TAKKT: distributie kantoor- en magazijnuitrusting
TIP
Re: TAKKT: distributie kantoor- en magazijnuitrusting
Koers stijgt 7% na overname gisteren. Enkele beurshuizen gaven vandaag hun mening: DZ Bank verhoogt koersdoel naar €20,50 met advies "houden"; Hauck & Aufhäuser verhoogt koersdoel naar €25 met advies "kopen"; en Kepler Cheuvreux behoudt haar koersdoel van €19 met advies "houden".
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Vandaag mijn aandelen verkocht aan gemiddeld €23,08. Dat is een winst van 28% op 2,5 maand tijd. Faire waarde ligt volgens mij hoger maar ik neem het zekere voor het onzekere. Opbrengst blijft in cash tot er zich nog ergens eens een opportuniteit voordoet (bv. Neopost dat tot €20 zakt).
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Mooie winsten 2x op korte termijn met TAKKT en Aryzta
Helaas niet belegd in beiden. Ben ook aan het kijken naar Neopost. Eventueel vrijdag bij de dividendknip.
Helaas niet belegd in beiden. Ben ook aan het kijken naar Neopost. Eventueel vrijdag bij de dividendknip.
Koers duikt meer dan 4% lager na jaarresultaten. Blij dat ik ze verkocht heb.
-5% na een adviesverlaging van Hauck & Aufhaeuser. Advies gaat van kopen naar houden; koersdoel van €25 naar €23,50.
Wordt stilaan weer interessant. Zwak Q1 na organische groei van -1%, maar jaardoelstellingen werden bevestigd en het bedrijf verwacht een stijging van de organische groei in beide segmenten in de rest van het jaar.
Aan €15 zou ik wel weer instappen. IBM en Matas staan ook op de radar want met het Pandora-debacle van vandaag besef ik nu ten volle wat al lang sluimerde: dat mijn posities in Pandora, Publicis, RTL en SES veel te groot zijn. Ik zou dat willen terugbrengen van 55% naar 35% van mijn port. IBM staat goedkoop genoeg en het lijkt erop dat de omzet daar aan het uitbodemen is; bij Matas mag er nog 10% af, misschien op 30 mei bij de jaarresultaten.
gpv1 schreef: ↑15 mei 2018, 18:52 Aan €15 zou ik wel weer instappen. IBM en Matas staan ook op de radar want met het Pandora-debacle van vandaag besef ik nu ten volle wat al lang sluimerde: dat mijn posities in Pandora, Publicis, RTL en SES veel te groot zijn. Ik zou dat willen terugbrengen van 55% naar 35% van mijn port. IBM staat goedkoop genoeg en het lijkt erop dat de omzet daar aan het uitbodemen is; bij Matas mag er nog 10% af, misschien op 30 mei bij de jaarresultaten.
Dit wordt interessant. Buffett die zijn volledig belang in IBM verkocht en andere vinden het goedkoop?
https://finance.yahoo.com/news/warren-b ... 27337.html
Vorige week ingestapt aan €16.70; ik verwacht er geen mirakels van, maar er is voor mij voldoende opwaarts potentieel.
Grote sprong van bijna 9% in de koers vandaag, na koop-advies van Berenberg.
€15,5 ondertussen. Rond die prijs was ik vorige keer ingestapt.
€14,96
Intussen reeds -35% sinds high van 14 maart. Ik wil max. €14 betalen om een voldoende hoge veiligheidsmarge te hebben. Cashflows worden momenteel gedrukt door overnames met lagere marges en door hogere capex voor e-commerce.
Intussen reeds -35% sinds high van 14 maart. Ik wil max. €14 betalen om een voldoende hoge veiligheidsmarge te hebben. Cashflows worden momenteel gedrukt door overnames met lagere marges en door hogere capex voor e-commerce.
Gezien de daling gisteren opnieuw ingestapt met een kleine positie. Bijkopen bij forse daling. Faire waarde per aandeel volgens mij: €23,78 (gebaseerd op 19,5 x €80 mio fcf). Voor het hele jaar mikt management op een organische groei van 2 à 4%. Winst per aandeel in eerste jaarhelft 10,4% lager; vrije kasstroom 40% lager door werkkapitaal. Men verwacht een verbetering van de winst in de tweede jaarhelft. Vorig jaar was de order intake uit e-commerce goed voor 47% van de omzet t.o.v. 28% in 2013. Tegen 2020 wil men dat het gros van de omzet uit e-commerce komt, wat betekent dat het bedrijf een enorme transformatie ondergaat. Felix Zimmermann is CEO sinds juni 2009 en Claude Tomaszewski CFO sinds november 2011.

Gemiddelde capex-marge van amper 1,7% gedurende 2006-2017
Gemiddelde fcf-marge van maar liefst 8,0% gedurende 2006-2017
Omzetverdeling per type klant in 2017:
- manufacturing: 28%
- services: 26%
- non-profit and public organisations: 14%
- trade: 12%
- others: 20%
Omzetverdeling per type product in 2017:
- office: 23%
- plant and environment: 19%
- storage and transport: 18%
- food and dining: 15%
- sales promotion: 14%
- packaging and shipping: 9%
- others: 2%
Omzetverdeling per regio in 2017:
- North America: 48%
- Germany: 23%
- Europe without Germany: 29%

Gemiddelde capex-marge van amper 1,7% gedurende 2006-2017
Gemiddelde fcf-marge van maar liefst 8,0% gedurende 2006-2017
Omzetverdeling per type klant in 2017:
- manufacturing: 28%
- services: 26%
- non-profit and public organisations: 14%
- trade: 12%
- others: 20%
Omzetverdeling per type product in 2017:
- office: 23%
- plant and environment: 19%
- storage and transport: 18%
- food and dining: 15%
- sales promotion: 14%
- packaging and shipping: 9%
- others: 2%
Omzetverdeling per regio in 2017:
- North America: 48%
- Germany: 23%
- Europe without Germany: 29%

-
Investor86
- Full Member

- Contacteer:
Vandaag eerste keer ingestapt aan 14,72.
Ondertussen €13.40; wordt er hier nog bijgekocht? :-)