Spaargeld weg door fraude
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Spaargeld weg door fraude
Een virusscanner of een anti-hacking software (welke heeft u? die zou ik wel eens willen kennen) zal u niet altijd helpen bij het aanklikken van misleidende links, aankopen op malafide websites, enzovoorts. De eindverantwoordelijke is nog altijd de gebruiker zelf.
Trouwens, waarom niet de naam van de Maltese firma en hun rekeningnummer (niet dat van uw ouders uiteraard!) hier op het forum zetten? Er zijn meerdere mensen, inclusief mezelf, die wat dieper kunnen graven dan de eerste google links die men tegen komt
Ik veronderstel dat er OOK klacht werd neergelegd bij de flikken tegen die POOLSE ( niet maltese ) firma en niet alleen bij de bank, zo kan er wat meer druk op de ketel gezet worden.
Beter opvolgen Paul.
Inderdaad onderzoek gestart en klacht tegen Poolse firma met rekening in Malta ingediend via politie.
Dankje.
Inderdaad, een programma installeren tegen virussen en anti-hacking moet nu ook geen vrijgeleide zijn om roekeloos te gaan zijn op het internet. Het gaat trouwens over Mc Afee.DNE2018 schreef: ↑18 mei 2020, 14:25Een virusscanner of een anti-hacking software (welke heeft u? die zou ik wel eens willen kennen) zal u niet altijd helpen bij het aanklikken van misleidende links, aankopen op malafide websites, enzovoorts. De eindverantwoordelijke is nog altijd de gebruiker zelf.
Trouwens, waarom niet de naam van de Maltese firma en hun rekeningnummer (niet dat van uw ouders uiteraard!) hier op het forum zetten? Er zijn meerdere mensen, inclusief mezelf, die wat dieper kunnen graven dan de eerste google links die men tegen komt![]()
Omdat het onderzoek nog loopt ga ik die naam van dat bedrijf niet meedelen. Ik hoop dat daar begrip voor is.
Mag ik dan vragen waarom je hier op Spaargids je bericht post?
Je zoekt duidelijk hulp om een uitleg te krijgen wat er gebeurd is. Maar je onderzoek loopt eigelijk buiten Spaargids, dus niemand kan jou hier echt helpen, enkel maar vaag speculeren. Met als resultaat dat er absurde zaken worden geopperd en er zelfs tot een boycot van jouw bank wordt opgeroepen
Kan mij niet voorstellen dat dit topic jou helpt? Integendeel zelfs.
Er bestaat zoiets als het geheim van het onderzoek
Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is
En als die pipo's aan rechtsvervolging zouden ontsnappen omdat hun 'rechten' ( privacy ) geschonden werden
Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is
En als die pipo's aan rechtsvervolging zouden ontsnappen omdat hun 'rechten' ( privacy ) geschonden werden
Nee inderdaad ik wil ook niet dat er boycot komt op deze bank. Iedereen reageert nu eenmaal anders op bepaalde intense gebeurtenissen. Ik heb alvast heel wat tips gekregen op dit platform en daar ben ik dankbaar voor.DNE2018 schreef: ↑18 mei 2020, 15:05Mag ik dan vragen waarom je hier op Spaargids je bericht post?
Je zoekt duidelijk hulp om een uitleg te krijgen wat er gebeurd is. Maar je onderzoek loopt eigelijk buiten Spaargids, dus niemand kan jou hier echt helpen, enkel maar vaag speculeren. Met als resultaat dat er absurde zaken worden geopperd en er zelfs tot een boycot van jouw bank wordt opgeroepen.
Kan mij niet voorstellen dat dit topic jou helpt? Integendeel zelfs.
Ik vraag me af of het wel hacking is. Misschien wel een of andere bankbediende die niet goed wakker manueel een overschrijving uitgevoerd heeft van de verkeerde rekening.
Ook al omdat blijkbaar niet het volledige bedrag van de rekening is overgeschreven maar enkel de 45000 afkomstig van de spaarrekening.
Ook al omdat blijkbaar niet het volledige bedrag van de rekening is overgeschreven maar enkel de 45000 afkomstig van de spaarrekening.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Aha, mij rechtstreeks aansprekenDNE2018 schreef: ↑18 mei 2020, 14:35 https://www.pay.nl/blog/internet-oplich ... e-schermen
Verplicht leesvoer voor ouderen!![]()
Ik krijg zelden tot nooit van die oplichtersemails.
De meeste bankzaken doe ik nu via de app op de GSM. Ik heb boven nog een oude desktop (Windows Vista) staan waar ik wel eens mee inlog voor bankzaken en bij ING krijg ik dan steeds de melding dat mijn OS (of browser) verouderd is en dat zij dat weten
Ik ben bij nogal wat banken klant maar de andere merken het niet op (of laten het niet merken dat ze het opmerken)
Dus moest ik ooit opgelicht worden heeft ING natuurlijk wel een poot om op te staan.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Absoluut, wat ook uit de bus zal komen, ik zal zeker een post doen
Bartd schreef: ↑18 mei 2020, 16:31 Ik vraag me af of het wel hacking is. Misschien wel een of andere bankbediende die niet goed wakker manueel een overschrijving uitgevoerd heeft van de verkeerde rekening.
De persoon in kwestie kon nog die 2 à 3.000 euro er bijnemen van de zichtrekening en ook doorsluizen zou ik dan denken... Maar dat gebeurt dan niet (gelukkig).
Ook nog een detail.... Het bedrag dat op de spaarrekening stond, was net voor de fraude, 45.067 euro om precies te zijn. Toch zet de fraudeur het rond getal van 45.000 euro over op de respectievelijke rekeningen (zicht en dan de malafiede rek.). Die 67 euro is dus ook op de spaarrekening blijven staan en staat er nog steeds op.
Hopelijk hebben we snel duidelijkheid...