Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Re: Tijdelijke achterstanden door grote aantallen aanvragen
Ik heb op 15/01 mijn identiteitskaart scan doorgestuurd.
Moet ik mij nu zorgen maken dat mijn activatie niet voor het eind van de maand voltooid zal worden? Dan begin ik alvast een alternatief te zoeken, ik ga geen geld storten op een niet-gevalideerde rekening.
Moet ik mij nu zorgen maken dat mijn activatie niet voor het eind van de maand voltooid zal worden? Dan begin ik alvast een alternatief te zoeken, ik ga geen geld storten op een niet-gevalideerde rekening.
Ter info => Ik heb op 9 januari een mail gestuurd met men identiteitsgegevens....en vandaag op 21 januari is ze (eindelijk) geactiveerd.
Hetzelfde verhaal hier. Alleen heb ik op 18/01 mijn gegevens doorgestuurd.DJSfinx schreef:Ik heb op 15/01 mijn identiteitskaart scan doorgestuurd.
Ik heb reeds kleine storting van 5 euro (test zeg maar) uitgevoerd maar deze staat nog niet op mijn rekening.
Dat is ook niet eerlijk, ik heb op 8 januari mijn aanvraag gedaan en mijn identiteitsgegevens opgestuurd, en vandaag is mij rekening nog steeds niet geactiveerdMister B. schreef:Ter info => Ik heb op 9 januari een mail gestuurd met men identiteitsgegevens....en vandaag op 21 januari is ze (eindelijk) geactiveerd.

Als die van mij morgen niet geactiveerd wordt dan bel ik eens, krijg ik geen positieve bevestiging dan wordt het een concurrent. Jammer maar als ze aangeven 'tot 5 werkdagen' dan geef ik ze maximaal 5 werkdagen.
Bij NIBC Direct is de verwerkingstijd (volgens de woordvoerder) maximaal 3 werkdagen, dus dan wedden we wel op 2 paarden. Wie eerst is heeft een nieuwe klant
Bij NIBC Direct is de verwerkingstijd (volgens de woordvoerder) maximaal 3 werkdagen, dus dan wedden we wel op 2 paarden. Wie eerst is heeft een nieuwe klant

DJSfinx schreef:Als die van mij morgen niet geactiveerd wordt dan bel ik eens, krijg ik geen positieve bevestiging dan wordt het een concurrent. Jammer maar als ze aangeven 'tot 5 werkdagen' dan geef ik ze maximaal 5 werkdagen.
Overweeg hetzelfde

De mijne werd gisteren geactiveerd na 21 dagen wachten. Eindelijk 

DJSfinx schreef:Als die van mij morgen niet geactiveerd wordt dan bel ik eens, krijg ik geen positieve bevestiging dan wordt het een concurrent. Jammer maar als ze aangeven 'tot 5 werkdagen' dan geef ik ze maximaal 5 werkdagen.
Vandaag bevestiging gehad van mijn NIBC-rekening. Ik denk dat ik mijn spaargeld hier een jaartje laat staan, de getrouwheidspremie is hoger dan bij Moneyou.
De Moneyou Flex spaarrekening ga ik dan gebruiken om mijn geld, dat ik hopelijk de komende 6 maanden ga verdienen, en half jaar te parkeren. De basisrente is momenteel 1.95% dus dat is ook mooi. In juli of augustus zet ik het verdiende geld dan ook weer jaartje vast op een spaarrekening met hoge getrouwheidspremie. Zo komt er om het half jaar wel een mooie som vrij.
Nu nog enkel uitzoeken bij welke bank ik mijn zichtrekening ga houden. Ik ben momenteel met al mijn geld bij KBC dus beter doen dan daar zal niet zo heel moeilijk zijn

Eens het in orde geraakt gaat het vlug: gisteravond een Plus rekening toegevoegd, een som overgeschreven van een andere dan de tegenrekening en geld staat nu reeds bij Moneyou.
Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Ben bij de twee : allebei laten ze weten dat de wachtijd oploopt ...dus, het gras is niet groener bij een andere ....
Op hetzelfde moment, 15-01-2013, twee aanvragen gelanceerd bij moneyou plus sparen & NIBC direct getrouwheidspremie.
Heb op beide een testoverschrijving gedaan & die staat op beide rekeningen erop.
Op 18-01-2013 was mijn NIBC direct rekening gevalideerd & heb ik een nieuwe aanvraag gedaan voor NIBC direct spaarrekening voor nieuw spaargeld. Maandag 21-01-2013 was dit in orde & heb ik een groter bedrag overgeschreven.
Nu, woensdag 23-01 is mijn Moneyou plus nog steeds niet gevalideerd. Wel heb ik een herinneringsmail gekregen voor activatie (maar heb reeds alle stappen gedaan: overschryving, ID ...)
De 5 werkdagen zijn gepasseerd & ik geef hen nog tot eind deze week om het in orde te brengen.
Indien maandag niet in orde schrijf ik alles over naar NIBC direct & mag moneyou de rekening afsluiten.
Heb op beide een testoverschrijving gedaan & die staat op beide rekeningen erop.
Op 18-01-2013 was mijn NIBC direct rekening gevalideerd & heb ik een nieuwe aanvraag gedaan voor NIBC direct spaarrekening voor nieuw spaargeld. Maandag 21-01-2013 was dit in orde & heb ik een groter bedrag overgeschreven.
Nu, woensdag 23-01 is mijn Moneyou plus nog steeds niet gevalideerd. Wel heb ik een herinneringsmail gekregen voor activatie (maar heb reeds alle stappen gedaan: overschryving, ID ...)
De 5 werkdagen zijn gepasseerd & ik geef hen nog tot eind deze week om het in orde te brengen.
Indien maandag niet in orde schrijf ik alles over naar NIBC direct & mag moneyou de rekening afsluiten.
Heb net een bericht gekregen dat ze de identiteitsbewijzen goed hebben ontvangen en ze de aanvraag verder in behandeling nemen.
Maar aan de status van mijn moneyou pagina is dit nog niet te zien.
Hebben jullie enig idee hoelang het nu nog zal duren vooraleer de rekening actief zal zijn?
Hebben jullie enig idee hoelang het nu nog zal duren vooraleer de rekening actief zal zijn?
een rekening wordt actief na de bevestiging van de eerste storting
Ik ben die standard reminder emails van moneyou meer dan spuugzat.
Verder stoor ik me dermate aan de onbereikbaarheid en de standard antwoorden van hun helpdesk.
Ten derde aan het feit dat ze niet antwoorden op emails.
Ten vierde heeft het blijkbaar geen zin heeft om een ID of bank afschrift door te mailen, de standard mails blijven maar binnen rollen…
Ten vijfde zijn de standard mails dat ik mijn ID kaart niet doorgestuurd heb, of dat de storting niet van de opgegeven rekening komt volledig fout zijn, en dat die al van dag 1 van inschrijving (begin januari) naar jullie doorgestuurd zijn en dat de storting wel degelijk van dat rekening nummer komt.
Ten zesde, de gebruikersinterface, die ook maar half werkt en mij niet toelaat mijn geld terug op te vragen…
Hun bedrijfsprocessen werken gewoon niet.
Door de bovenstaande ervaringen, en de onprofessionele rommelige aanpak, gisteren mijn geld terug geëist.
Een zien hoelang dat dat moet duren. Als het binnen 5 dagen niet terug gestort is, stel ik ze in gebreke...
Man, man, man, pure horror, wat een verschil ten opzichte van NIBC en rabobank...
Verder stoor ik me dermate aan de onbereikbaarheid en de standard antwoorden van hun helpdesk.
Ten derde aan het feit dat ze niet antwoorden op emails.
Ten vierde heeft het blijkbaar geen zin heeft om een ID of bank afschrift door te mailen, de standard mails blijven maar binnen rollen…
Ten vijfde zijn de standard mails dat ik mijn ID kaart niet doorgestuurd heb, of dat de storting niet van de opgegeven rekening komt volledig fout zijn, en dat die al van dag 1 van inschrijving (begin januari) naar jullie doorgestuurd zijn en dat de storting wel degelijk van dat rekening nummer komt.
Ten zesde, de gebruikersinterface, die ook maar half werkt en mij niet toelaat mijn geld terug op te vragen…
Hun bedrijfsprocessen werken gewoon niet.
Door de bovenstaande ervaringen, en de onprofessionele rommelige aanpak, gisteren mijn geld terug geëist.
Een zien hoelang dat dat moet duren. Als het binnen 5 dagen niet terug gestort is, stel ik ze in gebreke...
Man, man, man, pure horror, wat een verschil ten opzichte van NIBC en rabobank...
Bij mij was 2 dagen na die mail alles in ordedd1975 schreef:Heb net een bericht gekregen dat ze de identiteitsbewijzen goed hebben ontvangen en ze de aanvraag verder in behandeling nemen.