Termijnrekening 10j NIBC
TIP
Termijnrekening 10j NIBC
Hallo
Zijn er nog mensen die ingetekend hebben op een termijnrekening van 10j bij NIBC?
Betrouwbaar of moet ik me zorgen maken?
Blijkbaar kan je deze termijnrekening ook niet opzeggen, indien je plots geld zou nodig hebben?
Ik weet natuurlijk nu nog niet wat ik achter 5jaar ga meemaken, misschien heb ik het geld dan nodig? ...
Zijn er nog mensen die ingetekend hebben op een termijnrekening van 10j bij NIBC?
Betrouwbaar of moet ik me zorgen maken?
Blijkbaar kan je deze termijnrekening ook niet opzeggen, indien je plots geld zou nodig hebben?
Ik weet natuurlijk nu nog niet wat ik achter 5jaar ga meemaken, misschien heb ik het geld dan nodig? ...
Re: Termijnrekening 10j NIBC
Ik heb al 2 keer ingetekend bij NIBC voor 10 jaar.
Nog aan 4,5%.
Wees zeker dat je het geld niet nodig hebt.
Zij die lachen met die lange looptijden zullen wel groen lachen.
Vroeger deed ik dat steevast bij Rabo.be maar dat is wel een lachertje geworden.
Het is zelfs één van de slechtste geworden.
Nog aan 4,5%.
Wees zeker dat je het geld niet nodig hebt.
Zij die lachen met die lange looptijden zullen wel groen lachen.
Vroeger deed ik dat steevast bij Rabo.be maar dat is wel een lachertje geworden.
Het is zelfs één van de slechtste geworden.
Laatst gewijzigd door Lukske op 4 juni 2012, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Je geld op een termijnrekening kan je normaal gezien vroegtijdig opvragen mits betaling van een "boete". Het is natuurlijk niet de bedoeling dat als je een verbintenis aangaat voor 10 jaar die voortijdig stopzet. Je moet er eigenlijk van uitgaan dat je voor 10 jaar niet over je geld kan beschikken, met andere woorden alleen geld inleggen dat je gedurende die periode kan missen. Ik zou mijn geld in de huidige omstandigheden nooit voor 10 jaar vastzetten.
Waarom niet? 4,25% is zo slecht nog niet.OpelZafira schreef: Ik zou mijn geld in de huidige omstandigheden nooit voor 10 jaar vastzetten.
Volg maar eens de rente-evolutie van de laatste 10 jaar. Zeer weing hoogtepunten te vinden.
Ik ga er vanuit dat Europa wel zal zorgen dat ons spaargeld minder waard zal worden.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Ik bedoelde mijn huidige persoonlijke situatie. Als ik mijn berichtje teruglees kan er inderdaad verwarring zijn. Natuurlijk is 4.25% bruto zo slecht niet al ben je wel je geld kwijt gedurende tien jaar. Je weet altijd pas achteraf wat het beste geweest zou zijn. Ik bedoel in het huidg klimaat van problemen en crisissen. Valt de euro, gaan we terug naar de frank en komt er een devaluatie, zou men overwegen om spaartegoeden te nationaliseren om zo de schuldenput te dempen,....
Dit is niet voorzien bij NIBC.OpelZafira schreef:Je geld op een termijnrekening kan je normaal gezien vroegtijdig opvragen mits betaling van een "boete".
"Er zijn inderdaad een beperkt aantal redenen waarom een termijnrekening verbroken kan worden (en dan gaat het om een volledige termijnrekening, niet een deel ervan) en deze zijn: overlijden, werkeloosheid, scheiding, ziekte of ongeval. In andere gevallen zijn termijnrekening niet opzegbaar."
termijnrekening-vervroegd-geld-afhalen-t12466.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nochtans is de trend van antwoorden op termijnrekeningen van 10 jaar hier meestal "niet doen, veel te lang".
Ik stelde in juli 2009 hier net dezelfde vraag... het was dan wel bij rabo aan een 5.15% voor 10 jaar. Diverse antwoorden met "niet doen, te lang".
Ondertussen ben ik aan de derde intrest bezig van 5.15% bruto, iets wat je nergens op vandaag nog kunt vinden in de normale, veilige beleggingen. Dus, nog 7 jaar te gaan, ik ben er tevreden mee.
Ik zou er in de toekomst toch 1 iets aan wijzigen: onderstel dat je op een10 jaar termijnrekening een 10.000 euro wil vastzetten. Dan zou mijn voorstel zijn om iedere maand een termijnrekening te openen van 1000 euro... zo heb je iedere maand een klein beetje "drinkgeld" en heb je de spreiding van een gans jaar wat rentes betreft. Stijgen die in de loop van je 12 maand, wel dan is dat meegenomen. Dalen ze, wel dan kijk je naar het gemiddelde over je 12 maanden....
Zeker zo doen... werd ik hier ook reeds vele malen heel terecht geadviseerd.
Ik stelde in juli 2009 hier net dezelfde vraag... het was dan wel bij rabo aan een 5.15% voor 10 jaar. Diverse antwoorden met "niet doen, te lang".
Ondertussen ben ik aan de derde intrest bezig van 5.15% bruto, iets wat je nergens op vandaag nog kunt vinden in de normale, veilige beleggingen. Dus, nog 7 jaar te gaan, ik ben er tevreden mee.
Ik zou er in de toekomst toch 1 iets aan wijzigen: onderstel dat je op een10 jaar termijnrekening een 10.000 euro wil vastzetten. Dan zou mijn voorstel zijn om iedere maand een termijnrekening te openen van 1000 euro... zo heb je iedere maand een klein beetje "drinkgeld" en heb je de spreiding van een gans jaar wat rentes betreft. Stijgen die in de loop van je 12 maand, wel dan is dat meegenomen. Dalen ze, wel dan kijk je naar het gemiddelde over je 12 maanden....
@ Luc B
ik ben het 100% met je eens.
niemand weet of het morgen beter is, niemand weet dat een PC morgen 10 keer sneller is, je kan blijven wachten.
man, wat ben ik jaloers op die 5,15% ... was ik maar wat vroeg begonnen met nadenken.
anyway
ik heb er ook van 10 jaar genomen bij NIBC, ook gespreid en zal er misschien nog nemen, we zien wel ... gedane zaken nemen geen keer
ik ben het 100% met je eens.
niemand weet of het morgen beter is, niemand weet dat een PC morgen 10 keer sneller is, je kan blijven wachten.
man, wat ben ik jaloers op die 5,15% ... was ik maar wat vroeg begonnen met nadenken.
anyway
ik heb er ook van 10 jaar genomen bij NIBC, ook gespreid en zal er misschien nog nemen, we zien wel ... gedane zaken nemen geen keer
Ha ha, die tip heb je van mij gekregen.Luc B. schreef:Onderstel dat je op een 10 jaar termijnrekening een 10.000 euro wil vastzetten. Dan zou mijn voorstel zijn om iedere maand een termijnrekening te openen van 1.000 euro.

Maar de eerlijkheid gebiedt me erbij te zeggen dat het geen uitvindsel van mij is maar van Stephane Vermeiren van Rabobank.
Twee gulden adviezen:
1. Blijf niet eindeloos wachten op een beter moment om te beleggen. Daar boek je geen winst mee.
2. Wees niet ongelukkig om gedane beleggingen. Je hebt belegd in wat je op dat ogenblik de beste keuze leek. Verzoen je ermee en wees tevreden met de opbrengst ervan.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dit zeiden ze ook tegen mij toen ik nogal druk bezig met aandelenhandel : wees altijd tevreden met wat je gedaan hebt. Geldt eigenlijk voor bijna alles wat je doet in het leven. Of zoals mijn vriendin altijd zegt : ook een slechte ervaring is een goede ervaring.
@yaris: heb jij een olifantengeheugen of werk je bij de binnenlandse veiligheid?
Bij deze dank voor je advies, het kwam effectief van jou, en ik volg het al sedertdien....

Bij deze dank voor je advies, het kwam effectief van jou, en ik volg het al sedertdien....
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
De nieuwe tarieven vanaf 3 juli zijn bekend.
De rente op 10 jaar zakt van 4,25 naar 4,15%
Dit nieuwe tarief geeft nog steeds een netto rendement van 3,28%!
De rente op 10 jaar zakt van 4,25 naar 4,15%
Dit nieuwe tarief geeft nog steeds een netto rendement van 3,28%!