spaarrekeningen ING
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: spaarrekeningen ING
Bedankt voor alle reacties. We gaan er mee aan de slag.
We hebben al een deel geld overgezet naar de VISION+ van Santander en de Getrouwheidsrekening van NIBC. Maar ook voor de kleine buffer op ING hebben we graag de maximale rente, vandaar de vraag. In ieder geval dank voor de suggestie!
Bedankt voor de uitleg! Ik zal het dan ook laten staan en ondertussen bijstorten.treenman schreef: ↑13 januari 2023, 09:25 @skate,
Ik zit in dezelfde situatie. Gestopt met maandelijkse stortingen toen de rente 0.11% werd, en nu terug gestart.
Elke maand zal er een bedrag van x*500eur (dat nu nog loopt met een getrouwheid van 0.1%) aan de vervaldag komen voor de getrouwheidspremie, en vanaf dan opnieuw starten, maar dan aan 1.4% rente+getrouwheid.
Er zal dus een zeker bedrag zijn dat nog 11 maanden aan 0.1% ipv 0.7% getrouwheid zal lopen (maar wel al aan 0.7% dagrente). Idem met bedragen die nog 1, 2, 3... 10 maanden dus rente van 0.8 (0.7+0.1) zal opleveren ipv 1.4%
Lijkt me de moeite niet om te gaan switchen naar een andere rekening, zeker omdat, in jou geval met 5000eur op rekening, of dus bedragen van 500eur die elke maand nog gaan aflopen en de 'oude' getrouwheid van 0.1% opleveren (0.5eur), de winst na het overstappen beperkt zal zijn.
Ik heb ook een nieuwe spaarrekening aangemaakt & mijn saldo v/d vorige ING-spaarrekening overgemaakt naar nieuwe ...
Bij de oude spaarrekening staat bij de overschrijving volgende in de omschrijving : "U behoudt uw huidige getrouwheidspremie. Deze betaling komt in aanmerking voor de meeneembaarheid van de getrouwheidspremie."
Dit wil dan hopelijk toch zeggen dat op de nieuwe spaarrekening voor komende maanden de 0,65% getrouwheidspremie w toegepast ipv de nadelige 0,1% v/d initiële spaarrekening?
Staat dit bij jullie ook in de omschrijving v/d uitgaande storting?
Bij de oude spaarrekening staat bij de overschrijving volgende in de omschrijving : "U behoudt uw huidige getrouwheidspremie. Deze betaling komt in aanmerking voor de meeneembaarheid van de getrouwheidspremie."
Dit wil dan hopelijk toch zeggen dat op de nieuwe spaarrekening voor komende maanden de 0,65% getrouwheidspremie w toegepast ipv de nadelige 0,1% v/d initiële spaarrekening?
Dat lijkt mij wel het geval te zijn. Men geeft gewoon aan dat de reeds opgebouwde getrouwheidspremie behouden blijft. Voor de resterende maanden van de getrouwheidsperiode is de nieuwe rentevoet van toepassing.Scouser schreef: ↑1 februari 2023, 12:49 Ik heb ook een nieuwe spaarrekening aangemaakt & mijn saldo v/d vorige ING-spaarrekening overgemaakt naar nieuwe ...
[/quote]
Dat lijkt mij wel het geval te zijn. Men geeft gewoon aan dat de reeds opgebouwde getrouwheidspremie behouden blijft. Voor de resterende maanden van de getrouwheidsperiode is de nieuwe rentevoet van toepassing.
[/quote]
Dus voor de resterende maanden rentevoet incl hogere getrouwheidspremie?
Dat lijkt mij wel het geval te zijn. Men geeft gewoon aan dat de reeds opgebouwde getrouwheidspremie behouden blijft. Voor de resterende maanden van de getrouwheidsperiode is de nieuwe rentevoet van toepassing.
[/quote]
Dus voor de resterende maanden rentevoet incl hogere getrouwheidspremie?
Ja, dat is alleszins de algemene regel en de verwoording van ING lijkt daar wel op te wijzen.
Het loopt bijvoorbeeld op deze manier:
8 maanden aan 0,10% - 4 maanden aan 1%:
(8/12)*0.001+(4/12)*0.01
Je zal dit achteraf wel ergens kunnen controleren via een simulatie van geldafhaling.
slaag er niet in om on line rekening santander te openen
Heb santander al een bericht gestuurd maar geen hulp
Heb santander al een bericht gestuurd maar geen hulp
Bij Medirect zijn ze wel niet zo soepel en duidelijk met de regels van overname getrouwheidsperiode. Daar zijn grootbanken dan precies wel iets correcter in

Denk dat men juist alles heel correct toepast vandaag.
Een paar jaar terug ander verhaal.
En alles is online op te volgen. (bij andere banken moet men het aanvragen)
Probleem is men weet niet altijd welke regels ze toepassen.
Het is van vrijdag (vertrek) en pas dinsdag (aankomst) dat het correct kan worden toegepast.(zonder feestdagen)
Dus niet vrijdag (vertrek) en zaterdag terug.
(bvb eerst altijd de laatst gestorte bedragen van de vertrekkende, Hogere getrouwheidspremie perfect mogelijk)
Een mail, een telefoontje, en vertellen lost veel misverstanden op, maar de bewijzen zijn nooit te lezen op een forum.
Het grootste deel van hun spaargeld staat op Santander, maar ze hebben toch ook graag een buffer die wat zichtbaarder is gekoppeld aan hun zichtrekening. Niets mis mee.
Als klant van MeDirect kan u geld overschrijven van één Gereglementeerde Spaarrekening van MeDirect (Dynamic, Fidelity, Maandsparen Max) naar de andere, zonder verlies van de premieverwervingsperiode op het bedrag. De volgende voorwaarden moeten echter voldaan worden:burgundy schreef: ↑2 februari 2023, 15:13Denk dat men juist alles heel correct toepast vandaag.
Een paar jaar terug ander verhaal.
En alles is online op te volgen. (bij andere banken moet men het aanvragen)
Probleem is men weet niet altijd welke regels ze toepassen.
Het is van vrijdag (vertrek) en pas dinsdag (aankomst) dat het correct kan worden toegepast.(zonder feestdagen)
Dus niet vrijdag (vertrek) en zaterdag terug.
(bvb eerst altijd de laatst gestorte bedragen van de vertrekkende, Hogere getrouwheidspremie perfect mogelijk)
Een mail, een telefoontje, en vertellen lost veel misverstanden op, maar de bewijzen zijn nooit te lezen op een forum.
De overschrijving gebeurt tussen twee spaarrekeningen van MeDirect.
De rekeningen hebben dezelfde eigenaar(s).
Het minimumbedrag van de overschrijving is €500.
De premieverwervingsperiode kan voor 3 overschrijvingen per spaarrekening behouden worden per kalenderjaar.
Indien de bovengenoemde voorwaarden niet worden voldaan, zal u eerst een overschrijving moeten uitvoeren naar uw Zichtrekening alvorens dit bedrag op de andere spaarrekening te kunnen storten. De lopende getrouwheidspremie op het bedrag van de rekening van oorsprong zal in dit geval verloren worden.