keuze geweest (door Belgische mensen) Het leek ons logisch om eerst de VOORnaam te nemen en vervolgens de familienaam. Blijkbaar wordt deze redenering niet door alle banken gevolgd (maar ook daar zijn er gevallen waar het wel gebeurt en waar niet)
Omhoog

christofgh
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 271
Lid geworden op: 05 mar 2010
Contacteer:
Contacteer christofgh
Verstuur privébericht

Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door christofgh » 5 januari 2012, 16:01

Bij mij nog altijd niks te bespeuren, mijn naam is dezelfde van mijn tegenrekening behalve mss de volgorde.
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Hago » 5 januari 2012, 17:55

Het gaat er bij mij niet om wat correct is maar of het programma automatisch herkend dat de volgorde achternaam, voornaam is wat in België geregeld voorkomt bij banken, in mijn geval al zeker bij Keytrade, DB en Bpost. Zo niet gaan ze in veel gevallen (de meeste) alles manueel moeten nakijken wat de vertraging bij sommigen kan verklaren.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Gebruikersavatar
NIBC Direct
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC Direct
Verstuur privébericht Website

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door NIBC Direct » 6 januari 2012, 09:30

Dinaer schreef:@NIBC
Een kleine opmerking over de webtoepassing. Wanneer je bij 'Contact' in het contactformulier aanvinkt dat je reeds klant bent bij NIBC, dan moet je je rekeningnummer invullen. Dit tekstvak is echter beperkt tot 10 karakters, je kan dus geen volledig (Belgisch) rekeningnummer invullen.
Terecht opmerking. Dit staat ondertussen op onze lijst van dingen die we moeten gaan oplossen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Bart
Hero Member
Hero Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jun 2007
Contacteer:
Contacteer Bart
Verstuur privébericht

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Bart » 6 januari 2012, 10:20

Mijn overschrijving van dinsdagmorgen staat nog niet op mijn rekening.

Even contact opgenomen met de klantendienst. Een manuele tussenkomst kan tot 3 werkdagen in beslag nemen.
Dus ruim gerekend zouden de stortingen vanavond moeten verwerkt zijn die dinsdag zijn uitgevoerd.

Indien dit niet zo is heeft men mij gevraagd morgen terug contact op te nemen.
Omhoog

Gebruikersavatar
WebsterMC
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 05 jan 2010
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:
Contacteer WebsterMC
Verstuur privébericht

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door WebsterMC » 6 januari 2012, 10:37

Ah, goed om weten. Mijn storting van woensdag zal dus tenvroegste maandag zichtbaar zijn...
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct

  • Citeer

Bericht door Hago » 6 januari 2012, 14:41

tot 3 werkdagen, heb ook woensdag gestort en ik begrijp dat het ten laatste maandag er zal opstaan, we zien wel
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

87 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan NIBC”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy