Socfinasia
TIP
Re: Socfinasia
Piper,
Vandaag eerste pakketje aangekocht aan 29,11€... Had eerst een iets lagere aankoopkoers ingegeven, doch heb daarstraks van het pakket aangeboden aan 29,11€ gebruik gemaakt, zodat mijn order zeker in een keer werd uitgevoerd...Indien ze eerstkomend onder de 29€ mochten zakken, koop in nog een tweede pakketje bij...
Vandaag eerste pakketje aangekocht aan 29,11€... Had eerst een iets lagere aankoopkoers ingegeven, doch heb daarstraks van het pakket aangeboden aan 29,11€ gebruik gemaakt, zodat mijn order zeker in een keer werd uitgevoerd...Indien ze eerstkomend onder de 29€ mochten zakken, koop in nog een tweede pakketje bij...
landethk schreef:Piper,
TK14, maak in elk geval dat elk aandeel een gezond gewicht blijft behouden. Dat wil niet zeggen dat elk aandeel een gelijk gewicht moet hebben, maar een gezonde spreiding is minstens aan te raden.
Persoonlijk koop ik mijn gewicht altijd in functie van de risicograad.
Hoe hoger die risico-graad is, hoe minder ik koop. .Bekaert, Nyrstar, ArcelorMittal ...
Hoe lager die risico-graad is, hoe meer ik koop. Elia, Ageas, Socfinasia, NBB, Bois Sauvage enz.
Uiteraard speelt de prijs ook een rol.
Piper, ik hou juist dezelfde strategie aan, dit zowel bij aandelen als fondsen...Piper schreef:landethk schreef: TK14, maak in elk geval dat elk aandeel een gezond gewicht blijft behouden. Dat wil niet zeggen dat elk aandeel een gelijk gewicht moet hebben, maar een gezonde spreiding is minstens aan te raden.
Hoe hoger die risico-graad is, hoe minder ik koop. .Bekaert, Nyrstar, ArcelorMittal ...
Hoe lager die risico-graad is, hoe meer ik koop. Elia, Ageas, Socfinasia, NBB, Bois Sauvage enz.
Vandaag trouwens een drukke handelsdag (met al een volume van bijna 26.000 stuks) en een mooie koersstijging (4,42%)... Denk dat dit te maken heeft met enerzijds de stijging van de palmolieprijs (vandaag al bijna 3%) en anderzijds de kwartaal- (of halfjaar?)resultaten die op komst zijn (ik dacht nu woensdag).
Grote maneuvers... Ben op zoek gegaan naar de historische volumes, maar vind ze niet, enkel de koersen (via de grafiek). Weet iemand of die volumes (gratis) te vinden zijn?landethk schreef:
Vandaag trouwens een drukke handelsdag (met al een volume van bijna 26.000 stuks) en een mooie koersstijging (4,42%)...
Gezien dit grote volume, zullen het wel geen kleine beleggers zijn, eerder fondsen, of holdings binnen de groep? En die zullen eerder pas kopen/verkopen bij beschikbaarheid van grote volumes. Resultaten of stijgende palmolieprijzen hebben voor hen geen onmiddellijk belang.
Ik verwacht persoonlijk geen schitterende resultaten. Cfr. ook Sipef.landethk schreef:Piper, ik hou juist dezelfde strategie aan, dit zowel bij aandelen als fondsen...Piper schreef:
Vandaag trouwens een drukke handelsdag (met al een volume van bijna 26.000 stuks) en een mooie koersstijging (4,42%)... Denk dat dit te maken heeft met enerzijds de stijging van de palmolieprijs (vandaag al bijna 3%) en anderzijds de kwartaal- (of halfjaar?)resultaten die op komst zijn (ik dacht nu woensdag).
Beide aandelen zijn fors gestegen de laatste dagen omwille van de daling van de lokale munten en door van de mislukte oogst van soja-olie omwille van de droogte, waardoor voedingsproducten nu hoofdzakelijk palmolie zullen moeten verwerken. Beiden factoren zijn zeer gunstig voor bedrijven als Socfinasia en Sipef en daar spelen wakkere beleggers op in.
De daling van nu is enkel en alleen te wijten aan de conflictsituatie in Syrië.
halfjaarresultaten staan op site.
Zien er niet zo goed uit, moet nog in detail lezen .
Beslissing interim dividend valt in September
Moeder socfin kocht beetje Socfinasia en beetje meer socfinaf bij.
Resultaten socfinaf lijken me beter. Mogelijk koop ik daar wat van.
Zien er niet zo goed uit, moet nog in detail lezen .
Beslissing interim dividend valt in September
Moeder socfin kocht beetje Socfinasia en beetje meer socfinaf bij.
Resultaten socfinaf lijken me beter. Mogelijk koop ik daar wat van.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Inderdaad, de resultaten zijn verre van schitterend. Ik heb ze daarstraks even vluchtig bekeken en vernam dat:
- de winst over de eerste jaarhelft slechts 25% is van deze van 2012 in dezelfde periode;
- de netto winst per aandeel slechts 0, 60€ bedraagt tov 2, 59€ in 2012;
- de intrinsieke waarde daalde van 38, 10€ naar 37, 65€.
Ik denk dat er niet veel of misschien wel geen interim dividend zal zijn....
- de winst over de eerste jaarhelft slechts 25% is van deze van 2012 in dezelfde periode;
er staat wel nog heel wat geld op de rekening, als ze geen investeringen zien in hun dochters, kunnen ze het verder pompen naar hun aandeelhouders, die dan weer aandelen van socfinaf of iets anders kunnen bijkopen ...landethk schreef:Inderdaad, de resultaten zijn verre van schitterend. Ik heb ze daarstraks even vluchtig bekeken en vernam dat:
Misschien is piper naar Papua NG om het uit te vissen

luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Hoi,
Ik lees al een tijdje mee en moet zeggen dat de cijfers zo voorspelbaar waren.
Als palmolieprijs zakt, zakt ook hun winst!
Ik zie ze nog naar de 20-25 gaan en dan ga ik overwegen om terug in te stappen.
grtn
grtn
Op zich zag ik dat ook zo gebeuren. Ik heb er, maar vond het te omslachtig om ze te verkopen. Maar die koers blijft 'hoog'. Volume behoorlijk, heb dat al anders geweten. Dus iemand vindt ze interessant genoeg om ze allemaal op te kopen... Dat is mijn enige verklaring voor die 'hoge' koers. Enorme pay-out (>200%, 2012), en nu lagere winst (2013). En een koers die geen krimp geeft.beursdemon schreef:Hoi,
grtn
De resultaten zijn niet schitterend, maar dat werd ook door de markt zo verwacht. Zie hierboven.landethk schreef:Inderdaad, de resultaten zijn verre van schitterend. Ik heb ze daarstraks even vluchtig bekeken en vernam dat:
Socfinasia blijft in alle opzichten "een specialleke". Noteert nog steeds onder zijn boekwaarde, is verborgen parel op weinig gekende Luxemburgse beurs, betaalt hoog dividend, oersterk management etc.
Koers van het aandeel reageert ook nauwelijks.
De verwachtingen zijn zelf dat de palmolie-prijs door de slechte oogst van soja nu opnieuw gaat stijgen.
Ik heb niet veel kunnen lezen spijtig, vandaag weer wel maar bijna alles van u.
Treasure, vertelt misschien zelfs ook iets over de beurs en de financiële markten?Treasure schreef:Ik heb niet veel kunnen lezen spijtig, vandaag weer wel maar bijna alles van u.
Welke aandelen hebt u bijvoorbeeld in bezit en welke aandelen vindt u vandaag nog koopwaardig?
Treasure, ik wacht op uw antwoorden op de door mij gestelde 2 vragen!
Volgens mij is dit het Socfinasia topic niet het wat heeft u topic en gaarne uw toon beleefder te maken.