Socfinasia
TIP
Re: Socfinasia
En straks volgt ook nog het finale brutodividend van 0,60 euro oftewel netto 0,45 euro. Voorschotdividend bedroeg 1 euro bruto.Piper schreef:Socfinasia is mijn inziens een zeer goedkoop aandeel en zwaar achtergebleven op Sipef. Minstens even goed als Sipef om niet te zeggen zelfs beter.
Mijn visie is dan ook "kopen".
Geen Luxemburgse roerende voorheffing te betalen op Luxemburgse plantageholdings.
Aandelen Socfinasia zijn te koop aan 27,30 euro. Zeer goedkoop, maar niemand moet die aandelen vandaag hebben.
Financiële markten: er zit gewoon geen logica in.
Financiële markten: er zit gewoon geen logica in.
Waarom zouden we ze moeten kopen?
Heb jij ze in port?
Heb jij ze in port?
11 juniPiper schreef:...En straks volgt ook nog het finale brutodividend van 0,60 euro oftewel netto 0,45 euro...
Ik zie palmolie nu aan 750, de hele heropleving is eraan, rubber kwakkelt verder, op korte termijn zal dit geen beste belegging zijn. Een verloren jaar, helaas. Nu goedkoop? Niet direct een etiket dat ik er vandaag op zou kleven.
AEP is een betere optie denk ik altijd. Veel groei en uitbreiding. Socfinasia is meer dividendaandeel.
wat is AEP ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
http://lmgtfy.com/?q=Aep+palm+oil" onclick="window.open(this.href);return false; 
Palmolie dendert naar beneden, 720 $ nu, je zou denken dat de wereldbevolking afneemt.... Koersen Socfinasia/socfinaf staan ook zwak dientengevolge.
Dit alles ondanks voorspellingen over El nino, groeiende wereldbevolking, meer rijkdom in het oosten,.... Allemaal positieve factoren, tenietgedaan door de immens groei aan aangeplant areaal, en steeds hogere productie. Het evenwicht is wat zoek.
Dit alles ondanks voorspellingen over El nino, groeiende wereldbevolking, meer rijkdom in het oosten,.... Allemaal positieve factoren, tenietgedaan door de immens groei aan aangeplant areaal, en steeds hogere productie. Het evenwicht is wat zoek.
Het is niet omdat de wereldbevolking toeneemt dat commodity's perse duurder worden.
Zeker wat betreft landbouwproducten.
Zeker wat betreft landbouwproducten.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Voor een beter begrip, zie bv.:
http://www.bloomberg.com/news/2014-07-1 ... -loom.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bloomberg.com/news/2014-07-1 ... -loom.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het dividend van Socfinasia was .60 bruto, dus .45 netto, maar voor het eerst zie dat er buitenlandse taks afgehouden is, iemand zelfde ervaring en idee waarom, vroeger was er alleen Belgische RV.
De dividendbelasting bedraagt in Luxemburg 15% maar holdings zijn hiervan vrijgesteld.Toen ik de laatste maal een coupon van Socfinasia ontvangen heb was er oook melding van Luxemburgse taks, maar het totaal ingehouden bedrag voor 200 cps. bedroeg niet eens 1 euro of 0,0041 cent per coupon . Taks te verwaarlozen en in de verste verte geen 15% !
Ik heb ook geen idee vanwaar deze minime taks vandaan komt!
Le Conseil d’Administration informe ses actionnaires que l’Assemblée Générale Ordinaire
tenue ce 28 mai 2014 a décidé la mise en paiement d’un dividende final de 0,60 euro brut par
action, avec prélèvement d’un précompte luxembourgeois de 0,41 centimes d’euros, soit un
dividende net de 0,5959 euro. Le coupon n° 66 sera détachable et payable à partir du 11 juin
Ik heb ook geen idee vanwaar deze minime taks vandaan komt!
Le Conseil d’Administration informe ses actionnaires que l’Assemblée Générale Ordinaire
tenue ce 28 mai 2014 a décidé la mise en paiement d’un dividende final de 0,60 euro brut par
action, avec prélèvement d’un précompte luxembourgeois de 0,41 centimes d’euros, soit un
dividende net de 0,5959 euro. Le coupon n° 66 sera détachable et payable à partir du 11 juin
Dank voor uw reactie, het is vlgs mij de eerste keer toegepast, het is een minimaal bedrag maar overal hetzelfde, centen.
Inderdaad, stelde bij de afrekening van de laatste coupon dit ook vast; er werd exact 0,68 % nieuwe taks geheven... Van waar dit juist komt, weet ik echter ook niet...