Tesla stock split 1 naar 5 -> fiscale gevolgen
TIP
Re: Tesla stock split 1 naar 5 -> fiscale gevolgen
Dan zie je op 28 augustus na beurs 4/5 van je waarde verdampenBarryke schreef: ↑24 augustus 2020, 20:32 Eigenlijk irrelevant omdat ik niet van plan ben Tesla-aandelen te kopen maar ik stel mij toch de vraag wat er gebeurt als je vandaag aandelen van Tesla koopt. De Tijd schrijft immers:
"Tesla splitst deze week zijn aandeel in vijf. Elke belegger die op 21 augustus aandelen van de producent van elektrische auto's bezat, ontvangt op 28 augustus nabeurs een dividend van vier extra aandelen per aandeel."
Iemand?![]()
tesla dailyBarryke schreef: ↑24 augustus 2020, 20:32 Eigenlijk irrelevant omdat ik niet van plan ben Tesla-aandelen te kopen maar ik stel mij toch de vraag wat er gebeurt als je vandaag aandelen van Tesla koopt. De Tijd schrijft immers:
"Tesla splitst deze week zijn aandeel in vijf. Elke belegger die op 21 augustus aandelen van de producent van elektrische auto's bezat, ontvangt op 28 augustus nabeurs een dividend van vier extra aandelen per aandeel."
Iemand?![]()
https://www.youtube.com/watch?v=t5NwUjBDEPw
0:47
@jhn: KT, BNPPF, ... ?
Nee hoor, als je 1 aandeel had krijg je er na de splitsing gewoon 5, dus jouw waarde blijft hetzelfde.Tycoon schreef: ↑25 augustus 2020, 17:07Dan zie je op 28 augustus na beurs 4/5 van je waarde verdampenBarryke schreef: ↑24 augustus 2020, 20:32 Eigenlijk irrelevant omdat ik niet van plan ben Tesla-aandelen te kopen maar ik stel mij toch de vraag wat er gebeurt als je vandaag aandelen van Tesla koopt. De Tijd schrijft immers:
Iemand?![]()
![]()
Gewoonlijk doen ze dit om extra aandelen uit te geven en die snel te verkopen, als ze dat doen krijgt het bedrijf meer geld binnen maar als je niet intekend dan verliezen jouw aandelen aan waarde.
Doen ze dat niet, dan verandert er niks, had je er 1 dan heb je er nu 5, maar dat geld ook voor Elon, dus kan hij verkopen zonder dat hij de macht verliest omdat er meer aandeelhouders bijkomen en het grootste deel komt toch niet naar de vergadering.
Gewoonlijk verliest de aandeelhouder aan macht en dus kan de eigenaar een groot stuk verkopen zonder zijn macht in te perken.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Als Tesla 50% van uw portfolio is, is dat bijna vergelijkbaar als de lotto winnen en is er helemaal niets dramatisch aan momenteelwoodenhome schreef: ↑12 augustus 2020, 08:45 Hopelijk is dit niet het geval inderdaad! Tesla is 50% van mijn portfolio. Ik vind het toch maar bizar dat er dan 24% zou verdwijnen omwille van een stocksplit. Voor mijn portfolio betekent dit dus van de ene dag op de andere dag -12%, zou dramatisch zijn. Ik ben dus ook benieuwd naar de verdere respons op dit forum.
Proficiat aan de TSLA'ers hier aanwezig. Op een jaar tijd 1000% winst. Ik durfde niet te kopen. En ik had ongelijk. Nog niemand last van hoogtevrees? 
er is eigenlijk al heel lang hoogtevrees ... maar het blijft gaan ...