Sterrekening Bnp Paribas limiet op debetverrichtingen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Sterrekening Bnp Paribas limiet op debetverrichtingen
Ik heb eergisteren(28-12-15) bij BNP Paribas een sterrekening(0,1+1,3% met een max jaarlijks bedrag van 9000 euro) geopend en daarop meteen 9000 euro geplaatst.Het is de bedoeling om die 9000 euro na precies 1 jaar terug van die rekening af te halen voor een eventuele betere belegging.
Normaal zou ik dus op 1-1-2017 die 9000 euro +126(basis+getrouw) euro interest op de rekening hebben staan,klaar om via een cheque op te vragen.Er is geen zichtrekening aangemaakt,dus via overschrijving kan ik het geld niet laten overschrijven.
Maar wanneer ik nu de regeltjes lees vraag ik mij af of dit wel mogelijk zal zijn.Het is mij echt niet duidelijk wat ze in art.4(zie tekst onderaan) voor debetverrichtingen uitleggen.
Mijn vraag is nu!
Ga ik mijn 9126 euro op 1-1-2017 zonder problemen in één keer kunnen opvragen.
"Artikel 4 - Debetverrichtingen
Conform de geldende belastingvoorschriften zijn opvragingen uit gereglementeerde spaarrekeningen uitsluitend toegestaan voor de uitvoering van de volgende verrichtingen:
1. 2.
3. 4. 5.
Terugbetaling in speciën;
Overboeking of overschrijving, niet krachtens een doorlopende opdracht uitgevoerd, naar een rekening binnen de bank op naam van de titularis van de spaarrekening;
Overboeking naar een spaarrekening bij de bank op naam van de partner (gehuwd of wettelijk samenwonend) of van (één van) de ouders of kinderen van de titularis van de spaarrekening;
Betaling van sommen, door de titularis van de spaarrekening verschuldigd in kapitaal, interesten of bijhorigheden wegens leningen of kredieten toegekend door de bank of door een inrichting die door de bank wordt vertegenwoordigd;
Betaling aan de bank van kosten met betrekking tot de spaarrekening, van de prijs voor aankoop van of inschrijving op effecten.
Opvragingen voor andere dan de hierboven vermelde verrichtingen zijn niet toegestaan, zo niet verliest men het voordeel van gedeeltelijke vrijstelling van roerende voorheffing op de inkomsten uit de spaarrekening. De opdrachtgever dient bijgevolg ervoor te zorgen dat zijn opvragingen in overeenstemming zijn met de opsomming hierboven.
In tegenstelling tot de bepaling van artikel 26 van de algemene voorwaarden van de bank kan de bank in afzonderlijke gevallen of bij algemene maatregel eisen dat voor opvragingen van meer dan 1.250 EUR een opzeggingstermijn van vijf kalenderdagen in acht wordt genomen en kan ze opvragingen beperken tot 2.500 EUR per quinzaine.
De opvragingen mogen worden verricht door de houder, een gemachtigde of de wettelijke vertegenwoordiger, die handelt binnen de grenzen van
zijn bevoegdheden.
Bij elke opvraging moet een kwitantie worden afgeleverd."
Normaal zou ik dus op 1-1-2017 die 9000 euro +126(basis+getrouw) euro interest op de rekening hebben staan,klaar om via een cheque op te vragen.Er is geen zichtrekening aangemaakt,dus via overschrijving kan ik het geld niet laten overschrijven.
Maar wanneer ik nu de regeltjes lees vraag ik mij af of dit wel mogelijk zal zijn.Het is mij echt niet duidelijk wat ze in art.4(zie tekst onderaan) voor debetverrichtingen uitleggen.
Mijn vraag is nu!
Ga ik mijn 9126 euro op 1-1-2017 zonder problemen in één keer kunnen opvragen.
"Artikel 4 - Debetverrichtingen
Conform de geldende belastingvoorschriften zijn opvragingen uit gereglementeerde spaarrekeningen uitsluitend toegestaan voor de uitvoering van de volgende verrichtingen:
1. 2.
3. 4. 5.
Terugbetaling in speciën;
Overboeking of overschrijving, niet krachtens een doorlopende opdracht uitgevoerd, naar een rekening binnen de bank op naam van de titularis van de spaarrekening;
Overboeking naar een spaarrekening bij de bank op naam van de partner (gehuwd of wettelijk samenwonend) of van (één van) de ouders of kinderen van de titularis van de spaarrekening;
Betaling van sommen, door de titularis van de spaarrekening verschuldigd in kapitaal, interesten of bijhorigheden wegens leningen of kredieten toegekend door de bank of door een inrichting die door de bank wordt vertegenwoordigd;
Betaling aan de bank van kosten met betrekking tot de spaarrekening, van de prijs voor aankoop van of inschrijving op effecten.
Opvragingen voor andere dan de hierboven vermelde verrichtingen zijn niet toegestaan, zo niet verliest men het voordeel van gedeeltelijke vrijstelling van roerende voorheffing op de inkomsten uit de spaarrekening. De opdrachtgever dient bijgevolg ervoor te zorgen dat zijn opvragingen in overeenstemming zijn met de opsomming hierboven.
In tegenstelling tot de bepaling van artikel 26 van de algemene voorwaarden van de bank kan de bank in afzonderlijke gevallen of bij algemene maatregel eisen dat voor opvragingen van meer dan 1.250 EUR een opzeggingstermijn van vijf kalenderdagen in acht wordt genomen en kan ze opvragingen beperken tot 2.500 EUR per quinzaine.
De opvragingen mogen worden verricht door de houder, een gemachtigde of de wettelijke vertegenwoordiger, die handelt binnen de grenzen van
zijn bevoegdheden.
Bij elke opvraging moet een kwitantie worden afgeleverd."
Re: Sterrekening Bnp Paribas
Zie volgende topics :
bnp-paribas-ster-spaarrekening-0-10-1-30-t19395.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bnp-fortis-ster-spaarrekening-max-9000- ... 18802.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In deze 2 topics staat het antwoord op je vragen al uitgelegd en ze hebben hetzelfde onderwerp, namelijk de STER rekening van BNP Fortis.
Mogelijke beperking van 2500 euro per quinzaine wordt bijna in elke tekst van voorwaarden van spaarrekeningen in Belgie gezet al maken de banken er geen gebruik van. Dat zou anders kunnen zijn in tijden van grote(re) crisis of bij bv een bankrun.
Als je het geld zou willen opnemen kan er een overschrijving gedaan worden vanop een tijdelijke rekening die BNP opent voor één dag. Op het maken van een cheque zou men kosten kunnen aanrekenen.
Succes !
bnp-paribas-ster-spaarrekening-0-10-1-30-t19395.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bnp-fortis-ster-spaarrekening-max-9000- ... 18802.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In deze 2 topics staat het antwoord op je vragen al uitgelegd en ze hebben hetzelfde onderwerp, namelijk de STER rekening van BNP Fortis.
Mogelijke beperking van 2500 euro per quinzaine wordt bijna in elke tekst van voorwaarden van spaarrekeningen in Belgie gezet al maken de banken er geen gebruik van. Dat zou anders kunnen zijn in tijden van grote(re) crisis of bij bv een bankrun.
Als je het geld zou willen opnemen kan er een overschrijving gedaan worden vanop een tijdelijke rekening die BNP opent voor één dag. Op het maken van een cheque zou men kosten kunnen aanrekenen.
Succes !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Open gewoon een gratis zichtrekening bij HelloBank (= dochter van BNPParibas) en hierbij ontvang je een gratis bankkaart en kaartlezer waarmee je ook kan inloggen op het internetbankieren van BNPParibas en daar zie je dan je Hello-zichtrekening en Ster-spaarrekening. Als je inlogt kan je zelfs online een Ster-rekening openen. Met je gratis Hello-zichtrekening kan je dan altijd geld overschrijven naar welke bank dan ook... maak het je gemakkelijk als het (gratis) kan... bovendien krijg je momenteel nog 25€ cash of een cadeaucheque van 50€ bij Fnac bij het openen van een Hello-zichtrekening... 

De 9000 euro staat reeds bij BNP gestald.Is het niet te laat om nu een zichtrekening te openen bij Helo bank?Je kan toch niet via online Helo bank je rekeningen bij BNP raadplegen?
Jawel, met je Hello-bankkaart en -kaartlezer (die je beide gratis per post ontvangt bij opening Hello-rekening) kan perfect inloggen op de beveiligde site (internetbankieren) van PNPParibas. Je ziet dan daar je Hello-zichtrekening, je Ster-rekening (je kan die er zelfs online openen), je pensioenspaarrekening als je die bij PNPParibas hebt, enz...
Ik heb een paar weken terug een Hello-zichtrekening geopend (ben nooit klant geweest bij BNPParibas) omdat ik met de lopende actie ivm het overbrengen van pensioensparen van PNBParibas, mijn pensioensparen van Rabo wou overbrengen naar BNPParibas... Na opening Hello-rekening vroeg ik in mijn lokaal BNPParibas-filiaal om mijn pensioensparen over te zetten en hiervoor werd er een pensioenspaarrekening geopend en direct gekoppeld aan mijn Hello-rekening en beide kan ik zonder probleem raadplegen...
Ik heb een paar weken terug een Hello-zichtrekening geopend (ben nooit klant geweest bij BNPParibas) omdat ik met de lopende actie ivm het overbrengen van pensioensparen van PNBParibas, mijn pensioensparen van Rabo wou overbrengen naar BNPParibas... Na opening Hello-rekening vroeg ik in mijn lokaal BNPParibas-filiaal om mijn pensioensparen over te zetten en hiervoor werd er een pensioenspaarrekening geopend en direct gekoppeld aan mijn Hello-rekening en beide kan ik zonder probleem raadplegen...
Voor alle duidelijkheid : bovenstaande piste lukt, als je alles bekijkt vanop de apps of website van BNP Paribas. Als je vanop de website of app van Hello gaat kijken zie je alleen je Hello-produkten.
Vanop BNP tools kan je alles zien (BNP en Hello), vanop Hello Bank tools kan je alleen maar de dingen van Hello zien.
Het werkt prima. Zelf doe ik het ook zo.
Vanop BNP tools kan je alles zien (BNP en Hello), vanop Hello Bank tools kan je alleen maar de dingen van Hello zien.
Het werkt prima. Zelf doe ik het ook zo.
Klopt, Haelewyn, maar werkt perfect op BNPParibas...
Neem nu dat ik een gratis hello zichtrekening open.Dan kan ik misschien op Bnp inloggen en mijn sterrekening raadplegen.Maar daarom kan ik nog geen geld overschrijven naar andere rekening.Daarvoor moet je dan toch een zichtrekening hebben binnen Bnp?
Hello is de internetbank van BNP Paribas. Binnen BNP PC-banking kan je je Hello-zichtrekening dus zien, en kan je ook zonder probleem van Ster naar Hello overschrijven.
Re: Sterrekening Bnp Paribas limiet op debetverrichtingen
Is die Hello zichtrekening volledig gratis?Zonder maandelijkse kosten.Waarvoor dienen die 25 stortingen dan om uw rekening te activeren?Ik ben niet van plan om daar stortingen op uit te voeren.Zou enkel gebruikt worden om in te loggen bij BNP en mijn sterrekening bij BNP te raadplegen en dat geld eventueel naar de Hello zichtrekening te transfereren.
Die 25 verrichtingen(!) dienen om je prijsje van 25 euro in de wacht te slepen.
Je rekening is ook actief zonder 25 verrichtingen - ze hebben die term 'activeren' gewoon ongelukkig gekozen (Franstalige ?).
Omdat niet iedereen die gewoon een rekening opent en er niets mee doet ook langs de kassa zou gaan en 25 euro krijgen.
Voorwaarden :
"""""- De perso(o)n(en) die de nieuwe Hello of Hello4You Zichtrekening open(t)(en) 25 transacties met
deze rekening heeft/hebben uitgevoerd vóór 31/05/2016. Onder een transactie wordt verstaan:
o elke overschrijving van minimum €1 naar een andere bankrekening;
o elke overschrijving van minimum €1 vanaf een bankrekening naar de Hello of Hello4You
Zichtrekening, inclusief deze door een permanente opdracht of domiciliëring;
o betalingen van minimum €1 geregistreerd vanaf de Hello of Hello4Y
Zichtrekening met behulp van een bankkaart;
o geldafhalingen bij een geldautomaat die op de Hello of Hello4You Zichtrekening worden
aangerekend."""""
De HELLO zichtrekening is volledig gratis.
Kredietkaarten worden wel aangerekend maar daar zal jij waarschijnlijk geen nood aan hebben, veronderstel ik.
Edit : voorwaarden toegevoegd
Je rekening is ook actief zonder 25 verrichtingen - ze hebben die term 'activeren' gewoon ongelukkig gekozen (Franstalige ?).
Omdat niet iedereen die gewoon een rekening opent en er niets mee doet ook langs de kassa zou gaan en 25 euro krijgen.
Voorwaarden :
"""""- De perso(o)n(en) die de nieuwe Hello of Hello4You Zichtrekening open(t)(en) 25 transacties met
deze rekening heeft/hebben uitgevoerd vóór 31/05/2016. Onder een transactie wordt verstaan:
o elke overschrijving van minimum €1 naar een andere bankrekening;
o elke overschrijving van minimum €1 vanaf een bankrekening naar de Hello of Hello4You
Zichtrekening, inclusief deze door een permanente opdracht of domiciliëring;
o betalingen van minimum €1 geregistreerd vanaf de Hello of Hello4Y
Zichtrekening met behulp van een bankkaart;
o geldafhalingen bij een geldautomaat die op de Hello of Hello4You Zichtrekening worden
aangerekend."""""
Kredietkaarten worden wel aangerekend maar daar zal jij waarschijnlijk geen nood aan hebben, veronderstel ik.
Edit : voorwaarden toegevoegd
Laatst gewijzigd door haelewyn op 31 december 2015, 12:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de info allemaal.Geniet vanavond allemaal van oudejaarsavond en recupereer morgen snel van de eventuele kater.haelewyn schreef:Die 25 verrichtingen(!) dienen om je prijsje van 25 euro in de wacht te slepen.
Je rekening is ook actief zonder 25 verrichtingen