Technische Analyse
TIP
Re: Technische Analyse
Nu mogen de stops van al die toenmalige koop set ups (zijn nu geen goede kooplocaties meer omdat ze vertrokken zijn) van de aandelen van hierboven op de aankoopprijs gezet worden. Dus goudmijnen (door goede locatie gld), TMO, TNDM, Apple beschermen.
Nu kan je niks meer verliezen als er geen grote gap naar beneden zou komen. Maar de koop set ups zaten op een risicoarme locatie, zonder parabolische toestanden en zo. Dus kans op gap alleen maar door nieuws.
Voor het goud GLD hierboven, nam ik GDXJ aan undercut 200 MA en helemaal aan de onderkant van zijn kanaal (dit is geen koop setup meer, is ook al vertrokken). Deze ETF stijgt altijd het sterkst. GLD is te traag.
Nu kan je niks meer verliezen als er geen grote gap naar beneden zou komen. Maar de koop set ups zaten op een risicoarme locatie, zonder parabolische toestanden en zo. Dus kans op gap alleen maar door nieuws.
Voor het goud GLD hierboven, nam ik GDXJ aan undercut 200 MA en helemaal aan de onderkant van zijn kanaal (dit is geen koop setup meer, is ook al vertrokken). Deze ETF stijgt altijd het sterkst. GLD is te traag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Technische Analyse
Dirk,
Waar gaan we met Tesla naartoe ?
Gaat de impact van het toevoegen aan de index er nog een turbo opzetten ?
Waar gaan we met Tesla naartoe ?
Gaat de impact van het toevoegen aan de index er nog een turbo opzetten ?
Re: Technische Analyse
Totaal geen idee. Ik volg gewoon mijn proces.
80% heb ik vorige vrijdag weggedaan aan de belangrijke trigger 597. (Mijn aankoop op die schitterende risicoarme locatie werd hier zelfs ergens gepost).
Uiteraard maak ik soms mee dat het aandeel daarna nog stijgt op hele korte termijn, maar meestal niet.
Als de parabolische hoek nog scherper is zoals dit was bij CRSR, GP en PLTR doe ik alles weg. (woensdag terug al in CRSR en PLTR op een schitterende steun. Stop heb ik zelfs nu al op aankoop kunnen zetten)
(GP nam ik niet omdat er al veel te vlug een weerstand komt).
De eerste steun rond 545 gaf bij TSLA blijkbaar een enorme boost, maar ze reageren nu terug op die 597, door daar hun winst te nemen.
Fondsen die nog moeten kopen, kunnen ook kopen van winstnemers.
Er zijn vele professionele partijen en er zitten ook miljoenen beginnelingen op de beurs die koersen achterna lopen als gekken. Miljoenen rookies die zot gokken met kleine bedragen kunnen ook grote volumes teweeg brengen.
Re: Technische Analyse
Aan de ene kant heb je de speculanten die Tesla gekocht hebben wegens aanstaande S&P500 notering, deze gaan voor of op 21 december winst nemen, zij waren ook de oorzaak van de forse stijging. Aan de andere kant heb je de index fondsen die flink wat aandelen Tesla gaan opkopen. Niks zegt dat ze dat op 21 december moeten doen, kan goed zijn dat ze daar nu al mee bezig zijn of dat het nog enkele weken na de notering doorloopt. Denk met andere woorden dat het nu te laat is om nog te speculeren op een sterke koersstijging en dat er na 21 december wat lucht uit het aandeel verdwijnt.
Re: Technische Analyse
Hoe ziet het er technisch uit voor Boeing ?
-
anonymous8
Re: Technische Analyse
Vermoeidheid op de S&P500 om door te stijgen, SHS patroon is nog steeds intact.
-
anonymous9
Re: Technische Analyse
De volatiliteit blijft evenwel dalen. De VIX bijv is onder zijn steunniveau gezakt.
Het wordt weer interessanter om opties te kopen ipv ze te schrijven. Als de volatiliteit dan terug zou stijgen kan men tegen die opties gaan schrijven.
Garantie is evenwel absoluut niet gegarandeerd. De VIX bijv kan gerust nog lager gaan en lang laag blijven. Maar zelf begin ik LEAP Puts te kopen die ver OTM zijn. Ik schrijf daar nu al een deel ATM of OTM Puts op kortere termijn die dicht tegen uitoefenwaarde zijn tegenover .
Het wordt weer interessanter om opties te kopen ipv ze te schrijven. Als de volatiliteit dan terug zou stijgen kan men tegen die opties gaan schrijven.
Garantie is evenwel absoluut niet gegarandeerd. De VIX bijv kan gerust nog lager gaan en lang laag blijven. Maar zelf begin ik LEAP Puts te kopen die ver OTM zijn. Ik schrijf daar nu al een deel ATM of OTM Puts op kortere termijn die dicht tegen uitoefenwaarde zijn tegenover .
-
anonymous8
Re: Technische Analyse
Opties op aandelen of de index? Hou je rekening met de earnings? Het is sowieso verstandig om opties met een hoge IV te verkopen en met een lage te kopen..MoreOrLess schreef: ↑27 mei 2021, 10:04 De volatiliteit blijft evenwel dalen. De VIX bijv is onder zijn steunniveau gezakt.
Het wordt weer interessanter om opties te kopen ipv ze te schrijven. Als de volatiliteit dan terug zou stijgen kan men tegen die opties gaan schrijven.
Garantie is evenwel absoluut niet gegarandeerd. De VIX bijv kan gerust nog lager gaan en lang laag blijven. Maar zelf begin ik LEAP Puts te kopen die ver OTM zijn. Ik schrijf daar nu al een deel ATM of OTM Puts op kortere termijn die dicht tegen uitoefenwaarde zijn tegenover .
Laatst gewijzigd door anonymous8 op 27 mei 2021, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous9
Re: Technische Analyse
Ik schrijf/koop tegenwoordig opties op indexen via ETF's (SPY, ACWI) Dan is er alleen een systeemrisico, geen particulier risico verbonden aan een concreet bedrijf. Ik ben trouwens nog aan het leren om posities in te nemen rond earnings.
-
anonymous8
Re: Technische Analyse
Ja met opties op aandelen kunnen bij eventuele uitoefening wat dingen in uw portefeuille te vinden zijn.. 
-
anonymous8
Re: Technische Analyse
Bij lynx kan je wekelijks webinars volgen van Piet Vannoppen oa hierover, zeer leerrijk vind ik persoonlijkMoreOrLess schreef: ↑27 mei 2021, 10:27
Ik schrijf/koop tegenwoordig opties op indexen via ETF's (SPY, ACWI) Dan is er alleen een systeemrisico, geen particulier risico verbonden aan een concreet bedrijf. Ik ben trouwens nog aan het leren om posities in te nemen rond earnings.
-
anonymous9
Re: Technische Analyse
Ja, dat is zeker zo. Vandaar mijn opmerking dat het nu interessanter wordt om opties te kopen ipv ze te schrijven.
Ik handel ook met concrete aandelen, hoor. Niet alleen rond volatiliteit bij earnings maar ook rond dividenden. Alleen de laatste tijd zijn het alleen Index-ETF's. Ik voel me daar nu veiliger bij. Ik heb "hoogtevrees" gekregen.
Diagonale spreads is ook een strategie die ik nu gebruik. Ik heb hier daarvan een paar maanden geleden een voorbeeld gegeven.
de-beurs-vandaag-t12706-16260.html#p479922
-
anonymous8
Re: Technische Analyse
SHS patroon ongeldig, futures stegen vannacht door. We kunnen komende weer verder omhoog.
-
anonymous9
Re: Technische Analyse
@BEspaar,
Persoonlijk vind ik niet dat TA op indexen veel waarde heeft. Dit in tegenstelling tot concrete aandelen waar dit wel kan.
En eveneens persoonlijk vind ik de nachtelijke Futuresmarkt ook niet betrouwbaar. Dikwijls volgen de koersen tijdens de reguliere handelsuren andere patronen. De nachtelijke Futuresmarkt heeft, behalve bij grote gebeurtenissen, imo maar weinig voorspellende waarde. Ik vraag me nu trouwens af of daar geen onderzoek naar bestaat? Het kan bijna niet anders.
Maar dat is mijn persoonlijke visie en ik word graag overtuigd als ik ongelijk heb
Persoonlijk vind ik niet dat TA op indexen veel waarde heeft. Dit in tegenstelling tot concrete aandelen waar dit wel kan.
En eveneens persoonlijk vind ik de nachtelijke Futuresmarkt ook niet betrouwbaar. Dikwijls volgen de koersen tijdens de reguliere handelsuren andere patronen. De nachtelijke Futuresmarkt heeft, behalve bij grote gebeurtenissen, imo maar weinig voorspellende waarde. Ik vraag me nu trouwens af of daar geen onderzoek naar bestaat? Het kan bijna niet anders.
Maar dat is mijn persoonlijke visie en ik word graag overtuigd als ik ongelijk heb
