Testaankoop abonnement interessant?
Re: Testaankoop abonnement interessant?
Geen TA (meer) voor mij, was daar een aantal jaar op geabonneerd in een zeer ver verleden en heb daar eigenlijk niets deftigs van opgestoken. Wel nog lange tijd lastig gevallen om toch maar opnieuw lid te worden, nee bedankt.
-
OdetteMaes
- Jr. Member

Zoals ik reeds zei : testaankoop is een overbodige instelling geworden. Hun reclame (spam) komt me de strot uit.
Ik koop geen wasmachine, koffiezet, grasmaaier, of tandenborstel meer die 20 jaar moet meegaan. Liever iets goedkoop dat 2 jaar meegaat, dan een dure machine die 20 jaar meegaat en hopeloos uit de tijd is. Zo had ik een miele van 22 jaar oud, nog steeds correct werkend, maar hopeloos verouderd. Buitengegooid voor een whirlpool van 229 euro, die inmiddels ook al 8 jaar meegaat.
Nee, testaankoop mag voor mij ook naar het recyclagepark.
Ik koop geen wasmachine, koffiezet, grasmaaier, of tandenborstel meer die 20 jaar moet meegaan. Liever iets goedkoop dat 2 jaar meegaat, dan een dure machine die 20 jaar meegaat en hopeloos uit de tijd is. Zo had ik een miele van 22 jaar oud, nog steeds correct werkend, maar hopeloos verouderd. Buitengegooid voor een whirlpool van 229 euro, die inmiddels ook al 8 jaar meegaat.
Nee, testaankoop mag voor mij ook naar het recyclagepark.
-
anonymous8
Zelfde ervaring. Veel gespam, eigenlijk ook niet goedkoop, hoge kosten lage baten.
Een van de problemen bij T-A is dat ze veel te traag zijn. Veel van de producten die ze hebben getest, zijn niet meer op de markt op het ogenblik van publicatie (of ze zijn veranderd van samenstelling). Daar ben je dus niet veel mee. Meestal vind ik de tests in bv. "Het Nieuwsblad" (weekend) veel bruikbaarder. Je moet wel vertrouwen op wat het etiket zegt, want dat wordt niet gecontroleerd (T-A doet dat dikwijls wel).
Toyota maakt momenteel reclame met 'meest betrouwbaar volgens test aankoop'.MoreOrLess schreef: ↑27 december 2020, 19:23 En wat die 'geruchten' betreft: het ging over concrete getuigenissen van handelaars die de labels van Test-Aankoop wilden gebruiken, en hen daar geld moesten voor betalen.
Gratis is dat niet....
Dat is inderdaad wel een probleem (bv elektronica). Als je al eens iets wil vergelijken staan al de modellen van de laatste 6 maanden niet online.
Op zich vind ik het handig om er af en toe eens op te kijken, maar vaak ontbreekt net een test van het model waarin ik geïnteresseerd ben.
Ik heb gemengde ervaringen met hun adviezen. Soms al goede zaken gekocht, maar ook hun 'beste koop' stofzuiger gekocht om te merken dat al na korte tijd die zwaar zuigkracht verloor. Het doet toch wel vragen rijzen over hoe grondig hun testen zijn.
-
OdetteMaes
- Jr. Member

Jaren geleden een accu-steelstofzuiger gekocht bij Hubo. Zakloos. 59 euro. Werkt nog steeds perfect, alsook de batterij, deze laatste is trouwens vervangbaar. Lithium 22V
Qua verzekeringen krijg je bij Ethias bijvoorbeeld korting indien je lid bent van Testaankoop. In hoeverre ze dus betrouwbaar zijn in hun vergelijkingen, dat is nog maar de vraag. In hun vergelijking over familiale verzekeringen stond een jaar of 2 geleden immers ongeveer het volgende: "Als beste koop komt uit onze vergelijking Ethias en indien je lid bent bij Testaankoop krijg je nog eens 5% extra korting op je premie".MoreOrLess schreef: ↑27 december 2020, 17:17 Ze hebben ook deals met een aantal bedrijven.
Integrale is er zo één van....
En er zijn geruchten dat ze ook gunstige aanbevelingen 'verkopen'.
Er is hier een forumlid die daar persoonlijke ervaringen mee had.
Was dat Nuyttie niet?
Eerlijk gezegd vind ik het niet kunnen dat je als een "onafhankelijke" consumentenorganisatie samenwerkingen aangaat met bedrijven die je op hun kwaliteit moet beoordelen.
-
koenvhaver
- Full Member

- Contacteer:
Ik baseer mij altijd voor aankopen huishoud-Electronica op testaankoop. Je moet tenslotte op iets of iemand vertrouwen. Heb wel geen abonnement maar wel de bibliotheek. Met al de magazines, kranten en tijdschriften die ik daar lees bespaar ik al honderden euro’s per maand.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +680%
-
OdetteMaes
- Jr. Member

geef zo eens een voorbeeld waarbij je honderden euros hebt bespaard dankzij het lezen van ta?koenvhaver schreef: ↑4 januari 2021, 16:38 Ik baseer mij altijd voor aankopen huishoud-Electronica op testaankoop. Je moet tenslotte op iets of iemand vertrouwen. Heb wel geen abonnement maar wel de bibliotheek. Met al de magazines, kranten en tijdschriften die ik daar lees bespaar ik al honderden euro’s per maand.
T-A heeft jarenlang reclame gemaakt met het volgende (het gaat over koffiemachines):
(geplukt van elders:)
Kiest u voor onze Beste Koop – Saeco Odea Giro – dan kunt u tot € 482 besparen in vergelijking met Philips HD5720/30 die vergelijkbare resultaten neerzet.
Helemaal bovenaan het artikel staat het nog eens (...): "Bespaar tot 482 EUR" en de redenering is: de Saeco kost in de winkel 418 tot 479 EUR, de Philips 698 tot 900 EUR. De Philips is weliswaar kwalitatief iets beter, heeft een groter waterreservoir, je kan er niet alleen bonen maar ook gemalen koffie in doen , heeft een automatische start en een automatische stand-by, een opbergvak voor het snoer en de mogelijkheid om 2 kopjes tegelijk te zetten -de Saeco heeft dit alles niet- maar wie maalt daarom, op zulke futiliteiten na zijn de Philips en de Saeco "gelijkwaardig" en vandaar dus dat u bij aankoop van de Saeco in de goedkoopste winkel (aan 418 EUR) eigenlijk 482 EUR bespaart in vergelijking met de schlemiel die in de allerduurste winkel met de Philips buitenstapt.
Van besparingen gesproken!
(geplukt van elders:)
Kiest u voor onze Beste Koop – Saeco Odea Giro – dan kunt u tot € 482 besparen in vergelijking met Philips HD5720/30 die vergelijkbare resultaten neerzet.
Helemaal bovenaan het artikel staat het nog eens (...): "Bespaar tot 482 EUR" en de redenering is: de Saeco kost in de winkel 418 tot 479 EUR, de Philips 698 tot 900 EUR. De Philips is weliswaar kwalitatief iets beter, heeft een groter waterreservoir, je kan er niet alleen bonen maar ook gemalen koffie in doen , heeft een automatische start en een automatische stand-by, een opbergvak voor het snoer en de mogelijkheid om 2 kopjes tegelijk te zetten -de Saeco heeft dit alles niet- maar wie maalt daarom, op zulke futiliteiten na zijn de Philips en de Saeco "gelijkwaardig" en vandaar dus dat u bij aankoop van de Saeco in de goedkoopste winkel (aan 418 EUR) eigenlijk 482 EUR bespaart in vergelijking met de schlemiel die in de allerduurste winkel met de Philips buitenstapt.
Van besparingen gesproken!
-
koenvhaver
- Full Member

- Contacteer:
Odette, Besparen door geen dure abonnementen op tijdschriften te nemen. Dat bedoel ik.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +680%
dreaZ ha lang geleden dat ik dat woord nog eens gelezen heb: 'schlemiel" 
-
OdetteMaes
- Jr. Member

ja, dat is hetzelfde als besparen omdat je gestopt bent met roken of zo.koenvhaver schreef: ↑4 januari 2021, 20:14 Odette, Besparen door geen dure abonnementen op tijdschriften te nemen. Dat bedoel ik.
had je ta nodig om te stoppen met dure abonnementen op tijdschriften??
Hebben we ergens een negeer-knop zodat ik Odette haar onzin niet meer moet lezen ?