Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Sociaal verhuurkantoor - doen of niet doen?

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
62 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Sociaal verhuurkantoor - doen of niet doen?

• Citeer

Bericht door ludo » 15 oktober 2019, 12:07

mouche schreef: ↑15 oktober 2019, 10:32 Via het huurcontract kan je wel zelf bepalen wat je wil en hoe je het wil. Als voorbeeld vond ik dit hierover:
Zet een bepaling in de huurovereenkomst dat het verhuurde goed dient als hoofdverblijfplaats van de huurder en diens gezin en geen toestemming wordt gegeven voor het uitoefenen van enige professionele activiteit. Kom uitdrukkelijk overeen, dat indien een autoriteit mocht oordelen dat een dergelijke activiteit toch wordt uitgeoefend, de huurder onvoorwaardelijk akkoord gaat de verhuurder te vergoeden voor alle kosten, lasten en belastingen die daaruit resulteren en ten laste van de verhuurder worden gelegd...(bron juridisch forum).
In de meeste standaard huurkontrakten staat dit al vermeld. Als dit alsnog wordt aangegeven in de aangifte kan je naar de rechtbank om je geld terug te vorderen en heb je hopen last om je KI ( dat verhoogd is ) terug te brengen naar het oude,als ze dan al geen herschatting komen doen.

Sandman
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Sandman
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sandman » 16 oktober 2019, 07:48

Als je nu moet kiezen tussen tussen 4 mogelijke huurders:

1/ man 53 jaar, volwassen kinderen (dus geen kost), 2800 netto per maand als arbeider.
2/ koppel, eind 20, met 2400 gezamenlijk waarvan stuk komt uit ziekenkas
3/ zelfstandige die zijn boekhouding laat zien, vrouw en 2 kinderen heeft.
4/ alleenstaande vrouw, 35, met 2 kinderen. Totaal iets van een 1800euro (incl alimentatie)

Wie zou bij jullie de voorkeur genieten om aan te verhuren?
Laatst gewijzigd door Sandman op 16 oktober 2019, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 16 oktober 2019, 08:08

3 mogelijke huurders en je geeft 4 keuzes :)
Met de info die jij geeft, is het natuurlijk koffiedik kijken. Welk gevoel had je bij die 4 partijen?

1/ Man is 53 jaar. Dus de kans is heel groot dat je die als huurder kan houden voor lange tijd (cfr buiten tussen 6 planken). Dus lijkt me wel positief. Nadeel is dat algemene regel is dat man alleen niet zo goed is in onderhoud ;-)

2/ Jong koppel. Veel kans dat die snel terug vertrekken. Kans dat ze uit elkaar gaan of nog elders willen gaan wonen op termijn.

3/ Hier geef je geen leeftijd. Opletten met zelfstandige dat hij de huur niet in zijn belastingsbrief steekt. Boekouding is momentopname en kan opgesmukt worden. Voor mij zou dit een hoger risico zijn.

4/ Jonge dame van 35jaar met kinderen, dus m.a.w. stukgelopen relatie. Veel kans dat die binnen enkele maanden iemand leert kennen, daarbij gaat wonen

Sandman
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Sandman
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sandman » 16 oktober 2019, 08:23

anonymous schreef: ↑16 oktober 2019, 08:08 3 mogelijke huurders en je geeft 4 keuzes :)
Met de info die jij geeft, is het natuurlijk koffiedik kijken. Welk gevoel had je bij die 4 partijen?

1/ Man is 53 jaar. Dus de kans is heel groot dat je die als huurder kan houden voor lange tijd (cfr buiten tussen 6 planken). Dus lijkt me wel positief. Nadeel is dat algemene regel is dat man alleen niet zo goed is in onderhoud ;-)

2/ Jong koppel. Veel kans dat die snel terug vertrekken. Kans dat ze uit elkaar gaan of nog elders willen gaan wonen op termijn.

3/ Hier geef je geen leeftijd. Opletten met zelfstandige dat hij de huur niet in zijn belastingsbrief steekt. Boekouding is momentopname en kan opgesmukt worden. Voor mij zou dit een hoger risico zijn.

4/ Jonge dame van 35jaar met kinderen, dus m.a.w. stukgelopen relatie. Veel kans dat die binnen enkele maanden iemand leert kennen, daarbij gaat wonen
Vraag is ook of je een zelfstandige kan verbieden zijn huur in zijn boekhouding te steken? Heb al gelezen dat je dat kan vragen (in het contract zetten) maar als ze het toch doen kan je er niets meer aan doen.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 16 oktober 2019, 08:26

Altijd voor optie 1 kiezen uiteraard.
Kan idd een viezerik zijn, maar kan ook een huishoudhulp nemen.

hemelant
Newbie
Newbie

• Citeer

Bericht door hemelant » 16 oktober 2019, 09:38

Een maand geleden had ik ook contact met een svk-coordinator uit de hen toegewezen regio.
Op de private huurmarkt is de gangbare prijs voor mijn te huur aangeboden appartement 575 € (garagebox inbegrepen). Svk bood 390 € zonder garage.
Behalve het Epc-attest vroegen ze ook een el. attest, wat mij verwondert want alle aansluitingen van gas, electra, tel., h2o, kabel zijn nog steeds functioneel en werkzaam.
Het app. is minder dan 10 jaar oud en muren zijn geschilderd in geel, slpk in rood. Er werd niet gevraagd om te herschilderen in welke kleur dan ook.
Ik vroeg een copie van hun standaardhuurcontract en daarbij viel me op dat svk geen waarborg stort.
Dit + hun rigide regeling om als eigenaar-verhuurder zelf te kunnen opzeggen + een totaal gebrek aan medezeggenschap over de onderhuurder deed me besluiten niet met hen in zee te gaan.

GreenDean
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door GreenDean » 16 oktober 2019, 10:46

koenvhaver schreef: ↑14 oktober 2019, 15:51 Bij de rest is het veel blabla en oordeling door mensen die het zelf niet eens verhuren via svk.
M.a.w. iemand die weigert met zijn hoofd tegen een muur te lopen, omdat hij denkt dat zoiets pijn gaat doen, heeft geen recht van spreken. Hoe kan hij nu weten dat je kop tegen de muur bonken niet naar de zaligheid leidt als hij het niet geprobeerd heeft en meermaals herhaald, natuurlijk, om zeker te zijn?
U lijkt me toch behoorlijk wat reclame te maken hier.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

Pol33
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Pol33
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pol33 » 16 oktober 2019, 17:40

1/ man 53 jaar, volwassen kinderen (dus geen kost), 2800 netto per maand als arbeider.
2/ koppel, eind 20, met 2400 gezamenlijk waarvan stuk komt uit ziekenkas
3/ zelfstandige die zijn boekhouding laat zien, vrouw en 2 kinderen heeft.
4/ alleenstaande vrouw, 35, met 2 kinderen. Totaal iets van een 1800euro (incl alimentatie)
2 en 4 enkel als er zich nog andere mensen zich garant willen stellen voor het contract....de inkomens vind ik alles behalve super gezien personen te lasten.
3 in geen geval (te veel risico met zelfstandigen)
1 Lijkt Logishe keuze,Echter wel een mini onderzoekje doen (jaja ik weet het de dag van vandaag mag je legaal weinig of niks vragen)

mrsid
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer mrsid
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mrsid » 8 januari 2020, 15:18

Ik zal mijn verhaal hier is doen. Ik ben een huurder van SVK. Ik was dakloos tervoren. Nu zit ik al 3 jaar in een appartement van hun. In het begin als ik hier kwam wonen was de tuin een mesthoop. ze vroegen aan mijn om dit op te ruimen en de rekening bij hun binnen te brengen. Tot de dag van vandaag heb ik mijn geld nog niet terug en ze beweren dat ze de rekeningen kwijt zijn.
Ik heb hier 8 maand zonder warm water gezeten. Mijn appartement is al 2 keer overstroomt en nu 2 weken geleden was er een lek in het appartement boven mij (deze persoon is 6 maand geleden overleden) nu zijn ze zo nalatig geweest dat ze het niet gecontrolleerd hebben en zo gelaten en het appartement boven mij is volledig ondergelopen.
Mijn plafond is letterlijk gebarsten als een waterval. nu zijn al mijn spullen kapot waaronder een pc en ik krijg niks van vergoeding.
Ze hebben nieuwe deurbellen geinstalleerd een kost voor de eigenaar. 3 keer raden wie de factuur in de bus kreeg voor heel de blok, ikke!!!!
Mijn electriciteit val om de 3 dagen gewoon uit.
Ik heb speciaal een kat in huis moeten halen want vanaf ik hier woon zit ik met een muizen plaag en svk weet dit. zelfde verhaal ik moest het oplossen en ging alles terug krijgen. nooit iets gezien van geld.
De muizen zitten letterlijk in de muren.
en zo kan ik blijven door gaan.
SVK is een bedrijf dat mensen die het financieel niet makkelijk hebben een beter leven geven door betere woningen voor een goedkopere prijs maar ik heb nog niks anders dan problemen gehad en het houd gewoon niet op.

ronnie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ronnie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ronnie » 8 januari 2020, 15:44

Goed dat we hier eens een ander perspectief krijgen.

Het is natuurlijk zo dat jij in deze het slachtoffer bent van het SVK, net als mogelijk de eigenaar van het gebouw die ook gaat opdraaien voor hun nalatigheid...

Je kan klagen, of lessen trekken en er iets aan doen. Ik beweer niet dat je dit laatste niet doet he.

Enkele mogelijke lessen zijn:
- Als je iets binnengeeft, copies maken en de copies binnengeven (ik maak ALTIJD copies van alles wat ik officieel opstuur)
- Iets wat je niet besteld hebt hoef je niet te betalen (deurbellen)
- Als ze zeggen dat ze iets gaan terugbetalen wat eigenlijk niet ten hunne laste is (tuin opruimen) gaan ze dit mogelijk niet doen
- voor je waterschade moet je je brandverzekering contacteren, zoals elke andere huurder of eigenaar trouwens
- zonder warm water, schriftelijk mededelen daarna ingebrekestelling en huurvermindering aanvragen via vredegerecht, wel altijd de huur betalen
- Electriciteit die uitvalt is iets moeilijker, als ik mijn vaatwas en wasmachine tegelijk opzet valt deze ook soms uit (overbelast), maar electriciteit is 100% volgende de regels. Dus moeilijk iets zinnigs over te vertellen.
- Muizen: opgepast, muizen komen er meestal door de bewoners, niet uzelf maar mogelijk anderen in het gebouw. Opgepast want je sou ervoor kunnen opdraaien, het is bijna zeker niet de fout van de SVK.
- en vooral: na 3 jaar kan je weg met vooropzeg van 3 maand
- voor eigenaars: verhuur niet aan SVK, voor zover ze zo zijn tenminste

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 8 januari 2020, 21:13

Verhuren via een SVK zou ik persoonlijk nooit doen.
Je verliest elke macht over je eigendom omdat je met het SVK een kontrakt hebt afgesloten.
In een mogelijke procedure voor de vrederechter ga je altijd aan het korste eindje trekken.

lucvdgl
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer lucvdgl
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door lucvdgl » 12 februari 2020, 20:05

Sinds 2015 verhuren wij woning aan de woonkoepel t-Ternat. Tot voor kort zonder grote problemen al moet je altijd op je hoede zijn want zij gaan er van uit dat de eigenaar altijd betaalt. Bv chiffon on wastafel badkamer in kast was stuk ; factuur ontvangen doch betwist gezien dit een gevolg was van huurder die chiffon stukgemaakt had door dingen in kast te werpen op proppen. Recent , augustus 2019 zijn problemen gestart voornamelijk door opstappen (of ontslag) beheerder en tijdelijke opvolgers hebben probleem met communicatie. Zo krijg ik in augustus mail" mazout geleverd en geen warm water meer , los het op" ??? Gezien wij noch woning noch contact met huurder mogen hebben beetje moeilijk vooral dat fout bij huurder ligt door ofwel niet stilleggen installatie of nog erger tanken van vuile mazout. Woonbegeleider was dus ook niet op de hoogte van dit feit??
Iets later : na herstelling vastgesteld dat uitlaatgassen niet voldoen aan norm (los het op ). U moet weten dat in 2015 met medeweten van de Woonkoepel de uitlaatgassen ook niet conform waren . Bij jaarlijks onderhoud nooit bemerking gehad . Dus veronderstel ik nu dat oderhoud niet gebeurd is en vraag attesten onderhoud ketel en schouw voor 2016, 2017 , 2018 en 2019 op. Tot op heden midden februari nog niets ontvangen.
Uiteidelijk valt ketel definitief stuk en blijkt dat hersteller bij eerste herstelling aan woonkoepel gemeld heeft dat ketel max nog 2 wekenmeegaat. Dit werd nooit meegedeeld. Bij bemerking hierover verschuilt tijdelijk verva nggster van beheerder zich achter " wij hebben enkel meldingsplicht". Wij geven onmiddellijk opdracht tot vervangen ketel door gasinstallatie. Woonkoepel huurt, zonder bestek voor te leggen, 3 vuurtjes (te verkrijgen voor 100eur per stuk) en bezorgt mij nu factuur voor 39 dagen aan 1349 eur. Wat ik dus betwist heb. M.a.w zodra verwarming vervangen is verkopen wij woning om van svk af te zijn gezien zij toch schijnen te denken god te zijn. Bewoners van Ternat wees op uw hoede als je woning wenst te verhuren.

Huurder9000
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Huurder9000
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Huurder9000 » 21 februari 2020, 01:19

koenvhaver schreef: ↑14 oktober 2019, 15:51 Ik wil absoluut geen reclame maken voor een svk. Ik ben zoals steeds genuanceerd. Daarbij mocht ik zelf aannemers kiezen en worden ze niet gestuurd door svk. Er zijn verschillende gelaagdheden. Het is niet al kommer en kwel maar ook geen schitter en zonneschijn. Er is gewerkt met duidelijke contracten en plaatsbeschrijvingen. Elke situatie zal anders zijn. Zelf ben ik 'een goede ziel' maar zeker niet naïef. De problemen die er waren hebben tientallen uren administratie in beslag genomen dus je mag het niet onderschatten maar het leed om een slechte huurder en wanbetaler buiten te krijgen zal ik niet meemaken. Topic-starter vroeg advies en dat heb ik gegeven. Bij de rest is het veel blabla en oordeling door mensen die het zelf niet eens verhuren via svk.
Beste verhuurders,

Ik zoek al een tijdje een eigen woning in Gent.
Het is niet makkelijk vooral omdat ik een laag inkomen heb. Ik ben nu 19 jaar uit Waregem en verblijf bij mijn broer in Gent tot ik een woning vind. Omdat mijn broer in een ander stad een huis heeft gekocht ben ik dringen opzoek. Door het googelen heb ik een bijlage gevonden waar op staat als ik een huurder vind die bereid is om samen te werken met de SVK ik de eerste huurder mag zijn :). Ik ben nu student maar wil wel langer blijven in Gent zelfs na mijn studies.
Dit is alvast mijn telefoonnummer 0493415977
Voor vragen kunt u ook zeker bellen.

Mvg

Tabasco
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Tabasco
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tabasco » 4 april 2020, 10:50

In 2017 hebben wij een appartementsgebouw van 6 kleine éénkamerappartementen gebouwd voor verhuur via het svk.
Het volledige gebouw is voor 15 jaar aan het svk verhuurd, daardoor konden we bouwen aan 12% btw, een besparing van vele tienduizenden euro.
Wij hebben een contract met het svk. Op de private huurmarkt werd de huur indertijd op ongeveer 525 euro per appartement per maand geschat.
Na onderhandeling betaalt het svk 460 euro per appartement, dit is een dikke 10% minder.
Op 15 jaar komt dit neer op 65.000 euro minder inkomsten, wat ongeveer overeenkomt met het btw-bedrag dat wij minder betaald hebben.

Maar:
-wij hebben nooit leegstand en geen wanbetaler
-svk neemt alle administratie op zich
-svk regelt de brandverzekering voor zijn huurders
-svk staat in voor onderhoud en herstellingen ten laste van de huurder
-we betalen een lager basisbedrag van de onroerende voorheffing, 1.6% in plaats van 2.4%, zo betalen we ook minder opcentiemen aan de provincie en de gemeente
-er is een plaatsbeschrijving opgemaakt door een onafhankelijk bureau
-het onderhoud van gangen en gemeenschappelijke delen wordt door het svk gedaan
-het onderhoud ten laste van de eigenaar, wordt door de eigenaar geregeld, ofwel doet hij het zelf ofwel laat hij het uitvoeren door wie hij wil
-na 15 jaar doen we met het gebouw wat we willen, verkopen of verder verhuren of aan het svk of op de private markt

Uiteraard zijn er ook mindere kanten en nadelen:
-de huur ligt voor 15 jaar vast, hij is wel geïndexeerd
-je hebt geen inspraak in hoe en aan wie het svk verhuurt
-je hangt voor 15 jaar vast aan een bindend contract

Wij vinden na drie jaar alvast dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.
Wat voor ons ook belangrijk is: je helpt er mensen mee die het moeilijk hebben.

koenvhaver
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer koenvhaver
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenvhaver » 4 april 2020, 16:24

Dankjewel voor deze heldere analyse Tabasco. Ik werd beschuldigd van reclame maken voor een SVK terwijl ik ook neutraal bleef. En inderdaad het maatschappelijke doel is ook belangrijk. Ben eens benieuwd op de private huurmarkt hoeveel wanbetalers er nu zullen opduiken. Dat is een probleem waarmee wij al niet mee zullen geconfronteerd worden.
Groeten Koen
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +500%

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

62 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy