termijn rekeningen/kasbons
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: termijn rekeningen/kasbons
Hoeveel biedt ING nu? Als ik door de berichten hier scroll, was dat de beste vorige maand.
Ze verkopen liever huisfondsen die meer opbrengen voor de bank. Nu blijkt dat de staatsbons (op 3 jaar) een succes worden zullen ze misschien begrijpen dat sommige mensen termijnrekeningen of kasbons op langer dan 1 jaar willen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom zijn er eigenlijk geen termijnrekening langer dan 10 jaar?
Die zijn er, op momenten dat de banken ze nuttig vinden (i.e. er winst op kunnen maken).Timoootjex schreef: ↑24 februari 2023, 16:46 Waarom zijn er eigenlijk geen termijnrekening langer dan 10 jaar?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Was bij KBC. Hadden geen korte termijn rek aanbieding. Dus 1 maand geleden bye bye KBC.
Hetzelfde bij Argenta. Termijnrekening vanaf 3 jaar met veel te lage interest. Bijna alles bij de DPCK overgezet.
het weze duidelijk dat de banken de vernieuwde realiteit maar deels onder ogen willen zien. Wil je een lening dan zeggen ze: ja de interesten zijn fel gestegen. Wil je een veilige belegging dan staan de interesten plots laag (willen ze je toch doen geloven).
't is godgeklaagd dat je bij de staat 2,9% krijgt op je spaarboek, weliswaar maar voor één maand zeker, maar het zegt toch veel over de de banken met hun blitse (fake) communicatie en "topmanagers" (lees nutteloze kostenpoten).
Ikke ikke ikke en de rest (lees spaarder) kan stikke
't is godgeklaagd dat je bij de staat 2,9% krijgt op je spaarboek, weliswaar maar voor één maand zeker, maar het zegt toch veel over de de banken met hun blitse (fake) communicatie en "topmanagers" (lees nutteloze kostenpoten).
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik heb 100K spaargeld bij KBC geparkeerd (de rest zit in aandelen). Iemand een idee waarom de totale interest lager ligt dan de basisrente bij bv MeDirect. Zou ik gewoon niet al mijn spaargeld ginds parkeren als ik er toch niets mee van plan ben?
Belfius als staatsbank zou toch iets klantvriendelijker mogen zijn.Lukske schreef: ↑27 februari 2023, 10:59 het weze duidelijk dat de banken de vernieuwde realiteit maar deels onder ogen willen zien. Wil je een lening dan zeggen ze: ja de interesten zijn fel gestegen. Wil je een veilige belegging dan staan de interesten plots laag (willen ze je toch doen geloven).
ze willen gewoon veel geld verdienen, en ze hebben gezien het kon met niks te geven op de spaarboek. Ze blijven volharden en willen uiteindelijk dat je je geld steekt in hun dure fondsen waar ze altijd winnen. Inkoop kosten, beheerskosten en afsluitkosten. Beurs hoog of laag, het risico ligt toch bij de koper. Miljarden Euro winst terwijl de gewone man afziet dat het niet gewoon is.
Kapitalisme of zijn vuilst zeker?
Kapitalisme of zijn vuilst zeker?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
@bryanv: ja, verhuis je spaargeld, zeker omdat het zo een groot bedrag is. Online banken kunnen meer interest geven dan grootbanken omdat ze niet veel kosten hebben van personeel en bakstenen kantoren.
Bedankt Lukske en Yaris. Ik heb gewoon de indruk dat ik weer achterloop op de feiten.
Ze hadden mij gebeld toen ik begin februari op reis was (en gingen mij terug bellen toen ik in België was). Ik heb ze nooit meer gehoord. Ik had gezegd dat ik mijn spaargeld eerder veilig wou beleggen (spaarrekening, termijnrekening) en werken met een maandelijkse risicovollere belegging (wat ik al al reeds doe met een vast bedrag).
EDIT: Ik heb zonet voor komende vrijdag een afspraak gemaakt op hun kantoor. Eens kijken wat ze kunnen doen. Ik vrees er wat voor gezien ik wellicht een té magere garnaal ben.

Ze hadden mij gebeld toen ik begin februari op reis was (en gingen mij terug bellen toen ik in België was). Ik heb ze nooit meer gehoord. Ik had gezegd dat ik mijn spaargeld eerder veilig wou beleggen (spaarrekening, termijnrekening) en werken met een maandelijkse risicovollere belegging (wat ik al al reeds doe met een vast bedrag).
EDIT: Ik heb zonet voor komende vrijdag een afspraak gemaakt op hun kantoor. Eens kijken wat ze kunnen doen. Ik vrees er wat voor gezien ik wellicht een té magere garnaal ben.
Niet jij maar je bank loopt achterop de feiten. Ze bieden bewust geen rendabele producten aan voor klanten die geen risico willen nemen. ze misbruiken hierbij hun dominante positie. Zoals eerder gezegd, er zijn kleinere spelers die betere voorwaarden bieden. En vergeet niet dat het de grootbanken zijn die moesten gered worden bij de financiële crisis.bryanv schreef: ↑27 februari 2023, 11:34 Bedankt Lukske en Yaris. Ik heb gewoon de indruk dat ik weer achterloop op de feiten.![]()
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Man man, wat een gefrustreerde/zure reacties op het gedrag van de banken zeg
Het is eigenlijk heel simpel: als een bank vindt dat ze te weinig deposito's heeft, zal ze een concurrentiële rentevoet op haar termijnrekeningen aanbieden.
Als ze vindt dat ze genoeg deposito's heeft (lees: er zijn te veel passievelingen onder haar cliënteel die alles gewoon op een spaarboekje aan 0,11% laten staan) zou ze goed gek zijn om een concurrentiële rentevoet op haar termijnrekeningen te bieden, dat is gewoon in je eigen (winst)voet schieten.
Als je al op iemand ambetant moet zijn, is het eerder naar al die passieve klanten... Als die en masse betere rente-oorden zouden opzoeken, zouden die banken wel rap hun tarieven optrekken hoor.

Het is eigenlijk heel simpel: als een bank vindt dat ze te weinig deposito's heeft, zal ze een concurrentiële rentevoet op haar termijnrekeningen aanbieden.
Als ze vindt dat ze genoeg deposito's heeft (lees: er zijn te veel passievelingen onder haar cliënteel die alles gewoon op een spaarboekje aan 0,11% laten staan) zou ze goed gek zijn om een concurrentiële rentevoet op haar termijnrekeningen te bieden, dat is gewoon in je eigen (winst)voet schieten.
Als je al op iemand ambetant moet zijn, is het eerder naar al die passieve klanten... Als die en masse betere rente-oorden zouden opzoeken, zouden die banken wel rap hun tarieven optrekken hoor.