Spaarrekening openen in Duitsland/Nederland
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- Libertarian
- Newbie

- Contacteer:
Re: Spaarrekening openen in Duitsland/Nederland
Een grap neem ik aanYaris schreef:Waarom je geld naar het buitenland verhuizen? België hoort bij de veilige landen van Europa. De rente is sinds vandaag zelfs negatief: ons land heeft voor de eerste keer in de geschiedenis geld opgehaald aan een negatieve rente met de uitgifte van staatspapier met looptijd van drie maanden. Dat wil zeggen dat mensen betalen om hun geld aan de Belgische staat toe te mogen vertrouwen.
In het land der blinden is eenoog koning, er zijn er die al in de volgende fase zitten maar structureel is België vooralsnog terminaal (werkloosheid/vergrijzing/kapotmaken van overgebleven ondernemers(zin)/leegroof van al wie nog iets opbrengt/leger vastbenoemde ambtenaren/totale rechtsonzekerheid/gebrek aan werkethiek/wildgroei aan wereldvreemde en op communistische leest gevormde wetgeving/een leger van een alsmaar groter wordende parasitaire kaste om ervoor te zorgen dat het zo zal blijven en nog verder zal doorrotten/etc. etc.).
Soit, die discussie wil ik hier verder niet aangaan, iedereen moet daar maar het zijne/hare van denken - ik heb mijn visie daarop en het gedacht van een ander daarover zal mij verder worst wezen zoals de Noorderburen zeggen. Mijn geld = mijn keuze (voor zo ver ze het niet allemaal plunderen vooraleer het reeds gekapseisde schip verlaten is, uiteraard)
Enkel info nodig dus over het praktische aspect van zicht/spaarrekeningen openen in Nederland en liefst Duitsland - bonds en andere zaken interesseren mij niet.
Alvast bedankt voor reacties, ik volg de thread op de voet
Laatst gewijzigd door Libertarian op 18 juli 2012, 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.
- Libertarian
- Newbie

- Contacteer:
Een volledig terechte opmerking hoor. Momenteel zit ik gespreid over cash geld, edelmetalen, vastgoed en spaarrekeningen (waaronder bij Rabobank België). Mijn enige intentie is om voor het deel dat niet in assets zit maar op spaarrekeningen mij wat bijkomend te hedgen via buitenlandse banken, omwille van de kans dat op het moment dat het er op aankomt dan niet alles van het deel cash/op rekening in een nadien waardeloze BEF verandert maar in een Duitse Mark of eventueel een gulden; ik zou liefst over die 2 landen spreiden met voorkeur voor Duitsland.jozef schreef:Ik las enkele maanden geleden dat Rabobank in Nederland mogelijk wat problemen heeft omtrent de hypotheekcrisis in NL. Ik zou precies niet heel uw korf naar daar gaan verplaatsen.Libertarian schreef:Kan iemand bevestigen of Rabobank in Nederland ook rekeningen opent voor Belgen?
Blijkbaar kan het wel maar moet je ter plekke gaan, dus niet van België uit. Zo kan het bvb bij de Postbank of de Stadssparkasse. Nu bij de Sparkasse zou ik oppassen. Die zijn meestal maar bereikbaar vanuit één enkel kantoor daar waar je geregistreerd bent. Je kan dan niet zomaar eender welk Sparkasse kantoor binnenstappen voor je transacties.
Op deze link lees je over de ervaringen op een ander forum: : http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvo ... ening.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Op deze link lees je over de ervaringen op een ander forum: : http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvo ... ening.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@ libertarian
Waarom wil je absoluut een Duitse spaarrekening hebben ? Als je Belgié niet vertrouwt, wat je recht is, koop dan een Duitse staatsobligatie, deze koop je eenvoudig bij je huisbankier.
Heb je geld teveel, schenk aan een goed doel !
Waarom wil je absoluut een Duitse spaarrekening hebben ? Als je Belgié niet vertrouwt, wat je recht is, koop dan een Duitse staatsobligatie, deze koop je eenvoudig bij je huisbankier.
- Libertarian
- Newbie

- Contacteer:
Dank voor de link, misschien eens wat meer opzoeken over die Postbankmouche schreef:Blijkbaar kan het wel maar moet je ter plekke gaan, dus niet van België uit. Zo kan het bvb bij de Postbank of de Stadssparkasse. Nu bij de Sparkasse zou ik oppassen. Die zijn meestal maar bereikbaar vanuit één enkel kantoor daar waar je geregistreerd bent. Je kan dan niet zomaar eender welk Sparkasse kantoor binnenstappen voor je transacties.
Iemand info over eventuele Zwitserse rekeningen en de fiscale gevolgen van het hebben van een buitenlandse rekening?
- Libertarian
- Newbie

- Contacteer:
In enkele posts hierboven reeds opgesomd ter info, maar daarover wil ik hier verder geen discussies voeren.patrick1 schreef:@ libertarian
Staatsbonds interesseren mij niet, tegen gelijk welk percentage en van gelijk welke staat; inherent onbetrouwbaar, net zoals de euro en alle andere fiat munten - op de lange termijn zijn ze allemaal in hetzelfde bed ziek, de ene hangt gewoon wat verder over de afgrond dan de andere. Spaarrekeningen dienen enkel voor wat ik puur liquide wil aanhouden, eventueel tot wanneer de huizenmarkt hier afbrokkelt (maar ook hier weer geen nood aan discussie voor diegenen die de NBB propaganda verkiezen, ik geef het gewoon ter info mee en voor de rest ieder zijn/haar mening erover
Ik heb zeker en vast geen fortuin, ben maar een modale burger, maar wat ik heb beheer ik zeer nuchter en op basis van mijn eigen analyse, niet op basis van die van de VRT en co. Ben daar nog niet slechter van geworden en bijgevolg van plan om het zo te houden
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Goed idee en goede visie Libertarian. Speel je eigen centrale bank, volg je eigen visie en niet die van de MSM. 
In februari eens een mail gestuurd naar Rabobank Nederland. Kreeg dit als antwoord :
Geachte heer,
ik ontving uw bericht, waarvoor dank.
Ik zend u een tarievenoverzicht, als BIJLAGE.
Wij zijn inderdaad een grensbank; U kunt event. gedetailleerde informatie vinden, op http://www.hulst.rabobank.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
M.b.t. tot uw vraag over interesten;
wij houden geen belasting in. Wel worden uw gegevens centraal doorgegeven door Rabobank Nederland aan de nederlandse fiscus.
En van daaruit worden die doorgezonden naar de belgische fiscus.
U zult in België belasting verschuldigd zijn.
U kunt vrijblijvend een afspraak inplannen, zodat wij e.e.a. persoonlijk aan u kunnen toelichten.
Vertrouwende u hiermede alvast van dienst te zijn geweest.
Marie-José van Hooije
adviseur Verkoop en Services, team België
Rabobank Hulst
Stationsweg 14, 4561GB Hulst
Postadres: Postbus 52, 4560AB Hulst
Telefoon: 00 31 114 387 410
Faxnummer: 00 31 114 387 391
E-mail: belgie@hulst.rabobank.nl
Website: http://www.hulst.rabobank.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Verzonden: zondag 26 februari 2012 19:23
Aan: fm.1507.INFO
Onderwerp: wat is mogelijk ?
Beste Rabobank,
Sinds kort ben ik klant bij de Belgische online-Rabobank.be
Toch lijken de interesten op spaarrekeningen in Nederland nog hoger te liggen.
Is het mogelijk om als Belg klant te worden bij Uw Nederlandse bank in Hulst? Zelf woon ik heel kortbij.
Ik weet dat andere Nederlandse grensvestigingen van Rabobank er werk van maken : http://www.rabobank.nl/particulieren/lo ... rw/belgie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is mogelijk bij jullie vestiging in Hulst ? (ook online)
Tot welke interesten zijn jullie spaarrekeningen vrijgesteld van roerende voorheffing ?
Alvast bedankt
Geachte heer,
ik ontving uw bericht, waarvoor dank.
Ik zend u een tarievenoverzicht, als BIJLAGE.
Wij zijn inderdaad een grensbank; U kunt event. gedetailleerde informatie vinden, op http://www.hulst.rabobank.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
M.b.t. tot uw vraag over interesten;
wij houden geen belasting in. Wel worden uw gegevens centraal doorgegeven door Rabobank Nederland aan de nederlandse fiscus.
En van daaruit worden die doorgezonden naar de belgische fiscus.
U zult in België belasting verschuldigd zijn.
U kunt vrijblijvend een afspraak inplannen, zodat wij e.e.a. persoonlijk aan u kunnen toelichten.
Vertrouwende u hiermede alvast van dienst te zijn geweest.
Marie-José van Hooije
adviseur Verkoop en Services, team België
Rabobank Hulst
Stationsweg 14, 4561GB Hulst
Postadres: Postbus 52, 4560AB Hulst
Telefoon: 00 31 114 387 410
Faxnummer: 00 31 114 387 391
E-mail: belgie@hulst.rabobank.nl
Website: http://www.hulst.rabobank.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Verzonden: zondag 26 februari 2012 19:23
Aan: fm.1507.INFO
Onderwerp: wat is mogelijk ?
Beste Rabobank,
Sinds kort ben ik klant bij de Belgische online-Rabobank.be
Toch lijken de interesten op spaarrekeningen in Nederland nog hoger te liggen.
Is het mogelijk om als Belg klant te worden bij Uw Nederlandse bank in Hulst? Zelf woon ik heel kortbij.
Ik weet dat andere Nederlandse grensvestigingen van Rabobank er werk van maken : http://www.rabobank.nl/particulieren/lo ... rw/belgie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is mogelijk bij jullie vestiging in Hulst ? (ook online)
Tot welke interesten zijn jullie spaarrekeningen vrijgesteld van roerende voorheffing ?
Alvast bedankt
Ons landje is nog zo slecht niet, in december 2011, amper 7 maanden geleden, een staatsobligatie gekocht van de Belgische staat, verkocht met 12 % extra winst op amper 7 maanden.
Dank u, Belgische staat, ik heb een fles goede Champagne gekraakt, het kon er af na mijn winst, ha, ha !
Dank u, Belgische staat, ik heb een fles goede Champagne gekraakt, het kon er af na mijn winst, ha, ha !
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
België
Bij Rabobank West-Zeeuws-Vlaanderen staat speciaal voor onze Belgische klanten een enthousiast team klaar. Wij hebben ruime kennis en ervaring, ook op gebied van Belgische wet- en regelgeving.
Uw situatie is bijzonder, wij houden daar rekening mee
Bij ons kunt u terecht voor een volledig financieel advies, of het nu gaat om beleggingen, successieplanning of uw hypotheek. Uw eigen adviseur stemt zijn adviezen af op uw persoonlijke situatie en wensen.
Maatwerk voor het buitenland
Ontdek wat wij voor u kunnen betekenen. Bezoek de speciale website voor onze Belgische klanten.
http://www.bankierenopmaat.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij Rabobank West-Zeeuws-Vlaanderen staat speciaal voor onze Belgische klanten een enthousiast team klaar. Wij hebben ruime kennis en ervaring, ook op gebied van Belgische wet- en regelgeving.
Uw situatie is bijzonder, wij houden daar rekening mee
Bij ons kunt u terecht voor een volledig financieel advies, of het nu gaat om beleggingen, successieplanning of uw hypotheek. Uw eigen adviseur stemt zijn adviezen af op uw persoonlijke situatie en wensen.
Maatwerk voor het buitenland
Ontdek wat wij voor u kunnen betekenen. Bezoek de speciale website voor onze Belgische klanten.
http://www.bankierenopmaat.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- Libertarian
- Newbie

- Contacteer:
Alvast bedankt voor de reacties allemaal.
Ik ben eigenlijk wel wat verrast dat hier niet meer info over circuleert op dit forum? Ik zou denken dat er toch heel wat mensen hiermee zouden bezig zijn?
Ik ben eigenlijk wel wat verrast dat hier niet meer info over circuleert op dit forum? Ik zou denken dat er toch heel wat mensen hiermee zouden bezig zijn?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Klopt, meestal worden in de banken bij de Nederlandse grensgemeenten reeds een voorsortering gemaakt: Nederlanders en Belgen.JulusCesar schreef:België
De Belgen worden héél snel geholpen hoor en mocht er dan per ongeluk niemand beschikbaar zijn komen ze snel met koffie aangelopen. (inclusief melkje, suikertje en, jawel: ook 'n koekie!)
@libertarian.
U verwacht dus een totale inzinking van Europa, inclusief de Euro en het terugkeren naar de oorspronkelijke landenmunten.
U spreekt van 95% waardevermindering en blokkeren rekeningen bij overgang van Euro naar Bef.
In feite voorzie je een rampscenario, wat altijd kan... zelf hou ik er ook deels rekening mee.
Doch als er in Belgie een waardevermindering is van 95% zal dit in Duitsland of Nederland niet minder of meer zijn.
Bij rampscenario's zoals U denkt dat er staat te gebeuren, en ik geef u 100% gelijk, is het enige waarop men dan terugvalt goud, ja fysiek goud.
Niettegenstaande de vele negatieve reacties op het aanhouden van fysiek goud (manipulatie van prijzen enz) geloof ik toch 100% hier in als enig vluchtmiddel bij rampscenario's...
Als je dus honger hebt, zul je moeten betalen met zilveren of gouden munten, ik zuig dit niet uit mijn duim, dit is duidelijk te lezen op internet bij "wat als de Euro valt" en ondertekend door diverse "kenners"...
Bij het eerste maal lezen van dergelijke "adviezen", geloof je er geen bal van... doch L&H waren ook 100% veilig, en Dexia was een topbank in Belgie...
Mijn mening is dus niet een spaarrekening in diverse landen, doch edelmetalen.... zeker weten. (goud staat vandaag op een topprijs van 1318,87 euro per troy ounce. Ik volg dit nu anderhalf jaar en dergelijke prijzen zag ik nog niet....)
Velen gaan tot 25% van hun portefeuille in fysiek goud en zilver... ik ook. Na één jaar heb ik alleszins de inflatie bijgehouden met het bezit van fysiek goud, wat men er ook mag over vertellen of denken.
U verwacht dus een totale inzinking van Europa, inclusief de Euro en het terugkeren naar de oorspronkelijke landenmunten.
U spreekt van 95% waardevermindering en blokkeren rekeningen bij overgang van Euro naar Bef.
In feite voorzie je een rampscenario, wat altijd kan... zelf hou ik er ook deels rekening mee.
Doch als er in Belgie een waardevermindering is van 95% zal dit in Duitsland of Nederland niet minder of meer zijn.
Bij rampscenario's zoals U denkt dat er staat te gebeuren, en ik geef u 100% gelijk, is het enige waarop men dan terugvalt goud, ja fysiek goud.
Niettegenstaande de vele negatieve reacties op het aanhouden van fysiek goud (manipulatie van prijzen enz) geloof ik toch 100% hier in als enig vluchtmiddel bij rampscenario's...
Als je dus honger hebt, zul je moeten betalen met zilveren of gouden munten, ik zuig dit niet uit mijn duim, dit is duidelijk te lezen op internet bij "wat als de Euro valt" en ondertekend door diverse "kenners"...
Bij het eerste maal lezen van dergelijke "adviezen", geloof je er geen bal van... doch L&H waren ook 100% veilig, en Dexia was een topbank in Belgie...
Mijn mening is dus niet een spaarrekening in diverse landen, doch edelmetalen.... zeker weten. (goud staat vandaag op een topprijs van 1318,87 euro per troy ounce. Ik volg dit nu anderhalf jaar en dergelijke prijzen zag ik nog niet....)
Velen gaan tot 25% van hun portefeuille in fysiek goud en zilver... ik ook. Na één jaar heb ik alleszins de inflatie bijgehouden met het bezit van fysiek goud, wat men er ook mag over vertellen of denken.
-
anonymous6
Hoe zie je dat eigenlijk concreet in z'n werk gaan, betalen met fysiek goud?
Ten eerste, hoeveel percent van de mensen hebben fysiek goud in huis, in deftige hoeveelheden? (Dus niet de gouden ring van bomma zaliger).
Ten tweede, dan sta je bij de bakker met uw napoleon-munt of whatever. Hoe ga je daarmee betalen? Hoe verwacht je wisselgeld te krijgen? Of ga je ineens een voorraad brood kopen die je nooit opgegeten krijgt voor het beenhard en beschimmeld is? Of ga je er schilftertjes afraspen daar ter plekke? Of betalen met x aantal gram goudpoeder?
Ik zeg niet dat fysiek goud geen goede belegging zou kunnen zijn op middellange termijn, daar niet van, maar als dé oplossing bij een "total collapse" zie ik het zeker niet. Dan zullen 2 handen aan uw lijf nuttiger zijn. Niet zozeer voor fysiek geweld (hoewel, zou kunnen), maar vooral omdat je dan terug in een soort ruilhandel zal terechtkomen. Jij krijgt een ganse week brood van mij als je helpt een muurtje metsen rond m'n tuin, zoiets.
Ten eerste, hoeveel percent van de mensen hebben fysiek goud in huis, in deftige hoeveelheden? (Dus niet de gouden ring van bomma zaliger).
Ten tweede, dan sta je bij de bakker met uw napoleon-munt of whatever. Hoe ga je daarmee betalen? Hoe verwacht je wisselgeld te krijgen? Of ga je ineens een voorraad brood kopen die je nooit opgegeten krijgt voor het beenhard en beschimmeld is? Of ga je er schilftertjes afraspen daar ter plekke? Of betalen met x aantal gram goudpoeder?
Ik zeg niet dat fysiek goud geen goede belegging zou kunnen zijn op middellange termijn, daar niet van, maar als dé oplossing bij een "total collapse" zie ik het zeker niet. Dan zullen 2 handen aan uw lijf nuttiger zijn. Niet zozeer voor fysiek geweld (hoewel, zou kunnen), maar vooral omdat je dan terug in een soort ruilhandel zal terechtkomen. Jij krijgt een ganse week brood van mij als je helpt een muurtje metsen rond m'n tuin, zoiets.
Correct, djtw. De theorie is mooi: goud inslaan voor als het financieel systeem ineenstort. Maar betalen in goud zie ik niet zitten. En wie gaat je klomp goud kopen als niemand nog geld heeft?
Als de beschaving echt tenonder gaat ben je beter af met een stevig huis met tralies voor de ramen en gepantserde deuren en grote voorraden niet-bederfbare etenswaren, drinkwater, wapens en munitie. Want er zal anarchie en geweld zijn, roversbenden zullen alles van je willen afpakken wat je nog hebt en er zal geen politie meer zijn om je te helpen.
Als de beschaving echt tenonder gaat ben je beter af met een stevig huis met tralies voor de ramen en gepantserde deuren en grote voorraden niet-bederfbare etenswaren, drinkwater, wapens en munitie. Want er zal anarchie en geweld zijn, roversbenden zullen alles van je willen afpakken wat je nog hebt en er zal geen politie meer zijn om je te helpen.