stacaravan aan zee te kopen en verhuren
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: stacaravan aan zee te kopen en verhuren
Beste allen,
Hoe kan je in godsnaam een garage met een meerwaarde verkopen als je ziet wat een extra kosten er aan verbonden zijn.
Hieronder een voorbeeld dat ik letterlijk van een vastgoedsite gehaald heb. Wie o wie kan me aan de hand van dit letterlijke voorbeeld een realistische opbrengstberekening maken. Ter info de desbetreffende garage ligt in de rand rond Leuven, dus het verhuurd krijgen aan een degelijke prijs zal niet meteen een probleem zijn.
Totale kostprijsberekening aankoop garage
Aankoopprijs: 14.500 €
Registratierechten (10%): 1.450 €
Registratierecht bijlage: 25 €
Recht op geschriften: 50 €
Ereloon: 541,50 €
Aktekosten: 600 €
Provisie hypotheken: 350 €
Landmeterskost / elektriciteitswerken 192,90 €
Aandeel onroerende voorheffing lopend jaar: gekend bij de datumstelling van de notariële akte.
BTW notaris 250,22 € (Dit is zowel op ereloon als aktekosten en recht
op geschriften)
TOTAAL 17.959,62 €
Grts
Bart
Hoe kan je in godsnaam een garage met een meerwaarde verkopen als je ziet wat een extra kosten er aan verbonden zijn.
Hieronder een voorbeeld dat ik letterlijk van een vastgoedsite gehaald heb. Wie o wie kan me aan de hand van dit letterlijke voorbeeld een realistische opbrengstberekening maken. Ter info de desbetreffende garage ligt in de rand rond Leuven, dus het verhuurd krijgen aan een degelijke prijs zal niet meteen een probleem zijn.
Totale kostprijsberekening aankoop garage
Aankoopprijs: 14.500 €
Registratierechten (10%): 1.450 €
Registratierecht bijlage: 25 €
Recht op geschriften: 50 €
Ereloon: 541,50 €
Aktekosten: 600 €
Provisie hypotheken: 350 €
Landmeterskost / elektriciteitswerken 192,90 €
Aandeel onroerende voorheffing lopend jaar: gekend bij de datumstelling van de notariële akte.
BTW notaris 250,22 € (Dit is zowel op ereloon als aktekosten en recht
op geschriften)
TOTAAL 17.959,62 €
Grts
Bart
juist barth 70
zo denk ik er ook over, kun je nooit rendabel maken aan die prijzen, waarom koop ik niets nu, veel te duur, en iedereen wil garages.
-wacht rustig af, heb tijd.
zo denk ik er ook over, kun je nooit rendabel maken aan die prijzen, waarom koop ik niets nu, veel te duur, en iedereen wil garages.
-wacht rustig af, heb tijd.
Jeezes, en wij huren hier (net buiten Leuven) een garage voor 40 euro/maand. Geen kans dat we er ooit eentje kopen dus.TOTAAL 17.959,62 €
voor één garage is da wel de prijs,14 a' 15.000 euro. Je hebt er geen onderhoudskosten aan, valt ni onder de woningwet.
Als je er 51 tegelijk koopt is de prijs wel te duur. Die moet je die kunnen krijgen voor 10 a' 12.000 euro. Ze liggen ook niet in een gebouwen( appartementen)complex,wat ook een groot voordeel is.
Als je er 51 tegelijk koopt is de prijs wel te duur. Die moet je die kunnen krijgen voor 10 a' 12.000 euro. Ze liggen ook niet in een gebouwen( appartementen)complex,wat ook een groot voordeel is.