termijnrekening KBC 3,5% op 3,5 jaar
TIP
Re: termijnrekening KBC 3,5% op 3,5 jaar
Bedankt voor je tip.Yaris schreef:Een bank is een commerciële instelling. Ze is er niet om u rijk te maken maar om zichzelf rijk te maken.
Beleg alleen in producten die je kent en vertrouwt en sta wantrouwig tegenover fantastische aanbiedingen die de bank je doet. Het enig doel is u voor lange tijd uw geld te ontfutselen en kosten te doen betalen.
Maar dat is net het probleem. Ik ben met geen enkele formule echt vertrouwd vandaar de vraag om tips/info

Bv: is het verschil tss de bruto- en de nettorente alleen de te betalen roerende voorheffing van 15% of is er nog iets anders?
Het verschil tussen bruto en netto rente is enkel de roerende voorheffing van 15%.
In jouw geval zou ik een hoogrentende spaarrekening of een termijnrekening nemen: vaste rente, vaste looptijd en geen bijkomende kosten. Maar kijk ook eens naar de tarieven van Rabobank.be, die bieden de hoogste spaarrente op de markt.
Als je je geld voor 8 jaar kan missen kun je een spaarverzekering nemen bv. Integrale 786. Dan betaal je geen roerende voorheffing.
In jouw geval zou ik een hoogrentende spaarrekening of een termijnrekening nemen: vaste rente, vaste looptijd en geen bijkomende kosten. Maar kijk ook eens naar de tarieven van Rabobank.be, die bieden de hoogste spaarrente op de markt.
Als je je geld voor 8 jaar kan missen kun je een spaarverzekering nemen bv. Integrale 786. Dan betaal je geen roerende voorheffing.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als beginnend belegger beperk je tot een hoogrendements spaarrekening of eventueel kasbon/termijnrekening.
Als je het geld langer dan 8 jaar wil missen kan je een Tak 21 overwegen.
Kijk maar eens rond in de blauwe balkjes bovenaan dit scherm.
Als je het geld langer dan 8 jaar wil missen kan je een Tak 21 overwegen.
Kijk maar eens rond in de blauwe balkjes bovenaan dit scherm.
Welk product hebben ze je uiteindelijk voorgesteld? heb je er een fiche van gekregen met instap/uitstap/beheerskosten op?gerbas schreef:Vraagje:
ik heb een afspraak bij KBC omdat ik sinds twee weken (onverwacht) een redelijk serieus bedrag ter beschikking heb gekregen dat we tijdelijk niet nodig hebben.
Daarom dachten we aan een termijnrekening ofdergelijke van +/- 3 à 4 jaar maar telefonisch werd mij gesproken over een obligate met opbrengst tss 3%-6% (afhangkelijk van de Europese rente)
Vermits dit meer is dan de meeste termijnrekeningen lijkt dat interessant maar ik besef ook wel dat banken niet persé het beste produkt aan hun klanten verkopen...
Zelf ben ik echter compleet niet thuis in deze wereld en dus ben ik wel eens benieuwd wat jullie tips zijn.
Indien je nog moet gaan, vraag naar de financiele infofiche waarop alle kosten vermeld staan, ga naar huis, lees het grondig door en post het eventueel hier als je iets niet begrijpt.
zouden ze niet weer zoiets hebben,
heb een som die morgen beschikbaar komt...
bij Delta LLoyd geven ze 4 % op 5 kr
heb een som die morgen beschikbaar komt...
bij Delta LLoyd geven ze 4 % op 5 kr
Laatst gewijzigd door Save our Centen op 27 juli 2011, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet bij KBC de hoogste, wel bij delta loyd: 4% op 5 jaar. Geen kosten (= bruto)
geen kosten bij DL maar als je een zichtrekening wil zijn er wil addertjessmoeltje schreef:Niet bij KBC de hoogste, wel bij delta loyd: 4% op 5 jaar. Geen kosten (= bruto)
je moet geregeld 500 ervan crediteren anders kost het je 12.5 euro per kwartaal
ik weet niet ze dit aanbieden zonder zichtrekening,
hoe geraak je anders aan je geld na 5 jr...
met alle respect, maar dit is voor mij een teken aan de wand dat bepaalde banken dringend geld nodig hebben (zeker met de Basel 3-norm in aantocht).
hoewel een termijnrek/kasbons 100% veilig zijn dankzij de overheid (en dankzij de belastingsbetaler dus) vraag ik mij toch af in welke mate dergelijke rentes leefbaar zijn voor een bank.... maar bon, voor de shoppers onder ons is dit waarschijnlijk geen slechte zaak (tenzij er extra kosten zijn zoals bijv het openen van een betalende zichtrek e.d.)
hoewel een termijnrek/kasbons 100% veilig zijn dankzij de overheid (en dankzij de belastingsbetaler dus) vraag ik mij toch af in welke mate dergelijke rentes leefbaar zijn voor een bank.... maar bon, voor de shoppers onder ons is dit waarschijnlijk geen slechte zaak (tenzij er extra kosten zijn zoals bijv het openen van een betalende zichtrek e.d.)
-
- VIP member
- Contacteer:
Idd. Als je ziet welke rente Dexia geeft (gaf?) op een termijnrek van 6 maanden: iets van 3,4% dan gaat een mens toch al eens aan het denken... Zoiets kan je moeilijk marktconform noemen.brussel schreef:met alle respect, maar dit is voor mij een teken aan de wand dat bepaalde banken dringend geld nodig hebben
Het zal niet uit weelde zijn dat ze zulke rente geven. Strop rond de nek? Alleszins een bank in dikke problemen. Vraag is of je daar je geld aan wil toevertrouwen.
3,5% op 3 jaar is normaal te noemen. 3% op 3 of 6 maanden is gewoon stront aan de knikker.
Een zichtrekening is eventueel wel te omzeilen, als je rente laat staan op bvb. een hoogrentende spaarrekening.Save our Centen schreef:
geen kosten bij DL maar als je een zichtrekening wil zijn er wil addertjes
je moet geregeld 500 ervan crediteren anders kost het je 12.5 euro per kwartaal
ik weet niet ze dit aanbieden zonder zichtrekening,
hoe geraak je anders aan je geld na 5 jr...
wil je er toch aankunnen via afhaling dan heb je een classic rekening nodig, en kost het je de portkost per wekelijkse transactie.
Dan dien je wel een Delta@web kaart aan te schaffen voor 5 euro maar die is dan ook 5 jaar geldig
Heeft iemand een idee of er nog in te tekenen valt voor deze termijnrekening?
Bedankt!
gr. Glenn
Bedankt!
gr. Glenn
Welkom op het forum, Glenn.
Die termijnrekening waarvan sprake werd door KBC aangeboden in februari 2011. Daar kun je al lang niet meer op intekenen.
Ondertussen zijn de rentevoeten hard gedaald. De huidige rentevoeten voor termijnrekeningen bij KBC vind je hier.
Die termijnrekening waarvan sprake werd door KBC aangeboden in februari 2011. Daar kun je al lang niet meer op intekenen.
Ondertussen zijn de rentevoeten hard gedaald. De huidige rentevoeten voor termijnrekeningen bij KBC vind je hier.
Je heb ook nog 25M : 2,25% (2,50% voor nieuwe tegoeden):
https://www.kbc.be/PBL/CC028/~N/~KBC/-B ... =BZNRZVY#2" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt mij ietsjes interessanter:
https://www.spaargids.be/sparen/termijn ... termijn=24" onclick="window.open(this.href);return false;
7e plaats voor 2,25%, 5e plaats voor 2,50%
https://www.spaargids.be/sparen/termijn ... termijn=48" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een gemiddeld rendement van 2,469% voor de 3J6M is dat slechts 13e plaats.
Wie toch 2,50% heeft gekregen ondanks dat hij/zij geen nieuwe tegoeden aanbracht, mag dat hier melden.
Binnenkort vervalt bij KBC een termijnrekening van m'n ouders.
https://www.kbc.be/PBL/CC028/~N/~KBC/-B ... =BZNRZVY#2" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt mij ietsjes interessanter:
https://www.spaargids.be/sparen/termijn ... termijn=24" onclick="window.open(this.href);return false;
7e plaats voor 2,25%, 5e plaats voor 2,50%
https://www.spaargids.be/sparen/termijn ... termijn=48" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een gemiddeld rendement van 2,469% voor de 3J6M is dat slechts 13e plaats.
Wie toch 2,50% heeft gekregen ondanks dat hij/zij geen nieuwe tegoeden aanbracht, mag dat hier melden.
Binnenkort vervalt bij KBC een termijnrekening van m'n ouders.