staatsbon via het grootboek of de bank?
TIP
Re: staatsbon via het grootboek of de bank?
1. Neen. Dat heb ik ook nooit beweerd. Wel dat 2,24, 12% hoger is dan 2. Ik hoef geen effectief rendement. 2,9% zie ik als marge.Costaccountant schreef: ↑Gisteren 23:051. 1,0224^10 - 1,02^10 = 2,9%. Volgens jou is dat 12% ?Moneyking schreef: ↑Gisteren 22:38
1. 12% boven een langjarig inflatiedoel dat nagestreefd wordt door de ECB is niet onbeduidend. Het is tenslotte ook maar een staatsobligatie.
2. Ik neem het inflatiedoel als referentie, omdat de toekomstige inflatie niet te voorspellen is. Het is een houvast. Ik ga er absoluut niet van uit dat de inflatie de komende 10 jaar 2% of whatever zal zijn.
3. Ja
2. Je gaat er absoluut niet vanuit dat de inflatie 2% zal bedragen maar je neemt dat wel als maatstaf om het rendement van de obligatie (foutief) weer te geven ?
3. ROFL !
2. Dat is jouw interpretatie.
3. Flor, die ken ik wel
In juni vorig jaar kreeg je die 2,24% nog op de staatsbon van 1 jaar. De inflatie was toen ook wel 3,74% en er waren interessantere termijn- en spaarrekeningen.
Situatie kan snel veranderen.
Situatie kan snel veranderen.
-
Costaccountant
- Jr. Member

- Contacteer:
1. 12 relatieve procentpunten in jaarlijks rendement ? Dat had ik niet begrepen. Maar na 10 jaar is de opbrengst van de Belgische obligatie in totaal 2,9% hoger dan de inflatiedoelstelling. Daar zijn we over akkoord ?Moneyking schreef: ↑Gisteren 23:381. Neen. Dat heb ik ook nooit beweerd. Wel dat 2,24, 12% hoger is dan 2. Ik hoef geen effectief rendement. 2,9% zie ik als marge.Costaccountant schreef: ↑Gisteren 23:05
1. 1,0224^10 - 1,02^10 = 2,9%. Volgens jou is dat 12% ?
2. Je gaat er absoluut niet vanuit dat de inflatie 2% zal bedragen maar je neemt dat wel als maatstaf om het rendement van de obligatie (foutief) weer te geven ?
3. ROFL !
2. Dat is jouw interpretatie.
3. Flor, die ken ik wel![]()
2. Ik zal het herformuleren: omdat de inflatie niet te voorspellen is, neem je de inflatiedoelstelling als referentie teneinde te kunnen berekenen dat de Belgische obligatierente 12 relatieve procentpunten hoger ligt ? Je vindt dat geen roze rekenbril ? De mediaan inflatiedoelstelling lag niet onder de mediaan officiële inflatie ?
3. Flor, die ken je wel ?
Dat treft. Om tot haar europees inflatiecijfer te komen (HICP), zijn volgens de ECB de huurprijzen in Frankrijk exact 10,01% gestegen over de afgelopen 10 jaar. Ingeweken Flor(ent) wil niet geloven dat het Franse appartement dat hij in 2015 huurde voor 1000€, vandaag te huur staat voor 1100,1€. https://data.ecb.europa.eu/data/dataset ... 1000.4.INX
De Flor staat de volgende drie dagen piket. Ga ‘m vertellen dat hij overal complotten ziet, als hij de officiële inflatie niet gelooft. Maar wees voorzichtig … ‘t is een bazig ventje
In dictatorships we are more fortunate then you in the west, in one respect: we believe NOTHING about what we read in newspapers, and NOTHING about what we see on television, because - unlike you - we KNOW it's all propaganda and lies. Charter77.