Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Spaarders nog maar eens geviseerd

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
131 berichten
  • Pagina 8 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
Pol33
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Pol33
Verstuur privébericht

Re: Spaarders nog maar eens geviseerd

• Citeer

Bericht door Pol33 » 29 oktober 2019, 19:58

De ECB helpt gewoon de deelstaten om door de extreem lage rente hun historische en huidige oplopende begrotingsschulden onder controle te houden.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/bi ... ~ada2e460/
Onder controle houden is niet voldoende?vroeg of laat kom je voor een verassing te staan.stilstaan is achteruitgaan??verder lijkt onze wereld vreemde overheid maar niet te begrijpen dat nieuwe belasting heffen niet de oplossing is dat is enkel het probleem afdekken....men moet durven de structurele problemen aanpakken ...durven uitkomen tegen het volk wat nog haalbaar is met de omgekeerde driehoek.
Als de rente nu ook nog eens gaat stijgen, met 2% van vandaag op morgen bijvoorbeeld, dan gaan particulieren minder kunnen lenen en ook bedrijven gaan geen lening meer kunnen krijgen, of moeilijker aan geld geraken.
Particulier:
Enkel als men gekozen heeft voor variable rente voeten(wat behoorlijk naief was 20/25j geen rentestijging?)
Bedrijf:
Enkel bedrijven die geen winst maken of uber/we work,....het kaf van het koren sheiden...Een bedrijf heeft namelijk maar 1 doel winst maken?Zij die daar niet is slagen zijn niet goed bezig spijtig genoeg heeft QE het onstaan van dergelijke bedrijven gesteund dus ja Correctie is nodig voor er nog meer kanker bedrijven opstarten.
We hebben nog geen federale regering. Wees maar zeker dat men het belasten van huurinkomsten op tafel gaat leggen.
Dat kan de huizenmarkt overleven, als de rente maar laag genoeg blijft....
Als het een en en en verhaal wordt dan vrees ik het ergdte Voor onze economie...
De huurprijzen staan al jaren onder druk....wie durft indexering nu nog effectief door te rekennen?
EPC updates(weldra verplicht?) + exstra lasten en er dan van uitgaan dat er niks word doorgerekend is naief.
Tevens zie ik het niet direct gebeuren,Zou leiden tot kapitaal vlucht (https://www.numbeo.com/cost-of-living/)vergelijk gerust rendement van Belgisch vastgoed )+ ineenstorting huisprijzen wat dan weer leid tot verminderde inkomsten van de erfbelasting,...men snijd dus enkel in zen eigen vel?

mouche
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer mouche
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mouche » 31 oktober 2019, 09:59

sintorama schreef: ↑28 oktober 2019, 09:05
cpnx schreef: ↑27 oktober 2019, 17:44 Klinkt mooi, maar is het ook zo? Is het ooit al eens door een onafhankelijk instantie gecontroleerd? Trouwens, de Belgische overheid heeft geen goede reputatie wat informaticaprojecten betreft. Als bevoegde minister of morgen beslist dat RIZIV, RVA, VDAB, politie, ... jouw dossier moeten kunnen inkijken, wie gaat er dat beletten?
Helemaal mee eens. De overheid is instantie nr 1 om te wantrouwen wat privacy betreft. Overal camera's, vingerafdruk op de ID kaart etc...
Maar dat heeft allemaal niets met cash-betalingen te maken, daar ging de discussie over.
Maar als criminelen en hun organisaties niet kunnen of mogen opgepakt worden door privacy regels , dan schreeuwen ze moord en brand. Twee maten en twee gewichten... ;D

mouche
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer mouche
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mouche » 31 oktober 2019, 10:19

Roo schreef: ↑27 oktober 2019, 22:04
Die woonbonus is m.i. verwaarloosbaar -- er komt hooguit een tijdelijke stagnatie. De belg is fan van zijn stenen, en veel mensen denken dat investeren in vastgoed en 1 tot geen rendement halen goed is ("het zal toch zijn waarde behouden eh"). Dat gaat de woonbonus niet veranderen. Dat gaat een stijging met nog 30% ook niet veranderen.
Ik denk dat ook niet. Het zijn de lage rentes die het vastgoed doen boomen. Dat voel je tenminste maandelijks in je portemonnee.
Ik vind die negatieve rentes van de ECB, veel gevaarlijker. Als ze denken dat het geld hierdoor meer gaat rollen, zijn ze mis. Ja, dat van de staat wel, maar niet van de particulieren. Die worden juist meer wantrouwig waar dit gaat eindigen, denk aan de vrees voor hun wettelijk pensioen. En dan is er nog de vraag van: na zoveel jaren stierenmarkt, wanneer die zijn metamorfose gaat ondergaan. Voor sommigen zijn dit misschien boeiende tijden, ik zie het niet zo rooskleurig.

GreenDean
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door GreenDean » 31 oktober 2019, 12:39

SparSpaar schreef: ↑27 oktober 2019, 15:44 @Greendean
In contanten ? Zou dat toch niet doen. Het risico ligt momenteel in de euro, alle signalen staan op rood. Zwitserse frank zou nog gaan. Dollar ook riskant.
Beter nog staafjes goud en zilver. In De Tijd raden Kurt Vansteeland en zijn collega dat geregeld aan in de wekelijkse marktenchat, een rubriek die ik je warm aanbeveel.
Ja, in contanten om me een beetje in te dekken tegen een grieks scenario, zoals ik al aanhaalde. Een scenario dat volgens mij niet denkbeeldig is. Alle elementen zijn aanwezig, het is iedere maand krabben om de pensioenen betaald te krijgen. Als dat op een gegeven moment op een voelbare manier niet meer lukt, vallen de dominoblokjes en zitten we in Griekenland aan de noordzee.

Dat we een probleem zouden krijgen met de pensioenen was 40 jaar geleden al voorspeld. Eens benieuwd hoeveel politici van de afgelopen 40 jaar in de bak gaan eindigen voor schuldig verzuim wanneer de trojka hier noodgedwongen de touwtjes in handen gaat nemen? Dat is een vraag om te lachen natuurlijk. Het antwoord, daarentegen, is om van te janken, nl. 0,0.

We zitten hier geografisch beter dan de Grieken. Een (spaar)rekening in NL, FR, LU of DE kan ook wat soelaas brengen, waar je dan misschien wel nog aan kan terwijl hier alles geblokkeerd is op huppeldepup eurootjes per week. Ik weet ook niet of je je loon zomaar op die rekening gaat kunnen laten storten. Maar ik zou er mijn leven niet op verwedden, het zou wel eens kunnen dat iedere belgische 'ingezetene' alles, tot nader order, geblokkeerd ziet.

Vandaar, een stapeltje cash. Voor die 0,11% intrest moet ik het al niet laten, en ik heb de gemoedsrust dat ik mijn biefstukje nog kan betalen wanneer een of andere bonobo in brussel voor mij meent te moeten beslissen dat ik maar 50€ per week mag uitgeven aan voeding.

Wat de euro zelf betreft, zie ik het niet zo somber in. Het is een feit dat er zoveel van bijgedrukt zijn dat we allemaal in sneltreinvaart verarmd zijn de laatste jaren. Maar dat geldt ook voor de USD, de Yuan en weet ik veel hoeveel andere munten nog. Wat voor de euro spreekt, is dat er een aantal exponentieel groeiende economieën deel uitmaken van de eurozone, en dat die eurozone nog uitgebreid gaat worden met groei-economieën.

Iedereen zou een minimum aan staafjes goud en zilver moeten hebben liggen, of beter nog, munten. Net zoals andere ruilbare activa, bv. een vuurstok met bijhorende proppen. Die proppen, zoals andere zaken die de facto een betaalmiddel kunnen worden, kan je in slechte tijden meestal wel omruilen tegen een brood.
Verder een bron van water, al is het maar opgevangen regenwater waar je een week mee verder kan, als je (tijdelijk) zonder zit. Wordt dat probleem structureel, heb je dan een beetje tijd om naar een oplossing te zoeken en ga je niet de enige zijn die aan een oplossing werkt.
Voedsel en brandstof om een bepaalde periode te overbruggen, als om een of andere reden de supermarkten niet bevoorraad worden of gas en elektriciteit afgesloten worden.

Bij dit alles is een zekere zin voor realiteit geen overbodige luxe.
Als we in de chaos terecht komen is dat enkel omdat we die criminele apen in brussel (en elders) teveel vrij spel gegeven hebben. Het heeft weinig zin alle energie in Shit Hits The Fan scenario's te steken en anderzijds onze politici en ambtenaren hun waanzinnige, megalomane, zwakzinnige goesting maar te laten doen. Ja, ik doel weer, onder andere, op de goudstandaard waar ik voorstander van ben en een kleine, faciliterende overheid naar Amerikaans constitutioneel model.
Ik ben hier redelijk goed voorbereid. Water, voedsel en brandstof voor maanden, ik hoef mijn neus niet buiten te steken wanneer onze politici beweren dat zoiets niet te voorzien was. Maar, als het maanden aansleept, zit ik hier en elders niet veilig. Ik bevind mij midden in import geïnfesteerd gebied en die gaan op een gegeven moment ook honger krijgen. Hoeveel hou je er daarvan tegen in je uppie? Heel weinig, zelfs als je tot de tanden gewapend zou zijn. 2 weken voedsel en brandstof op mijn rug binden en naar een beter gebied marcheren? Waar? En wat als je daar bent? In mijn jonge tijd misschien, nu hoef ik daar zelfs niet aan te beginnen. Als het zover komt, ben ik beter af met op tijd het juiste vliegticket. Want, tegen dat ons leger nuchter is en de bierpensen ervan af getraind zijn tot op het punt van een operationeel vermoeden, zijn we 6 generaties verder.
Moraal van het verhaal: een stabiele samenleving is ieders verantwoordelijkheid want iedereen is slachtoffer van een wankele samenleving. In zo'n samenleving heeft ieder individu een aantal absolute grondrechten en wordt iedere politicus of ambtenaar die daar maar aan durft te raken onmiddellijk op het (volks)matje geroepen met bijhorende flinke vingertik.
Laatst gewijzigd door GreenDean op 31 oktober 2019, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 31 oktober 2019, 13:20

Verbeter me als ik mis ben, maar was in het Griekse scenario niet enkel het afhalen van cash geld beperkt ?

Met andere woorden : een kleur tv of een kar vol eten kopen ging nog altijd met de bankkaart ?
Ik heb rekeningen bij 6 financiële instellingen en als ik elke rekeningof kaart mag gebruiken kom ik moeilijke tijden daarmee wel door.

Een rekening openen in een buurland heb ik overwogen maar het is me niet gelukt.
Cash hou ik nog in mijn zakken maar niet veel.. Thuis ligt er niets aan cash.
Wie achter mijn rug of bij afwezigheid inbreekt doet moeite voor niets.
Tenzij hij honger heeft. Eten en drank is er altijd in huis.

GreenDean
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door GreenDean » 31 oktober 2019, 14:10

haelewyn schreef: ↑31 oktober 2019, 13:20 Verbeter me als ik mis ben, maar was in het Griekse scenario niet enkel het afhalen van cash geld beperkt ?
Dat is juist, en je kon je tv of je kar vol eten theoretisch nog betalen met je bankkaart.
Theoretisch, want alle vertrouwen (in de banken en griekse overheid) was zoek. Vertrouwen is de basis van ieder monetair systeem, zelfs één op basis van goud of een ander fysiek actief. Vertrouwen bij een fiat monetair systeem is per definitie zeer wankel en de minste kink in de kabel kan dat vertrouwen volledig kelderen.
Hierdoor wilden huisbazen hun huur in contanten, kruideniers wilden briefjes en munten voor hun koopwaar, werknemers en zelfstandigen wilden cash betaald worden. Dit allemaal omdat men de banken (morgen misschien failliet) en de overheid (misschien vliegen we wel uit de euro en krijgen we opnieuw de drachme of een griekse euro) niet meer vertrouwde.

https://en.wikipedia.org/wiki/Greek_gov ... ebt_crisis

https://nl.wikipedia.org/wiki/Griekse_s ... ldencrisis
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door sintorama » 4 november 2019, 08:50

mouche schreef: ↑31 oktober 2019, 09:59 Maar als criminelen en hun organisaties niet kunnen of mogen opgepakt worden door privacy regels , dan schreeuwen ze moord en brand. Twee maten en twee gewichten... ;D
Criminelen werken met vervalste ID kaarten, rijden heus niet rond met een nummerplaat die op eigen naam staat ingeschreven etc. De idee dat een versoepeling van privacy regels tot minder criminaliteit leidt is een ILLUSIE..

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 4 november 2019, 18:50

ECB hoofd Lagarde: ‘Europeanen moeten blij zijn dat ze werk hebben in plaats van dat hun spaargeld wordt beschermd’

Artikel Zerohedge.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

SparSpaar
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door SparSpaar » 4 november 2019, 19:46

Spruitekop schreef: ↑4 november 2019, 18:50 ECB hoofd Lagarde: ‘Europeanen moeten blij zijn dat ze werk hebben in plaats van dat hun spaargeld wordt beschermd’

Artikel Zerohedge.
NL vertaling: https://www.xandernieuws.net/algemeen/e ... beschermd/

Er is toch iets niet pluis met de ECB ... (en met de EU in het algemeen). Wat mogen we niet weten ???

cspx
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer cspx
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door cspx » 4 november 2019, 20:06

Met dergelijke retoriek zou Lagarde wel eens kunnen overwegen haar plan van 2013 in het IMF uit te voeren: 10% belasting op alle spaartegoeden. Zou dit binnen haar macht liggen bij de ECB?

Cydox
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Cydox
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Cydox » 4 november 2019, 20:20

zerohedge schreef:As for the punchline, Lagarde defended the negative interest rates introduced by her predecessor Draghi, arguing that people should be happier to have a job than a higher savings rate
ietswat ongelukkig (of opzettelijk) vertaald. Het lijkt alsof ze zegt: "people should be happier to have a job instead of having their savings protected"
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 4 november 2019, 20:36

cspx schreef: ↑4 november 2019, 20:06 Met dergelijke retoriek zou Lagarde wel eens kunnen overwegen haar plan van 2013 in het IMF uit te voeren: 10% belasting op alle spaartegoeden. Zou dit binnen haar macht liggen bij de ECB?
het tegenovergestelde heb ik hier ook al eens gelezen. Elke Europeaan 10.000 euro geven op 01/01/2020 bijvoorbeeld.
Zouden beiden de markten totaal kapot maken.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 4 november 2019, 21:42

In ieder geval: de extreem lage rente is 'DE killer' voor de banken, ze hebben dat nog een tijdje kunnen runnen met hun lang lopende kredieten (aan hogere rentevoeten) maar naar verloop van tijd daalt dit percentage 'rendabele kredieten' meer en meer.
De strop hangt rond de nek van de banken, de FED probeert dit door te schuiven door hun repo operations en hun T-bill POMO's. ECB zit ook met het koud zweet. De strop wordt strakker en strakker.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

neo

• Citeer

Bericht door neo » 4 november 2019, 22:17

Spruitekop schreef: ↑4 november 2019, 21:42 In ieder geval: de extreem lage rente is 'DE killer' voor de banken, ze hebben dat nog een tijdje kunnen runnen met hun lang lopende kredieten (aan hogere rentevoeten) maar naar verloop van tijd daalt dit percentage 'rendabele kredieten' meer en meer.
De strop hangt rond de nek van de banken, de FED probeert dit door te schuiven door hun repo operations en hun T-bill POMO's. ECB zit ook met het koud zweet. De strop wordt strakker en strakker.
Volgens een van de belangrijkste bankieren van een van de grootste banken in België waar ik mee gesproken had is rente verlagen het middel indien de stijging van de economie vertraagt EN niks anders lijkt te werken.

Geen verlaging van rente => rente blijft relatief hoog => in onzeker tijden investeert men niet => men spaart/belegt => overaanbod aan geld ten opzichte van de vraag => banken moeten het niet verbruikte geld bij ECB plaatsen tegen een strafrente van 0.5% => doet banken pijn

Als men de rente verlaagt wordt investering (onder andere is vastgoed) dan toch aangemoedigd financieel gezien?

Of misschien is mijn gebrekkige kennis dan toch gebrekkig en er is iets dat aan mijn redenering ontsnapt is?

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 4 november 2019, 22:25

Neo, als renteverlagingen de economie echt stimuleerden dan zouden we nu met de negatieve rente toch in een economische hoogconjunctuur moeten zitten?
Geen verlaging van rente => rente blijft relatief hoog => in onzeker tijden investeert men niet => men spaart/belegt
Nee, door de lage rente hebben mensen angst voor de toekomst en sparen ze juist meer. Een hoge rente zou hen vertrouwen in de toekomst geven en het geld doen rollen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

131 berichten
  • Pagina 8 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy