Tax on web 2018
Re: Tax on web 2018
Er zitten al afrondingsverschillen op Tax-on-web. Heb een paar weken geleden eens de simulatie gedaan en mijn vrouw kreeg toen XXX,29 euro terug. Zonet opnieuw dezelfde simulatie gedaan en het is nu nog maar XXX,15 euro (meteen 0,14 euro) er af.
FF een snelle vraag, ik ben momenteel bezig met de aangifte van mijn belastingbrief.
Ik heb o.a. code 1252: Gewone achterstallen (andere dan bedoeld in codes 1275, 1311, 1279 en 1313)
Daar moet ik een bedrag invullen, dat doe ik ook maar zowel in Tax-Calc als in Tax-on-Web krijg ik dan deze melding:
---
EDIT: Gevonden, staat onder aanslagvoet in mijn aangifte van vorig jaar.
Ik heb o.a. code 1252: Gewone achterstallen (andere dan bedoeld in codes 1275, 1311, 1279 en 1313)
Daar moet ik een bedrag invullen, dat doe ik ook maar zowel in Tax-Calc als in Tax-on-Web krijg ik dan deze melding:
Nu weet ik niet wat dat repertoriumnummer precies is, alleen weet ik dat ik het in mijn aanslagbiljet van vorig jaar moet gaan zoeken. Maar weet iemand waar?BIJKOMENDE INFORMATIE NODIG VOOR DE BEREKENING
Daar u achterstallen hebt aangegeven, kan de simulatie van de berekening van de belasting nog niet worden uitgevoerd. U dient de gemiddelde aanslagvoet van de betrokken persoon voor het vorige jaar aan te duiden.
Deze aanslagvoet, samengesteld uit drie cijfers (tiental, eenheid en decimaal), bevindt zich onder het repertoriumnummer op het aanslagbiljet van vorig jaar. Het is voorgesteld onder het formaat "00,0 / 99,9". De aanslagvoet "00,0" is van toepassing op de belastingplichtige en de aanslagvoet "99,9" is van toepassing op de partner.
Gelieve de correcte aanslagvoet in te brengen in het formaat 00,0 of 99,9.
Indien u uw gemiddelde aanslagvoet niet kent, dan zal een standaard aanslagvoet worden toegepast. De gemiddelde aanslagvoet die in de berekening gebruikt is, wordt afgebeeld op de resultaat pagina.
---
EDIT: Gevonden, staat onder aanslagvoet in mijn aangifte van vorig jaar.
Laatst gewijzigd door Kevva op 10 juni 2018, 08:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat staat bovenaan je belastingaangifte van dit jaar.
tv zijn er zo ook al "gevallen" verschenen.
Bij een overlijden "vergeten" ze bijna altijd de huwelijkscoefficient toe te passen, en ze hebben je voor een paar duizend euro bij je rekker met die vereenvoudigde aangifte;
Een grote schande is het
Net bezig de aangifte voor overleden vader in 2017 en voor moeder in te vullen, heb voor de eenvoudige manier gekozen. Hoe kan ik controleren welke huwelijkscoefficient werd toegepast? Heb ook gekozen voor aparte aangifte, doe'ik hier goed aan, en dan nog een vraagje , zijn er geen codes die nog kunnen worden ingevuld ingevolge het overlijden.
Vb. Successierechten
Bij deze, kan ik de successie rechten inbrengen die ik als dochter heb betaald.
Alvast bedankt voor een antwoord.
Bij een overlijden "vergeten" ze bijna altijd de huwelijkscoefficient toe te passen, en ze hebben je voor een paar duizend euro bij je rekker met die vereenvoudigde aangifte;
Een grote schande is het
Net bezig de aangifte voor overleden vader in 2017 en voor moeder in te vullen, heb voor de eenvoudige manier gekozen. Hoe kan ik controleren welke huwelijkscoefficient werd toegepast? Heb ook gekozen voor aparte aangifte, doe'ik hier goed aan, en dan nog een vraagje , zijn er geen codes die nog kunnen worden ingevuld ingevolge het overlijden.
Vb. Successierechten
Bij deze, kan ik de successie rechten inbrengen die ik als dochter heb betaald.
Alvast bedankt voor een antwoord.
Je spreekt uzelf tegen in uw post. Je wil enerzijds gebruik maken van het huwelijksquotiënt, maar je gaat dan wel aanduiden dat je voor elk een aparte aangifte wenst. Huwelijkquotiënt kan enkel bij een gezamenlijke aangifte.
Om uit te rekenen wat het voordeligst is, gezamenlijk of apart, gebruik je best tax calc.
Voor de aparte aangifte van uw vader geef je code 1001 in en geen andere voor gezinssituatie. Voor de aparte aangifte van uw moeder ook. Voor de gezamenlijke met beide inkomsten geef je 1002 in en geen andere. Daarna kan je pas correct aangeven of je een gezamenlijke of een aparte aanslag wenst. (normaal wordt de fiscaal voordeligste optie steeds achteraf berekend en genomen door de belastingen, maar je weet maar nooit...)
Nee.
Nee.
"normaal wordt de fiscaal voordeligste optie steeds achteraf berekend en genomen door de belastingen, maar je weet maar nooit...)"
op het vtm journaal is enkele jaren geleden toch een andere getuigenis geweest dat dat niet waar is.
Die pipo woordvoerdervan de FOP-financieeen maakte er zich op het vtm -jourlnaal vanaf dat de belastingplichtige uiteindelijk maar zelf moest nakijken of de door hen voorgestelde vereenvoudigde aangifte ook de voordeligste was (kan vlug een 2000 euro in het nadeel van de belastingplichtige zijn
Zelf heb ik het ook meegemaakt dat ze niet automatisch het voordeligste nemen
In testaankoop ooit een zoiets gelezen dat het geen mooie praktijken zijn zoiets
Schaam u fiscus
enkele fratsen van de fiscus
member20418.html
".... » 30 Juni 2015, 00:59
Roedie schreef:
Vanmorgen in de krant :" FOUT in Tax-on-web kost gezin honderden euro's". Geen probleem, ware het niet dat FOD Financieën de fout toegeeft. Citaat van Dhr Francis Adyns FOD Fin :" Inderdaad, we rekenen de optimalisatie niet zelf meer uit", "er zijn verschillende simulaties te maken via tax-on-web, wij raden de mensen aan dit te doen".
Ik doe simulaties en bereik het optimum niet. De fiscus reageert niet en int, zonder scrupules, het teveel aan ontvangen belastingen. Ik doe simulaties en reken teveel aan in mijn voordeel. resultaat : een boete.
Een mes snijdt niet altijd aan twee kanten, bij de fiscus dus wel, éénmaal aan de voorkant, éénmaal aan de achterkant, éénmaal aan de zijkant en als ge echt overdrijft ook aan de buiten- en binnenkant.
Een hervorming van het fiscaal systeem is NIET nodig. Gewoon afschaffen en opnieuw vanaf 0 beginnen met het tellen van schapen, varkens en koeien in "volle" eigendom. De banken afschaffen en terug "het leenpachtstelsel" invoeren. De ministers ontslaan en terug baronnen en hertogen installeren. Dan weten we tenminste "op wiens bakkes" we moeten slaan als het verkeerd loopt. De opbrengsten voor het organiseren van niet-verkiezingen kunnen we dan gebruiken eenrechtmatig deel aan de bewoners terug te geven."
----------------
ze hebben zelfs op spaargids nog een soort woordvoerder gehad- zonder de forumregels te respecteren - die met zijn klikken en klakken van het forum is gevlogen
Tax-on-web 2015
"
Berichtdoor FODFinancien » 18 Mei 2015, 16:14
— Sebastiaan1985 schreef:
@ Paul
Dieje gast heeft wss de echte nederlandstalige woordvoerder van de FOD financien (Francis Adyns) achter zijn gat gekregen, want het is verdacht stil
Beste,
we werken elke dag samen met Francis en we hebben hem dus zeker niet achter ons gat gekregen .
Alleen bekijken we momenteel intern of we het toch mogelijk kunnen maken van hier ook op concrete vragen een antwoord te geven. Als conversationmanagers is dit immers niet onze bevoegdheid, maar samen met de experten willen we toch een oplossing zoeken.
Vriendelijke groeten,
het conversatieteam @FODFinancien"
op het vtm journaal is enkele jaren geleden toch een andere getuigenis geweest dat dat niet waar is.
Die pipo woordvoerdervan de FOP-financieeen maakte er zich op het vtm -jourlnaal vanaf dat de belastingplichtige uiteindelijk maar zelf moest nakijken of de door hen voorgestelde vereenvoudigde aangifte ook de voordeligste was (kan vlug een 2000 euro in het nadeel van de belastingplichtige zijn
In testaankoop ooit een zoiets gelezen dat het geen mooie praktijken zijn zoiets
Schaam u fiscus
enkele fratsen van de fiscus
member20418.html
".... » 30 Juni 2015, 00:59
Roedie schreef:
Vanmorgen in de krant :" FOUT in Tax-on-web kost gezin honderden euro's". Geen probleem, ware het niet dat FOD Financieën de fout toegeeft. Citaat van Dhr Francis Adyns FOD Fin :" Inderdaad, we rekenen de optimalisatie niet zelf meer uit", "er zijn verschillende simulaties te maken via tax-on-web, wij raden de mensen aan dit te doen".
Ik doe simulaties en bereik het optimum niet. De fiscus reageert niet en int, zonder scrupules, het teveel aan ontvangen belastingen. Ik doe simulaties en reken teveel aan in mijn voordeel. resultaat : een boete.
Een mes snijdt niet altijd aan twee kanten, bij de fiscus dus wel, éénmaal aan de voorkant, éénmaal aan de achterkant, éénmaal aan de zijkant en als ge echt overdrijft ook aan de buiten- en binnenkant.
Een hervorming van het fiscaal systeem is NIET nodig. Gewoon afschaffen en opnieuw vanaf 0 beginnen met het tellen van schapen, varkens en koeien in "volle" eigendom. De banken afschaffen en terug "het leenpachtstelsel" invoeren. De ministers ontslaan en terug baronnen en hertogen installeren. Dan weten we tenminste "op wiens bakkes" we moeten slaan als het verkeerd loopt. De opbrengsten voor het organiseren van niet-verkiezingen kunnen we dan gebruiken eenrechtmatig deel aan de bewoners terug te geven."
----------------
ze hebben zelfs op spaargids nog een soort woordvoerder gehad- zonder de forumregels te respecteren - die met zijn klikken en klakken van het forum is gevlogen
Tax-on-web 2015
"
Berichtdoor FODFinancien » 18 Mei 2015, 16:14
— Sebastiaan1985 schreef:
@ Paul
Dieje gast heeft wss de echte nederlandstalige woordvoerder van de FOD financien (Francis Adyns) achter zijn gat gekregen, want het is verdacht stil
Beste,
we werken elke dag samen met Francis en we hebben hem dus zeker niet achter ons gat gekregen .
Alleen bekijken we momenteel intern of we het toch mogelijk kunnen maken van hier ook op concrete vragen een antwoord te geven. Als conversationmanagers is dit immers niet onze bevoegdheid, maar samen met de experten willen we toch een oplossing zoeken.
Vriendelijke groeten,
het conversatieteam @FODFinancien"
Was dat dan lang geleden? Onlangs een sterfgeval gehad en zo werd het ons toch meegedeeld.paul schreef: ↑10 juni 2018, 22:16 "normaal wordt de fiscaal voordeligste optie steeds achteraf berekend en genomen door de belastingen, maar je weet maar nooit...)"
Maar, vertrouw enkel uzelf, reken het best eens uit met tax calc.
tussen 8 en 9 mei 2011 op het vtm-journaal
en zelf ook een dergelijke situatie voorgehad, dat als je gewoon hun vereenvoudigd voorstel aanvaart dat ze je dan voor ongeveer 2 000,00 euro bij je rekker hebben
fiscus speelt met ons chokedijzen
http://ichibanconsult.be/blog/de-voorin ... gaangifte/
oa Standaard 12-06-2012
en zelf ook een dergelijke situatie voorgehad, dat als je gewoon hun vereenvoudigd voorstel aanvaart dat ze je dan voor ongeveer 2 000,00 euro bij je rekker hebben
fiscus speelt met ons chokedijzen
http://ichibanconsult.be/blog/de-voorin ... gaangifte/
oa Standaard 12-06-2012
Is al van ff geleden dus.
Uitleg die wij kregen: in het jaar van overlijden van 1 van de 2 partners wordt er geen voorstel verstuurd, maar sowieso een papieren aangifte naar elk.
Uitleg die wij kregen: in het jaar van overlijden van 1 van de 2 partners wordt er geen voorstel verstuurd, maar sowieso een papieren aangifte naar elk.
Bij de fiscus een afspraak maken is niet meer zoals 20 j terug.
Op een deftige vraag , krijgt men een deftige oplossing.
Een aanpassing en wijzigen aangifte gaat ook heel vlot. (lees nieuw aanslag biljet)
Normaal bekijken ze ook heden wat voor u het meeste profijt oplevert.
Of wanneer men heeft gesjoemeld ze ook hulp vaardig zijn ?
Dus bij vragen ofwel naar kantoor of naar een boekhouder (die laatste is niet gratis).
Toch mijn eigen ervaring van de laatste jaren.
Met wat vlaams en federaal is toch uitkijken ( lees te rade gaan )
Op een deftige vraag , krijgt men een deftige oplossing.
Een aanpassing en wijzigen aangifte gaat ook heel vlot. (lees nieuw aanslag biljet)
Normaal bekijken ze ook heden wat voor u het meeste profijt oplevert.
Of wanneer men heeft gesjoemeld ze ook hulp vaardig zijn ?
Dus bij vragen ofwel naar kantoor of naar een boekhouder (die laatste is niet gratis).
Toch mijn eigen ervaring van de laatste jaren.
Met wat vlaams en federaal is toch uitkijken ( lees te rade gaan )
Estate Guru believer.
Tax Calc levert bij mij een ander resultaat op dan Tax on Web. En met de DVV en Belfius tool vergelijken gaat totaal niet op.TNTim schreef:Was dat dan lang geleden? Onlangs een sterfgeval gehad en zo werd het ons toch meegedeeld.paul schreef: ↑10 juni 2018, 22:16 "normaal wordt de fiscaal voordeligste optie steeds achteraf berekend en genomen door de belastingen, maar je weet maar nooit...)"
Maar, vertrouw enkel uzelf, reken het best eens uit met tax calc.
Vergelijken kun je niet, daarom heb ik 4 simulaties gemaakt in de officiële versie van Tax on web.
1 week geleden verzonden via de postduif
Beginner vraag, maar als je voor een 1ste aankoop een lening hebt afgesloten in het Brusselse gewest moet je dus niets
vermelden op de aangifte. Het abbatement vervangt eventuele korting van een lening/interesten of levensverzekering?
vermelden op de aangifte. Het abbatement vervangt eventuele korting van een lening/interesten of levensverzekering?
Dat lijkt me voor je eerste en enige woning correct, ja.
Als je daarentegen al in de vlaanders woont en nog een extra opbrengsteigendom koopt in Brussel, dan is er ineens weer een federale woonbonus.
Als je daarentegen al in de vlaanders woont en nog een extra opbrengsteigendom koopt in Brussel, dan is er ineens weer een federale woonbonus.