Tesla Motors
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Tesla Motors
Qua EV's heeft Hyundai 1 van de efficiëntere modellen samen met Tesla. Als dat samengaat met Apple kan dat wel vonken geven.
Als Apple iets uitbrengt zal het geen beta-versie zijn. Zoals Tim Cook altijd zegt; ''we willen niet de eerste zijn, we willen de beste zijn''.
Verder wil Foxconn zich ook gaan moeien, in China zijn er dan nog een tiental zeer sterke merken. Ik durf niet te wedden op een winnaar daar.
We kunnen enkel vaststellen dat Tesla voorlopig ver voor ligt in de race. & dat er honderden bedrijven zijn die marktaandeel willen. Mij lijkt dit vooral goed voor de consument. Aan Tesla om de voorsprong te behouden, de grootste concurrent wordt volgens mij dus Apple.
Als Apple iets uitbrengt zal het geen beta-versie zijn. Zoals Tim Cook altijd zegt; ''we willen niet de eerste zijn, we willen de beste zijn''.
Verder wil Foxconn zich ook gaan moeien, in China zijn er dan nog een tiental zeer sterke merken. Ik durf niet te wedden op een winnaar daar.
We kunnen enkel vaststellen dat Tesla voorlopig ver voor ligt in de race. & dat er honderden bedrijven zijn die marktaandeel willen. Mij lijkt dit vooral goed voor de consument. Aan Tesla om de voorsprong te behouden, de grootste concurrent wordt volgens mij dus Apple.
Toch twijfel over Tesla's toekomst?
Despite having less than 1% of global auto market share, Tesla's market cap is now greater than that of all non-Chinese automakers, combined.
Tesla is clearly priced for massive growth, yet half of its current products are aging and its development pipeline is sparse.
The Tesla Semi, new Roadster, and Cybertruck have all been unveiled; they are already facing significant competition from other automakers.
Even if Tesla's most ambitious assumptions were to play out as planned, it would not be enough to justify the current valuation.
Tesla is already seeing declining market share in the most mature EV markets; as this trend continues in 2021, the growth narrative will likely come under pressure.
https://seekingalpha.com/article/439812 ... ent=link-1
Despite having less than 1% of global auto market share, Tesla's market cap is now greater than that of all non-Chinese automakers, combined.
Tesla is clearly priced for massive growth, yet half of its current products are aging and its development pipeline is sparse.
The Tesla Semi, new Roadster, and Cybertruck have all been unveiled; they are already facing significant competition from other automakers.
Even if Tesla's most ambitious assumptions were to play out as planned, it would not be enough to justify the current valuation.
Tesla is already seeing declining market share in the most mature EV markets; as this trend continues in 2021, the growth narrative will likely come under pressure.
https://seekingalpha.com/article/439812 ... ent=link-1
Ben zeer benieuwd naar hun model onder de 3.Umi schreef: ↑12 januari 2021, 18:43 Qua EV's heeft Hyundai 1 van de efficiëntere modellen samen met Tesla. Als dat samengaat met Apple kan dat wel vonken geven.
Er is genoeg capaciteit in Berlijn om daar nog een Europees interest model te maken.
Een ID3/Zoe model zou ook ons kunnen interesseren, alle Tesla's zijn te groot voor ons.
Een kleiner model mogelijks wel.
Tesla heeft nog altijd kwaliteitsproblemen, zelfs met auto's die al jaren in productie zijn. Dat is toch wel een probleem want dat verhindert verder opschalen.
Wat het aandeel betreft is de belegger alle realiteitszin kwijt. Dit is zoals de dotcombubbel.
Wat het aandeel betreft is de belegger alle realiteitszin kwijt. Dit is zoals de dotcombubbel.
Tuurlijk, net zoals alle andere EV-bedrijven (Nio, Xpeng, ...). Vroeg of laat gaat deze barsten.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Zou Tesla overnames overwegen?
Als je ziet wat fiat deed en nog eens met psa!
Als Elon wat van zijn kapitaal aan het werk zet kan die toch direct wat know-how van de vorige eeuw kopen om zijn spleten en rammels op te lossen.
Ik ben vrijwel zeker van niet. Het geld dat nu beschikbaar is zal gebruikt worden voor het verder bouwen van de fabrieken in Berlijn en Texas, voor het op de markt brengen van de Tesla Semi, Roadster en Cybertruck, voor de verder ontwikkeling van diverse technologieën - waaronder zelfrijdende auto's - en tenslotte voor het ontwikkelen van de goedkopere batterijen voor de betaalbare auto die in 2023 klaar zou moeten zijn.
Tesla werd in Europa zowaar voorbijgesneld door VW & Renault in 2020.
https://insideevs.com/news/466564/was-t ... rs-europe/
Uiteraard heeft Tesla het groot nadeel van de import tax (10% vanuit USA & nog meer vanuit China dacht ik). Dat zou veranderen ALS hun GIGAfactory (blijft een belachelijke naam voor een fabriek maar soit) up & running is. Ik zeg 'als' want hun milieuvergunning is nog 'definitief'. Het verdict zou binnen enkele weken vallen.
In Duitsland zien ze nu ook een forse stijging in de EV verkoop. Uiteraard gesteund door de Duitse subsidies (zo'n 6000euro voor EV's tot40k). Waardoor een EV +- evenveel kost als een vergelijkbare ICE. Vooral de ID.3 springt in het oog het laatste kwartaal.
https://insideevs.com/news/466566/germa ... mber-2020/
https://insideevs.com/news/465956/in-20 ... ugin-cars/
btw; Sandy Munro is bezig met de model 3 2021 te strippen. Eerste bevindingen; er zijn nog steeds 'panel gaps' van 1 tot 5mm. OK in de ramp up begreep ik dat nog, maar dat zou toch opgelost moeten raken...
Mss zijn de Chinese model 3's nauwkeuriger op da vlak.
https://insideevs.com/news/466564/was-t ... rs-europe/
Uiteraard heeft Tesla het groot nadeel van de import tax (10% vanuit USA & nog meer vanuit China dacht ik). Dat zou veranderen ALS hun GIGAfactory (blijft een belachelijke naam voor een fabriek maar soit) up & running is. Ik zeg 'als' want hun milieuvergunning is nog 'definitief'. Het verdict zou binnen enkele weken vallen.
In Duitsland zien ze nu ook een forse stijging in de EV verkoop. Uiteraard gesteund door de Duitse subsidies (zo'n 6000euro voor EV's tot40k). Waardoor een EV +- evenveel kost als een vergelijkbare ICE. Vooral de ID.3 springt in het oog het laatste kwartaal.
https://insideevs.com/news/466566/germa ... mber-2020/
https://insideevs.com/news/465956/in-20 ... ugin-cars/
btw; Sandy Munro is bezig met de model 3 2021 te strippen. Eerste bevindingen; er zijn nog steeds 'panel gaps' van 1 tot 5mm. OK in de ramp up begreep ik dat nog, maar dat zou toch opgelost moeten raken...
Mss zijn de Chinese model 3's nauwkeuriger op da vlak.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben toch eens benieuwd of Tesla de voorsprong in o.a. efficiency zal weten te behouden, stel dat een concurrent genre VW een gelijkaardige efficiëntie kan aanbieden met gelijkaardige kost - hoe zou zich dat vertalen in de beurskoers?
Autonoom rijden zal mss en hopelijk ooit een realiteit zijn maar of ik als late dertiger dat nog zal mogen meemaken in België durf ik niet te zeggen.
Tesla heeft zich ook wat mispakt aan de hoge standaard die CEO's gewend zijn: als je een wagen koopt van 75k+ moet die gewoon smetteloos afgewerkt zijn en luxe uitstralen. Geen idee of dat speelt buiten ons landje maar hier zijn ze in elk geval een aantal bestellingen misgelopen.
Autonoom rijden zal mss en hopelijk ooit een realiteit zijn maar of ik als late dertiger dat nog zal mogen meemaken in België durf ik niet te zeggen.
Tesla heeft zich ook wat mispakt aan de hoge standaard die CEO's gewend zijn: als je een wagen koopt van 75k+ moet die gewoon smetteloos afgewerkt zijn en luxe uitstralen. Geen idee of dat speelt buiten ons landje maar hier zijn ze in elk geval een aantal bestellingen misgelopen.
Voorlopig heeft Tesla nog een combinatie van troeven waar de concurrentie alleen maar achteraan holt :
1) de uitstraling en de hype rond het merk TESLA
2) schaal en technologie op het vlak van batterijen (incl. de ontwikkeling van goedkopere batterijen tegen 2023)
3) sterke positie op het vlak van autonoom rijden (met mogelijke uitrol richting taxi's)
4) GIGA fabrieken die misschien (nog) niet de hoogste kwaliteit halen, maar die ook niet afgeslankt moeten worden zoals bij de meeste concurrenten
Het grootste risico voor het aandeel is IMHO de opkomst van de concurrentie waarbij vroeg of laat hoe dan ook gesnoeid zal moeten worden in die torenhoge groeiverwachtingen rond dit aandeel.
2) schaal en technologie op het vlak van batterijen (incl. de ontwikkeling van goedkopere batterijen tegen 2023)
3) sterke positie op het vlak van autonoom rijden (met mogelijke uitrol richting taxi's)
4) GIGA fabrieken die misschien (nog) niet de hoogste kwaliteit halen, maar die ook niet afgeslankt moeten worden zoals bij de meeste concurrenten
Het grootste risico voor het aandeel is IMHO de opkomst van de concurrentie waarbij vroeg of laat hoe dan ook gesnoeid zal moeten worden in die torenhoge groeiverwachtingen rond dit aandeel.
Even een update, zoals geschreven heb ik sinds nov 2020 wat tesla aandelen gekocht.
Het aandeel is sindsdien al 70% gestegen, maar er werd mij hier gezegd, dat het niet slim is.
Er zijn andere en veel betere EV bouwers zoals NIO, range van 1000 km en zo ...
Dus op 12 jan heb ik dit experiment een wending gegeven en de helft van mijn teslas verkocht en NIO gekocht.
Tussentijds resultaat, tesla is sinds 12 jan lichtjes hoger gegaan.
NIO staat nu op -9% !
Het aandeel is sindsdien al 70% gestegen, maar er werd mij hier gezegd, dat het niet slim is.
Dus op 12 jan heb ik dit experiment een wending gegeven en de helft van mijn teslas verkocht en NIO gekocht.
NIO staat nu op -9% !
-
- Newbie
- Contacteer:
90% van de wereld snapt het aandeel tesla nog steeds niet en zullen het wellicht ook nooit (willen) begrijpen.Jhn schreef: ↑22 januari 2021, 07:41 Even een update, zoals geschreven heb ik sinds nov 2020 wat tesla aandelen gekocht.
NIO staat nu op -9% !
Er wordt dan al snel bubbel geroepen zonder dat ze eigenlijk echt onderzoek gedaan hebben naar het bedrijf...
1,5 jaar geleden Tesla gekocht en toen was het al van overgewaardeerd, gaan failliet, concurrentie komt eraan, bla bla bla..
Bij elke stijging moeten aanhoren dat het een bubbel is en dat ik moest verkopen, maar ik heb altijd 2030 voor ogen gehad met als doelstelling marktkapitalisatie van 4T dat ik als haalbaar zie (mijn eigen inschatting, is geen advies). Ik blijf ze dan ook gewoon bijhouden aangezien ik nog geloof in de enorme groei. Velen zoeken the next Tesla, maar the next tesla is... Tesla.
Om in perspectief te zetten: jaar geleden ongeveer was consensus van alle analisten samen dat Tesla overgewaardeerd is en toen stonden ze op 70 ofzo (nu 850), nu zal de consensus op 700 ofzo staan, maar ze snappen het nog steeds niet. Zo zal er altijd achter de feiten aangelopen blijven worden. Exponentiële groei is namelijk iets wat maar weinigen snappen.
Tesla - Alphabet A - Aperam - Basic Fit - Recticel - Alfen - Illumina - Invitae - Palo Alto - Barco
Het aandeel Tesla is veel te duur ,het bedrijf is opgeblazen en het aandeel staat niet in verhouding met de winsten die Tesla maakt.dreamy schreef: ↑18 januari 2021, 15:45 Voorlopig heeft Tesla nog een combinatie van troeven waar de concurrentie alleen maar achteraan holt :
Veel te duur een prijs van 400 usd is voor het aandeel kan nog net ,voor de toekomst ,maar krijgen ook steeds meer concurrentie van andere merken.
Niet vergeten, aandeel is gesplitst in 5 en is nu ongeveer 2000 usd waard onbegrijpelijk eigenlijk .
Misschien kan aandeel nog even verder stijgen maar daarna komt de afgrond zonder meer.
Toekomst geeft het bedrijf zeker maar niet aan deze aandeel prijzen.