Tesla Motors
TIP
Re: Tesla Motors
Ik heb sinds jaren een account op een Amerikaans forum, gisteren verkocht een van de absolute believers van het eerste uur zijn Tesla aandelen omdat hij de koers zelf waanzin vond.
U doet ermee wat u wilt
U doet ermee wat u wilt
Re: Tesla Motors
Slechts zeer weinig leden op dit forum posten al hun aan- en verkopen, dus het is zeker niet raar om dit niet te doen.
Verder denk ik ook dat de koers te hoog opgelopen is, maar het zou me niet verwonderen als de $1000 binnenkort bereikt zal worden. Misschien dat er dan een tsunami van winstnemingen op gang komt.
Re: Tesla Motors
Daar is iedereen vrij van maar dan moet men ook niet komen posten dat men dit of dat rendement haalde gezien men de resultaten dan gemakkelijk kan manipuleren ......dreamy schreef: ↑11 januari 2021, 16:08Slechts zeer weinig leden op dit forum posten al hun aan- en verkopen, dus het is zeker niet raar om dit niet te doen.
Verder denk ik ook dat de koers te hoog opgelopen is, maar het zou me niet verwonderen als de $1000 binnenkort bereikt zal worden. Misschien dat er dan een tsunami van winstnemingen op gang komt.
Re: Tesla Motors
Nooit Tesla gekocht.
Begin 2020 Li Auto, NIO en Xpeng gekocht.
Dat is pas andere koek qua rendement.
Net van de pers
"De Chinese autobouwer NIO vliegt bijna 9 procent hoger. De producent van elektrische auto's heeft zijn eerste sedan onthuld, de ET7, die de concurrentie met Tesla's Model 3 zal aangaan.
De verkoop van de ET7 zal beginnen bij 448.000 yuan (69.100 dollar), vergeleken met de Tesla Model 3 die begint bij 265.740 yuan (41.000 dollar). De auto zal tegen begin 2022 op de markt komen. Volgens NIO kan de ET7 bijna 1.000 kilometer afleggen met een volle batterij, terwijl de Model 3 maar een bereik heeft van 425 kilometer. Daarmee weet NIO een belangrijk minpunt van elektrische auto's - hun relatief korte actieradius - weg te werken.
NIO heeft de afgelopen zes maanden een Tesla-achtig parcours laten zien waarbij het aandeel maal vier ging.
"
Begin 2020 Li Auto, NIO en Xpeng gekocht.
Dat is pas andere koek qua rendement.
Net van de pers
"De Chinese autobouwer NIO vliegt bijna 9 procent hoger. De producent van elektrische auto's heeft zijn eerste sedan onthuld, de ET7, die de concurrentie met Tesla's Model 3 zal aangaan.
De verkoop van de ET7 zal beginnen bij 448.000 yuan (69.100 dollar), vergeleken met de Tesla Model 3 die begint bij 265.740 yuan (41.000 dollar). De auto zal tegen begin 2022 op de markt komen. Volgens NIO kan de ET7 bijna 1.000 kilometer afleggen met een volle batterij, terwijl de Model 3 maar een bereik heeft van 425 kilometer. Daarmee weet NIO een belangrijk minpunt van elektrische auto's - hun relatief korte actieradius - weg te werken.
NIO heeft de afgelopen zes maanden een Tesla-achtig parcours laten zien waarbij het aandeel maal vier ging.
"
Re: Tesla Motors
NIO is dat een staatsgesponsord bedrijf?
Maken die winst?
Maken die winst?
Re: Tesla Motors
Welke journalist schreef dat stuk?Bonvivant schreef: ↑11 januari 2021, 17:06 Nooit Tesla gekocht.
Begin 2020 Li Auto, NIO en Xpeng gekocht.
Dat is pas andere koek qua rendement.
Net van de pers
"De Chinese autobouwer NIO vliegt bijna 9 procent hoger. De producent van elektrische auto's heeft zijn eerste sedan onthuld, de ET7, die de concurrentie met Tesla's Model 3 zal aangaan.
De verkoop van de ET7 zal beginnen bij 448.000 yuan (69.100 dollar), vergeleken met de Tesla Model 3 die begint bij 265.740 yuan (41.000 dollar). De auto zal tegen begin 2022 op de markt komen. Volgens NIO kan de ET7 bijna 1.000 kilometer afleggen met een volle batterij, terwijl de Model 3 maar een bereik heeft van 425 kilometer. Daarmee weet NIO een belangrijk minpunt van elektrische auto's - hun relatief korte actieradius - weg te werken.
NIO heeft de afgelopen zes maanden een Tesla-achtig parcours laten zien waarbij het aandeel maal vier ging.
"
Waarom wordt de ET7 vergeleken met model 3? ET7 Is toch NIO's flagship & dezelfde categorie als de Model S?
De afstand die NIO kan afleggen is zoals in China steeds NEDC -> Not Even Damn Close...
Model 3 'dual motor' heeft een WLTP (realistischer, maar nog steeds een overschatting in de meeste condities) van 580km. Model S + 650km.
Die 1000km range is pas beschikbaar vanaf eind 2022.
Het belangrijkste nieuws is imo het feit dat men spreekt over 'Solid State' & een energy density van 360Wh/kg !!
Dat is gigantische verbetering tov de 260Wh/kg die de betere batterij vandaag heeft. (op cell level)
Quantumscape (1 van de recente SPAC hypes) beweert in 2025 massa productie van hun solid state battery.
In de markt van batterijen is 99% van deze aankondigingen ofwel véél later dan voorzien, ofwel sterft ze een stille dood.
Dus eerst maar afwachten & welke karakteristieken de batterij meekrijgt...
Mijn mening; een EV moet helemaal geen 1000km rijbereik hebben. 600km is méér dan voldoende, uiteraard in combinatie met snelladen (<30 min van 10 tot 90% wel te verstaan). Het extra gewicht van die ''te grote batterij'' sleep je steeds mee & dat gaat over minstens 150kg in geval van de Solid state batterij .
Re: Tesla Motors
Sorry, maar :
1) Ik heb nooit gepost dat ik dit of dat rendement behaald had;
2) Het is niet jouw taak om andere leden van het forum te vertellen wat ze wel of niet moeten doen.
Re: Tesla Motors
Zie uw eigen quote "Ik lees deze thread maar oppervlakkig, want er wordt hier teveel gezeverd en te weinig interessante inzichten over beleggen gedeeld, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat een zekere Mattia één van de belangrijkste stokers is."
Gij acht uzelf blijkbaar wel in staat om te zeggen wat interessant is of niet en dan nog een oordeel te vellen, maar zoals ge zelf schrijft ' dat is uw taak niet'! Pas het ne keer toe op uzelf!
Re: Tesla Motors
Voila, zonet de helft van mijn Tesla's verkocht!Bonvivant schreef: ↑11 januari 2021, 17:06 Nooit Tesla gekocht.
Begin 2020 Li Auto, NIO en Xpeng gekocht.
Dat is pas andere koek qua rendement.
Net van de pers
"De Chinese autobouwer NIO vliegt bijna 9 procent hoger. De producent van elektrische auto's heeft zijn eerste sedan onthuld, de ET7, die de concurrentie met Tesla's Model 3 zal aangaan.
De verkoop van de ET7 zal beginnen bij 448.000 yuan (69.100 dollar), vergeleken met de Tesla Model 3 die begint bij 265.740 yuan (41.000 dollar). De auto zal tegen begin 2022 op de markt komen. Volgens NIO kan de ET7 bijna 1.000 kilometer afleggen met een volle batterij, terwijl de Model 3 maar een bereik heeft van 425 kilometer. Daarmee weet NIO een belangrijk minpunt van elektrische auto's - hun relatief korte actieradius - weg te werken.
NIO heeft de afgelopen zes maanden een Tesla-achtig parcours laten zien waarbij het aandeel maal vier ging.
"
Met dat bedrag ga ik nu wat NIO's kopen.
Dan kan ik zien wat de race tussen die 2 gaat doen de komende weken ...
Re: Tesla Motors
Rond de technische capaciteiten van Tesla vs NIO vs Andere EV's dat heb ik niet volledig uitgevogeld. Maar ik volg het al een jaar en wordt met de dag enthousiaster. En als China met zijn 1,5 Miljard inwoners prat gaan op hun eigen merk dan hoop ik straks achterover te liggen en een paar jaar pensioen in te korten.Umi schreef: ↑11 januari 2021, 20:11Welke journalist schreef dat stuk?Bonvivant schreef: ↑11 januari 2021, 17:06 Nooit Tesla gekocht.
Begin 2020 Li Auto, NIO en Xpeng gekocht.
Dat is pas andere koek qua rendement.
Net van de pers
"De Chinese autobouwer NIO vliegt bijna 9 procent hoger. De producent van elektrische auto's heeft zijn eerste sedan onthuld, de ET7, die de concurrentie met Tesla's Model 3 zal aangaan.
De verkoop van de ET7 zal beginnen bij 448.000 yuan (69.100 dollar), vergeleken met de Tesla Model 3 die begint bij 265.740 yuan (41.000 dollar). De auto zal tegen begin 2022 op de markt komen. Volgens NIO kan de ET7 bijna 1.000 kilometer afleggen met een volle batterij, terwijl de Model 3 maar een bereik heeft van 425 kilometer. Daarmee weet NIO een belangrijk minpunt van elektrische auto's - hun relatief korte actieradius - weg te werken.
NIO heeft de afgelopen zes maanden een Tesla-achtig parcours laten zien waarbij het aandeel maal vier ging.
"
Waarom wordt de ET7 vergeleken met model 3? ET7 Is toch NIO's flagship & dezelfde categorie als de Model S?
De afstand die NIO kan afleggen is zoals in China steeds NEDC -> Not Even Damn Close...
Model 3 'dual motor' heeft een WLTP (realistischer, maar nog steeds een overschatting in de meeste condities) van 580km. Model S + 650km.
Die 1000km range is pas beschikbaar vanaf eind 2022.
Het belangrijkste nieuws is imo het feit dat men spreekt over 'Solid State' & een energy density van 360Wh/kg !!
Dat is gigantische verbetering tov de 260Wh/kg die de betere batterij vandaag heeft. (op cell level)
Quantumscape (1 van de recente SPAC hypes) beweert in 2025 massa productie van hun solid state battery.
In de markt van batterijen is 99% van deze aankondigingen ofwel véél later dan voorzien, ofwel sterft ze een stille dood.
Dus eerst maar afwachten & welke karakteristieken de batterij meekrijgt...
Mijn mening; een EV moet helemaal geen 1000km rijbereik hebben. 600km is méér dan voldoende, uiteraard in combinatie met snelladen (<30 min van 10 tot 90% wel te verstaan). Het extra gewicht van die ''te grote batterij'' sleep je steeds mee & dat gaat over minstens 150kg in geval van de Solid state batterij .
Ik lees dat er ook ambitie is om uit te breiden naar de Europese markt. Stel je dus voor wat dat zou betekenen.
Dus, bottomline, qua investering begin 2020... was mijn keuze snel gemaakt.
Fingers crossed!
Re: Tesla Motors
Zoals ik al zei is het niet jouw rol om andere leden van het forum te vertellen wat ze wel of niet moeten doen. Meningen zijn OK, daar is een forum voor, maar er is een verschil tussen een mening geven en aan anderen willen opleggen wat ze zouden moeten doen, zoals je wederom hierboven probeert te doen. Dit laatste is de taak van de moderators en van hen alleen.
Edit: ruzie maken is wat mij betreft niet de bedoeling van dit forum, dus ik stel voor om het hierbij te laten en "to agree to disagree" zonder andere forumleden hier verder mee lastig te vallen. Wie weet vinden we dan meer punten waar we het wél over eens kunnen zijn, zoals b.v. de torenhoge waardering van Tesla.
Laatst gewijzigd door dreamy op 12 januari 2021, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tesla Motors
dreamy schreef: ↑12 januari 2021, 15:31Je bent blijkbaar niet snel van begrip, maar zoals ik al zei is het niet jouw rol om andere leden van het forum te vertellen wat ze wel of niet moeten doen. Meningen zijn OK, daar is een forum voor, maar er is een verschil tussen een mening geven en aan anderen willen opleggen wat ze zouden moeten doen, zoals je wederom hierboven probeert te doen. Dit laatste is de taak van de moderators en van hen alleen, dus zeker niet van newbies.
Lange teentjes hebt u wel en brutaal zijt ge ook nog maar begrijpelijk als men zo betrapt is .
Ik heb heb het nog eens nagelezen, jij was op 13 en 14 februari hier actief en dan stilte tot 3 mei, je liet dan weten dat er misschien nog een herkansing kwam om te kopen onder de 400 en plots heb je dan op 19 november Tesla in jouw portfolio, gekocht in maart en april, juist voor de splitsing.....
Ik heb nu dus zeer duidelijk mijn mening verwoord zoals jij hierboven vroeg en nee, ik zeg je niet wat je moet of moest doen.
Met vriendelijke groeten.
Re: Tesla Motors
Bedankt voor deze nieuwe aanpak. Ik herhaal even wat ik net hierboven schreef: laten we andere forumleden niet verder lastig vallen met onze verschillen van inzicht en wie weet vinden we dan meer punten waar we het wél over eens kunnen zijn, zoals b.v. de torenhoge waardering van Tesla.
Ik heb net even opgezocht wanneer ik mijn aandelen Tesla gekocht heb en dit was op 16 en 17 maart. Als ik het mij goed herinner was dit net voor het dieptepunt en ik had dus achteraf graag nog wat meer aandelen bijgekocht op 18 maart. Het staat een ieder vrij om dit wel of niet te geloven, maar dat is het geval voor alle aan- en verkopen die hier op het forum worden gemeld.
Re: Tesla Motors
dreamy schreef: ↑12 januari 2021, 17:49Bedankt voor deze nieuwe aanpak. Ik herhaal even wat ik net hierboven schreef: laten we andere forumleden niet verder lastig vallen met onze verschillen van inzicht en wie weet vinden we dan meer punten waar we het wél over eens kunnen zijn, zoals b.v. de torenhoge waardering van Tesla.
Ik heb net even opgezocht wanneer ik mijn aandelen Tesla gekocht heb en dit was op 16 en 17 maart. Als ik het mij goed herinner was dit net voor het dieptepunt en ik had dus achteraf graag nog wat meer aandelen bijgekocht op 18 maart. Het staat een ieder vrij om dit wel of niet te geloven, maar dat is het geval voor alle aan- en verkopen die hier op het forum worden gemeld.
Zolang u niet met termen van "traag van begrip annex ruziestoker " en dergelijke afkomt kan ik mij daar in vinden.
Re: Tesla Motors
juist op CNBC gehoord dan NIO way overbought is en nog niet in de buurt komen van een volkswagen en bmw, laat staan Tesla dus oppassen geblazen met alle EV's waarvan men hoopt een tweede Tesla te kopen; ik betrouw eerder op samenwerking van Baidu met Geely .....Jhn schreef: ↑12 januari 2021, 10:35Voila, zonet de helft van mijn Tesla's verkocht!Bonvivant schreef: ↑11 januari 2021, 17:06 Nooit Tesla gekocht.
Begin 2020 Li Auto, NIO en Xpeng gekocht.
Dat is pas andere koek qua rendement.
Net van de pers
"De Chinese autobouwer NIO vliegt bijna 9 procent hoger. De producent van elektrische auto's heeft zijn eerste sedan onthuld, de ET7, die de concurrentie met Tesla's Model 3 zal aangaan.
De verkoop van de ET7 zal beginnen bij 448.000 yuan (69.100 dollar), vergeleken met de Tesla Model 3 die begint bij 265.740 yuan (41.000 dollar). De auto zal tegen begin 2022 op de markt komen. Volgens NIO kan de ET7 bijna 1.000 kilometer afleggen met een volle batterij, terwijl de Model 3 maar een bereik heeft van 425 kilometer. Daarmee weet NIO een belangrijk minpunt van elektrische auto's - hun relatief korte actieradius - weg te werken.
NIO heeft de afgelopen zes maanden een Tesla-achtig parcours laten zien waarbij het aandeel maal vier ging.
"
Met dat bedrag ga ik nu wat NIO's kopen.
Dan kan ik zien wat de race tussen die 2 gaat doen de komende weken ...