Solvay
TIP
-
anonymous9
Re: Solvay
Nickname, aangezien het een fully underwritten rights issue is, is de verwatering een feit, ja. er is niks wat het nog gaat tegenhouden.
- TonyClifton
- Newbie

- Contacteer:
Solvay -0.31% vandaag
Solvac -7.39%?
Solvac -7.39%?
Zal wel iets te maken hebben met al de insider transacties van gisteren:TonyClifton schreef:Solvay -0.31% vandaag
Solvac -7.39%?
http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... Trans.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Optiepakketten?
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Kunnen we hieruit besluiten dat de verwatering dan achter de rug is en deze in de prijs verrekend is?Poldermol schreef:Nickname, aangezien het een fully underwritten rights issue is, is de verwatering een feit, ja. er is niks wat het nog gaat tegenhouden.
Solvay mooi op dreef vandaag. Misschien volgende week nog een teken van zwakte als de nieuwe aandelen op de markt komen maar daarna verwacht ik verder omhoog. 
-
wickedwillie
- Newbie

- Contacteer:
Vinden jullie het momenteel interessant om aan te kopen?
En indien je zou durven aankopen, kies je voor Solvay of Solvac?
Ik heb intussen zelf al beetje info opgezocht ivm het verschil tussen Solvay en Solvac... zo weet ik dat Solvac op naam is.
Maar vooral de laatste periode valt het verschil in koerswinst/verlies op: gisteren bvb verloor Solvac 8,30%, Solvay won 0,22%
Iemand die mij het verschil tussen beiden eenvoudig kan uitleggen, want ksnap het niet echt
En indien je zou durven aankopen, kies je voor Solvay of Solvac?
Ik heb intussen zelf al beetje info opgezocht ivm het verschil tussen Solvay en Solvac... zo weet ik dat Solvac op naam is.
Maar vooral de laatste periode valt het verschil in koerswinst/verlies op: gisteren bvb verloor Solvac 8,30%, Solvay won 0,22%
Iemand die mij het verschil tussen beiden eenvoudig kan uitleggen, want ksnap het niet echt
Solvac is de familieholding, belegt uitsluitend in aandelen Solvay.
Wordt voornamelijk aangehouden voor het dividend, wordt rechtstreeks op de bankrekening gestort.
Vroeger was RV 15%, nu 27%.
Per Solvac aandeel zitten er afgerond 1,5 aandelen Solvay -5,61 EUR negatieve cashpositie.
Wordt voornamelijk aangehouden voor het dividend, wordt rechtstreeks op de bankrekening gestort.
Vroeger was RV 15%, nu 27%.
Per Solvac aandeel zitten er afgerond 1,5 aandelen Solvay -5,61 EUR negatieve cashpositie.
Voor de kapitaalverhoging:
15 267 881 aandelen solvac bezitten 25 578 267 aandelen solvay => verhouding 1,675
Vermits de kapitaalverhoging van solvay volledig onderschreven is door solvac voorzie ik geen wijziging hierin.
Volgens prospectus zijn er momenteel 117.5 miljoen euro schulden, wat resulteert in 7,696 euro per aandeel.
Op basis van de huidige koers van de aandelen solvay zou een aandeel solvac 153,958 euro per aandeel waard zijn.
Omdat solvac een monoholding is is een serieuze decote gerechtvaardigd, momenteel ligt die echter boven het historisch gemiddelde.
15 267 881 aandelen solvac bezitten 25 578 267 aandelen solvay => verhouding 1,675
Vermits de kapitaalverhoging van solvay volledig onderschreven is door solvac voorzie ik geen wijziging hierin.
Volgens prospectus zijn er momenteel 117.5 miljoen euro schulden, wat resulteert in 7,696 euro per aandeel.
Op basis van de huidige koers van de aandelen solvay zou een aandeel solvac 153,958 euro per aandeel waard zijn.
Omdat solvac een monoholding is is een serieuze decote gerechtvaardigd, momenteel ligt die echter boven het historisch gemiddelde.
Laatst gewijzigd door redtab op 20 december 2015, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous9
Er zal wel degelijk een wijziging zijn, want Solvac deed een 2 for 5 kapitaalsverhoging (naar 22-23M aandelen), en Solvay een 1 for 4 (naar 105M aandelen)
Dus het aantal Solvac aandelen zal relatief gezien fors sterker stijgen dan Solvay (+40% vs +25%), wat de ratio van Solvay/Solvac zal verkleinen
At poldermol: idd, ervan uitgaande dat solvac 30,2% van de nieuwe solvay aandelen zal verwerven,zal de nieuwe verhouding ongeveer 1,514 bedragen.
Thanks
Thanks
-
anonymous9
Als Solvac-aandeelhouder zout ge er ook stilletjes kunnen op hopen dat Solvac een stuk van een eventuele shortfall op zich zal nemen! Dat zou potentieel ook interessant kunnen zijn
SOLVAC
Solvac had voor de kapitaalsverhoging 30,2% van Solvay.
Solvac heeft ook op 30,2% van de nieuwe aandelen ingeschreven.
De verhouding blijft dan toch dezelfde?
Solvac heeft ook op 30,2% van de nieuwe aandelen ingeschreven.
De verhouding blijft dan toch dezelfde?
-
anonymous9
Tis simpel, die 30,2% blijft gelijk, maar zal over meer Solvac-aandelen moeten verspreid worden, omdat de verwatering bij Solvac groter was.
Iemand een idee wanneer de nieuwe aandelen op de effectenrekening worden bijgeschreven?
Ik dacht dat dit gebeurde rond de 21 ste maar heb nog niets gezien.
Ik dacht dat dit gebeurde rond de 21 ste maar heb nog niets gezien.