Socfinasia
TIP
Re: Socfinasia
Toevallig of niet werden gisteren de halfjaarresultaten gepubliceerd en werd bekend gemaakt dat er in november een voorschotdividend van 0,50 € bruto zal uitgekeerd worden... vorig jaar was dit nog 1 € bruto...
TK14, bedankt voor uw bericht. Had het nog niet gelezen.
Dat er een dividendverlaging zat aan te komen was door de markt reeds verwacht.
Vind persoonlijk dat dividend nog goed zit. Wellicht wordt 0,5 euro bruto ook het slotdividend, zodat we in totaal 1 euro bruto of 0,75 euro netto zullen ontvangen.
Dat er een dividendverlaging zat aan te komen was door de markt reeds verwacht.
Vind persoonlijk dat dividend nog goed zit. Wellicht wordt 0,5 euro bruto ook het slotdividend, zodat we in totaal 1 euro bruto of 0,75 euro netto zullen ontvangen.
Heb een pakketje bij- of teruggekocht. Uitstekend bedrijf en uitstekend aandeel. Straks voorschotdividend van 0,5 euro bruto of 0,375 euro netto en goedkope waardering.
Na mijn verkoop van 1/3 in september 2013 sta ik nog niet aan mijn maximum toegelaten aantal.
Na mijn verkoop van 1/3 in september 2013 sta ik nog niet aan mijn maximum toegelaten aantal.
Uit een artikel op De Tijd:
Socfinaf lijdt ook onder de ebola-dreiging. In het laatste verslag was er sprake van serieuze voorzorgsmaatregelen.'Maar in Europa liggen de waarderingen pakken lager. Ik denk dan aan Sipef. Of Anglo Eastern Plantations en Socfinaf die aan respectievelijk 6.400 en 5.000 dollar per hectare noteren', aldus Millecam.
Jens_dev, Socfinaf is wel Socfinasia niet hé.
Logisch dat Socfinaf afziet van het ebola concern.
Logisch dat Socfinaf afziet van het ebola concern.
@TK14 Weet jij wanneer Socfinasia dat dividend in november exact uitbetaald?
Wil misschien m'n centen van Belgacom in Socfinasia investeren.
Wil misschien m'n centen van Belgacom in Socfinasia investeren.
De juiste betaaldatum van het voorschotdividend staat zoals gewoonlijk nog niet vermeld op het site. Even nagekeken voor 2013: het voorschotdividend werd toen betaald op woensdag 20 november 2013 en een bericht met kennisgeving van de juiste betaaldatum werd toen juist een week eerder (nl. op woensdag 13/11/13) online (onder de rubriek "News") geplaatst. Meestal schommelen beide data rond deze periodes en best dus de pagina van volgende link in het oog houden: http://www.socfin.com/Public/NewsPage.p ... 1&show=all" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de site van SocFin onder de rubriek 'News' staat nu duidelijk vermeld dat de coupon nr. 67 (voorschotdividend 2014 ten bedrage van 0,50 € bruto) onthecht en betaalbaar wordt gesteld op 06 november 2014. Is dus duidelijk een paar weken vroeger dan de voorbije jaren... Wie nog wil genieten van het voorschotdividend zal zich dus moeten haasten... 

Als je kijkt naar de grafiek van palmolie, over de periode 2004 - 2014, staan er ons nog mooie tijden te wachten : Mooi stijgend kanaal, we bevinden ons nu zowat op de bodem van de onderste lijn van het kanaal.
@ Brown
Hopelijk maar is deels gekoppeld aan olie-prijs. Negatieve impact dus.
Heb geleerd dat dips niet te voorspellen zijn.
Wat doet je vermoeden dat we op een dip zijn terecht gekomen?
Palmolie niet echt gestegen.
Nogmaals : De grafiek over 10 jaar van palmolie.Monrose schreef:@ Brown
" Mooie tijden ", daarmee bedoel ik niet volgende week of volgende maand, maar op de lange termijn.
Al eens de koers bekeken van SOCFIN de moederholding ? En de geringe VERkopers ?
GEDULD !
Brown, ik zit op dezelfde golflengte als u. Socfinasia is koopwaardig voor geduldige beleggers en ik heb dan ook zeer recent bijgekocht.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Waar gaat dit eindigen met dit aandeel...blijft maar zakken en nu al onder de 20€!
Grootste verliespost in mijn portefeuille.
Grootste verliespost in mijn portefeuille.

Zit er ook mee. Maar begrijp het wel. Heel het bio-olie-verhaal valt in het water (duurder dan de opgepompte), en gelet op de productieoverschotten ziet het er niet goed uit voor de palmolieprijs.
Ik zit erin aan een gemiddelde van eur 30,75.Ik had dit aandeel gekocht alleen omwille van het mooie dividend, maar ik vrees dat de coupon de volgende jaren heel wat minder zal worden.Ik dacht eerst bij te kopen nu ze onder eur 20 staan maar ik denk dat ik er voorlopig maar beter af blijf.Zoals Fientje terecht schrijft het bio-olie verhaal valt in het water en het zal nog erger worden!