termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
De lege doos waar ze aan vasthouden zeker.LaCucaracha schreef: ↑27 februari 2023, 14:07 Man man, wat een gefrustreerde/zure reacties op het gedrag van de banken zeg![]()
Als je al op iemand ambetant moet zijn, is het eerder naar al die passieve klanten... Als die en masse betere rente-oorden zouden opzoeken, zouden die banken wel rap hun tarieven optrekken hoor.
Probleem is niet de jongere maar de al wat ouderen, facebook, kent geen geheimen voor hun.
Internet bankieren toch zo gevaarlijk. (al die verhalen die opduiken in de media)
Terwijl het altijd via Microsoft brol is dat problemen er zijn. Edge, explorer hacking)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn pa is gisteren eindelijk naar de plus rekening van BNP overgestapt. Ik zat er al een maand voor te pushen bij hem. Mijn ouders leven extreem zuinig, bijten elke cent in 2. Zitten in de koude met het licht uit. Wassen zich 1x per week met water dat ze op de stoof gewarmd hebben. Mijn ma loopt hier in ne pull van mij rond die ik 25j geleden wou wegsmijten. Met ne kop haar die ze zelf knipt. Daarnet dook ze in de vuilbak voor een stuk eclair dat ik op de grond had laten vallen en dan maar ik de vuilbak had gegooid. Echt schrijnend om ze bezig te zien... Maar ze hadden wel meer dan 100k op een spaarrek aan 0,11% staan.
Nu gelukkig eindelijk op een betere spaarrek. Ik had ze aangeraden 15k op die spaarrek te zetten voor noodgevallen (auto of cv kapot of zo) en 100k op een termijn rek van 1j. Maar ze durven niet. Denk dat ze nog elke maand bijna 1k sparen zelfs... dus die buffer van 15k zou zelfs al vrij hoog zijn.
Ge wilt ni weten hoe sommige mensen met geld omgaan...
U spreekt met weinig respect (met een kop haar...) over uw lieve en spaarzame ouders. Laat hen gewoon doen als zij zich hierbij goed voelen.
Schrijnend? Integendeel. Schrijnend vind ik de verhalen van mensen die tijdens hun pensioen huurgeld moeten betalen, een frigo met een consumentenkrediet van 6% moeten kopen, niet rondkomen met hun pensioen, en nog steeds niet tot het verstand gekomen zijn dat consumptie je niet gelukkig maakt. En veel VTM kijken.Orakel van Brakel schreef: ↑28 februari 2023, 11:24Mijn pa is gisteren eindelijk naar de plus rekening van BNP overgestapt. Ik zat er al een maand voor te pushen bij hem. Mijn ouders leven extreem zuinig, bijten elke cent in 2. Zitten in de koude met het licht uit. Wassen zich 1x per week met water dat ze op de stoof gewarmd hebben. Mijn ma loopt hier in ne pull van mij rond die ik 25j geleden wou wegsmijten. Met ne kop haar die ze zelf knipt. Daarnet dook ze in de vuilbak voor een stuk eclair dat ik op de grond had laten vallen en dan maar ik de vuilbak had gegooid. Echt schrijnend om ze bezig te zien...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Woont u bij hen omdat u weet dat ze zich maar 1 keer per week met warm water wassen ? Waarschijnlijk de andere dagen met koud water. Dat doe ik trouwens ook. Ik doe mijn haar ook zelf met de tondeuze en daar is niets mis mee. Waarom elk kwartaal 15 euro aan de kapper geven als je het zelf ook kan ?
Orakel van Brakel heeft een punt,later komt VlaanderenBrembos schreef: ↑28 februari 2023, 15:50 Woont u bij hen omdat u weet dat ze zich maar 1 keer per week met warm water wassen ? Waarschijnlijk de andere dagen met koud water. Dat doe ik trouwens ook. Ik doe mijn haar ook zelf met de tondeuze en daar is niets mis mee. Waarom elk kwartaal 15 euro aan de kapper geven als je het zelf ook kan ?
langs(successierechten)...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ze vertellen tegen iedereen hoeveel ze besparen door zich maar 1x per week te wassen en dan nog met water dat ze op de stoof warmen. Ik doe mijn haar ook zelf met de tondeuze. Maar voor een vrouw ligt dat toch iets anders...Brembos schreef: ↑28 februari 2023, 15:50 Woont u bij hen omdat u weet dat ze zich maar 1 keer per week met warm water wassen ? Waarschijnlijk de andere dagen met koud water. Dat doe ik trouwens ook. Ik doe mijn haar ook zelf met de tondeuze en daar is niets mis mee. Waarom elk kwartaal 15 euro aan de kapper geven als je het zelf ook kan ?
Je zou er nog goed met overeen komen, denk ik. Anders moet je eens afspreken. Jullie kunnen samen in het donker, onder een dekentje met een koffie erbij (3 koffies uit 1 padje hé) besparingstips bespreken.
2 koffie uit een padje van Kruidvat is nog doenbaar , 3 wordt al wat flauw. Uw ouders zijn mensen naar mijn hart.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.LaCucaracha schreef: ↑27 februari 2023, 14:07 Man man, wat een gefrustreerde/zure reacties op het gedrag van de banken zeg![]()
...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Vandaag: allemaal licht gestegen, maar vooral de 12m sterk gestegen.spaarfreakje schreef: ↑24 februari 2023, 14:01 BELFIUS vandaag vrijdag 24 februari:
termijnrek (12 md) 2,2000% (=)
termijnrek (6 md) 2,1420% (+)
termijnrek (5 md) 1,9620% (+)
termijnrek (4 md) 1,7930% (gedaald)
termijnrek (3 md) 1,6300% (+)
termijnrek (2 md) 1,3810% (=)
termijnrek (1 md) 1,1360% (gedaald)
termijnrek (14 d) 1,0280% (+)
Met 2,75% bruto op 1 jaar (1,925% netto op 1 jaar) zit je boven de 2,60% bruto (weliswaar op 3 jaar) van de recente staatsbon, en op Vision Max na een stuk boven de huidige spaarrekeningen. Wat mij betreft dus zeker een goed alternatief voor degene die een bepaalde som 1j kunnen missen en tegelijkertijd toch nog uitgaan van verdere stijgingen de komende maanden/jaren
12m: 2,750%
06m: 2,257%
05m: 2,069%
04m: 1,887%
03m: 1,722%
02m: 1,465%
01m: 1,222%
14d: 1,032%
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind op mijn Belfius app nergens de tarieven terug voor termijnrekeningen ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
In de app kom dit ook niet tegen, ik doe dit via online bankieren. Ik stoor mij enorm aan allerhande app's omdat deze meestal minder info bieden of minder mogelijkheden hebben.