termijn rekeningen/kasbons
TIP
Re: termijn rekeningen/kasbons
Elke maand dat je wacht, is een maand geen rente. Zoalang het bij 1 maand blijft is dat niet problematisch, vanaf 3 à 4 is het dat wel. Dat ben je beter af met de tactiek van Torro: deze maand ééntje openen en volgende maand nog ééntje.
-
Demets3500
- Newbie

- Contacteer:
Kan je als particuliere klant bij ING een termijnrekening openen? Overal tevergeefst gezocht, in de app en in homebanking. Ik vind het product enkel voor professionele klanten.
Bij ING kan je wel degelijk een termijnrekening openen.
Uit ervaring weet ik dat ze de hoogste nettorente op termijnrekeningen geven.
De rente die ING geeft is uiteraard in verhouding tot het bedrag dat je wil inleggen:hoe hoger het bedrag hoe hoger de nettorente is.
ING heeft termijnrekeningen van 1 maand tem 11 maanden;vreemd genoeg hebben ze geen termijnrekeningen op 1 jaar.
De nettorente,die ING geeft op 11 maanden voor 100.000 euro is hoger dan de nettorente van 100.000 euro op 1 jaar bij DB.
ING maakt geen "reclame" voor zijn termijnrekeningen,maar ze bestaan wel degelijk.
Je moet er enkel naar vragen.
Uit ervaring weet ik dat ze de hoogste nettorente op termijnrekeningen geven.
De rente die ING geeft is uiteraard in verhouding tot het bedrag dat je wil inleggen:hoe hoger het bedrag hoe hoger de nettorente is.
ING heeft termijnrekeningen van 1 maand tem 11 maanden;vreemd genoeg hebben ze geen termijnrekeningen op 1 jaar.
De nettorente,die ING geeft op 11 maanden voor 100.000 euro is hoger dan de nettorente van 100.000 euro op 1 jaar bij DB.
ING maakt geen "reclame" voor zijn termijnrekeningen,maar ze bestaan wel degelijk.
Je moet er enkel naar vragen.
Bij Beobank vandaag op 1 jaar 2,54 bruto, 1,778 netto
Bij ING vandaag voor 100.000 euro op 11 maanden 2,11% rente
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
ING heeft goede tarieven:
1 maand 2.04%
2 maanden 2.20%
3 maanden 2.39%
4 maanden 2.58%
5 maanden 2.69%
6 maanden 2.86%
1 maand 2.04%
2 maanden 2.20%
3 maanden 2.39%
4 maanden 2.58%
5 maanden 2.69%
6 maanden 2.86%
Even gebeld naar Beobank. 2,44% bruto. Toen ik begon over ING en hun rentes, konden ze ineens ook omhoog maar niet hetzelfde aanbieden tenzij voor meer kapitaal natuurlijk. Net hetzelfde voor BNP en Belfius. DB is wel transparant. Gebeld, rentes en termijnen zouden iedere week (woensdag) aangepast worden op hun website.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Idd betere tarieven dan Belfius maar de Lion account is niet meer gratis. Belfius pulse wel. Dat scheelt ook.Orakel van Brakel schreef: ↑8 maart 2023, 16:55 ING heeft goede tarieven:
1 maand 2.04%
2 maanden 2.20%
3 maanden 2.39%
4 maanden 2.58%
5 maanden 2.69%
6 maanden 2.86%
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
1,9 Euro per maand als ik het goed zie op hun site. Bij BNP betaal ik nu 3,5 Euro per maand.spaarfreakje schreef: ↑8 maart 2023, 18:26Idd betere tarieven dan Belfius maar de Lion account is niet meer gratis. Belfius pulse wel. Dat scheelt ook.Orakel van Brakel schreef: ↑8 maart 2023, 16:55 ING heeft goede tarieven:
1 maand 2.04%
2 maanden 2.20%
3 maanden 2.39%
4 maanden 2.58%
5 maanden 2.69%
6 maanden 2.86%
Ik heb volgende vragen ivm ing termijnrekeningen:
- kan je dat volledig online regelen (zoals bij Belfius?)
- wat is het minimum bedrag?
Mvg
- kan je dat volledig online regelen (zoals bij Belfius?)
- wat is het minimum bedrag?
Mvg
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Om klant te worden hoef je niet langs te gaan. Om nadien een termijn rek te openen moet je wel langs gaan.
Minimum bedrag weet ik niet. Ik heb voor 300k geïnformeerd.
Voor 25 a 50k zal de rente wel een pak minder zijn zeker :-)
Minimumbedrag:Orakel van Brakel schreef: ↑8 maart 2023, 20:33Om klant te worden hoef je niet langs te gaan. Om nadien een termijn rek te openen moet je wel langs gaan.
< 1 jaar: 1.250 euro
1 jaar: 250 euro
Bepaalde duur: van minimum 14 dagen tot maximum 1 jaar
Rente: hangt af van de gekozen looptijd en is vast tot op de vervaldag
300k? En wat als in de tussentijd de bank 'failliet' gaat? Dan ben je 200k kwijt? Wat een risico dat je neemt...Orakel van Brakel schreef: ↑8 maart 2023, 20:33Om klant te worden hoef je niet langs te gaan. Om nadien een termijn rek te openen moet je wel langs gaan.