Sparen kinderen: voorstel grootbank versus IWDA
TIP
Re: Sparen kinderen: voorstel grootbank versus IWDA
welke bonus ? welke plastron ?
Ja U kent het antwoord.
Die open babbel brug te ver ?
uw Kbc of Ancora moeten stijgen niet dalen ?
Zie mijn topic Gypi.
Laatst gewijzigd door platin op 29 augustus 2022, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
ik begrijp niet wat je wil zeggen of bereiken.
Is er een probleem ?
Is er een probleem ?
Ja beter dan een Etf versus Kbc dakfonds ?
Hopelijk verstaat ge Vlaams.
Mijn Probleem is verkopers van banken hier op forum.
En doe niet als of, inside info he.
En die face to face een probleem?
Estate Guru believer.
het lijkt me nogal vroeg om op dit uur al aan de drank te zitten, of heb je een kater net als ik ?
Bestel eens een waterke, of neen, coca cola.
Beste Platin, ik verkoop geen banken en werk ook niet voor een bank.
Bestel eens een waterke, of neen, coca cola.

Beste Platin, ik verkoop geen banken en werk ook niet voor een bank.
Waarom? Een aandeel iwda is 77 euro of zo. Minder dan dat heeft weinig zin.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
je zit toch met die transactiekosten ? beurstax, brokerkost.
Lijkt me dat je dan best minstens met 1000€ per keer moet aankopen.
Lijkt me dat je dan best minstens met 1000€ per keer moet aankopen.
Laatst gewijzigd door nickname op 29 augustus 2022, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Kunnen we gewoon niet to de conclusie komen dat het allemaal niks uitmaakt?
Als je dit topic 5 jaar geleden had gemaakt, waren we tot de conclusie gekomen dat fidelity world het 2% ofzo beter deed geanualiseerd dan IWDA.
Geen idee wat de volgende 5 jaar zal geven...
Kies gewoon IETS
Of kies niks, dat is ook een legitieme optie
Feit is, niemand kan je zeggen wat de betere keuze zal zijn...
Als je dit topic 5 jaar geleden had gemaakt, waren we tot de conclusie gekomen dat fidelity world het 2% ofzo beter deed geanualiseerd dan IWDA.
Geen idee wat de volgende 5 jaar zal geven...
Kies gewoon IETS

Of kies niks, dat is ook een legitieme optie
Feit is, niemand kan je zeggen wat de betere keuze zal zijn...
Allen,
Wat is jullie idee om volgende te nemen om lange termijn te sparen voor kinderen? Is dit een deftige optie (vooral kostgewijs) om bv 50k in te steken en 20 jaar te laten staan?
https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... entType=FE
IE00B4L5Y983
Mvg
Tim
Wat is jullie idee om volgende te nemen om lange termijn te sparen voor kinderen? Is dit een deftige optie (vooral kostgewijs) om bv 50k in te steken en 20 jaar te laten staan?
IE00B4L5Y983
Mvg
Tim
-
- Hero Member
- Contacteer:
77 euro valt mee. Is wel niet de bedoeling om alles in 1 mand te gooien denk ik dan.
ik weet dat sommigen er een andere menig op na houden, maar ik zou niet de dollar versie maar de euro versie kopen (amsterdam)LW123 schreef: ↑29 augustus 2022, 14:37 Allen,
IE00B4L5Y983
Mvg
Tim
Voor de rest geen slecht idee, denkik
Maar omwille vd renteverhogingen de komende maanden misschien toch maar gespreid instappen, tis maar een gedacht...
Dit maakt niet uit, je belegt toch in dezelfde bedrijven en dezelfde ETF en hetzelfde valutarisico, het helpt niet als je in dollar koopt ipv euro...
Kans is groot dat deze over 20 jaar een stuk hoger staat. Euro versie lijkt me idd wel makkelijker als Belg zoals hierboven ook al gezegd.LW123 schreef: ↑29 augustus 2022, 14:37 Allen,
IE00B4L5Y983
Mvg
Tim
Deze volgt dezelfde index en is nog iets goedkoper: https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... 0P0001H0BF
euros omwisselen naar dollars op een moment dat de dollar duur is lijkt me geen goede zet
Ik zie niet in waarom je onderscheid maaktnickname schreef: Iwda is idd beter maar voor iemand die slechts met kleine bedragen kan beleggen is Fidelity world toch een alternatief.
transactiekost - niet bij de goedkope brokers
brokerkost - wat is dit?
beurstax - dat is een percentage
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.