Trouw giften storten op gezamenlijke rekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Trouw giften storten op gezamenlijke rekening
Geef het geld van de grootste sponsors terug en vraag of ze het via een overschrijving op je rekening willen zetten met de vermelding "trouwcadeau". Het toch al ver gekomen hé, naast de vermelding "gelieve geen servies of andere huisraad want we hebben alles al" nu ook "geen cash geld aub, we willen niet als criminelen gezien worden" op een trouw uitnodiging.
Indien een bank een transactie verdacht vind, ook al is ze kleiner dan 10000 euro moet zij daarvan eveneens melding maken. Ook wanneer de 10000 euro overschreden wordt door meerdere transacties waartussen een verband lijkt moet gemeld worden. Nu dat melden staat niet per definitie gelijk aan schuldig zijn aan witwassen of ander crimineel handelen maar bij cash stortingen kan het zijn dat je moet verantwoorden waar het geld vandaan komt. Bij digitale overschrijvingen geldt dezelfde meldingsplicht maar vermits daar de oorsprong en begunstigde gekend zijn ga je er niks van horen (tenzij de naam van een van de partijen opduikt in een of ander onderzoek).TNTim schreef: ↑30 mei 2017, 17:33
Vanaf 10.000€ is er, zoals ik vernam van een bankmedewerker, een meldingsplicht. Bij een bedrag eronder niet. Ik denk nu ook niet dat bankmedewerkers zoveel tijd teveel hebben tegenwoordig dat ze kunnen detective spelen voor de overheid, dan nog in het nadeel van hun eigen cliënten.
> 10.000 eur -> automatische melding (vroeger was dit 100 k)
< 10.000 eur: screening op frequentie, iedere bank interpreteert alles anders, ik heb nog maar 1* op kantoor bijkomende vragen tot inlichting gehad.
Ik werkte op een bank ja...
Dan hadden ze op hun uitnodiging beter ineens hun reknr gezet he, nu is het wel lullig als je dat teruggeeft met de vraag om te storten.vortex schreef: ↑31 mei 2017, 06:44 Geef het geld van de grootste sponsors terug en vraag of ze het via een overschrijving op je rekening willen zetten met de vermelding "trouwcadeau". Het toch al ver gekomen hé, naast de vermelding "gelieve geen servies of andere huisraad want we hebben alles al" nu ook "geen cash geld aub, we willen niet als criminelen gezien worden" op een trouw uitnodiging.
en wat is het verschil ? Of hij het nu stort met als referentie 'cadeaus trouwfeest dd xx/05/17' of degene die het hen gaf stort het ?
Ik zou gewoon stoppen met daar zo over te piekeren en dat gewoon op mijn rek zetten, wat een gedoe zeg.
Inderdaad Isedase. Heel eenvoudige stelregel: als je niets te verbergen hebt, verberg dan ook niets. Je maakt het jezelf er alleen maar moeilijk (en in het slechtste geval zelfs verdacht) mee.
Okee, dan is mijn ultiem voortel het volgende: de helft van het bedrag berg je veilig op en gebruik je vervolgens gewoon helemaal op door naar delhaize en restaurants te gaan. De andere helft zet je op drie verschillende banken met een plausibele vermelding zoals 'storting cash-cadeaus trouwfeest'. Het opmaken van de eerste helft kan je heel wat versnellen door aan je broer of zus te vragen om in jouw plaats duizend euro op te doen en hetzelfde bedrag op een rekening terug te storten. Succes ermee en niet te veel zorgen maken!
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Als je met facturen kan aantonen dat je een trouwfeest hebt gegeven is er toch geen enkel probleem? Stort die €40.000 gewoon in één keer op een rekening met als vermelding 'giften trouwfeest'. Als de bank er dan moeilijk over doet, haal je die facturen boven. Probleem opgelost 

Gewoon storten op dezelfde rekening waar er ook facturen mee betaald worden maakt het nog eenvoudiger te verantwoorden. Later kan je nog overschrijven naar ergens anders.
Ik zou de envelopjes met grote bedragen ook afzonderlijk houden dan kan de bank nog zien of ze het opsplitsen en erbij zetten van wie het komt of niet.
Een nieuwe klant die uit het niets met 9999€ cash afkomt da's pas verdacht.
Ik zou de envelopjes met grote bedragen ook afzonderlijk houden dan kan de bank nog zien of ze het opsplitsen en erbij zetten van wie het komt of niet.
Een nieuwe klant die uit het niets met 9999€ cash afkomt da's pas verdacht.
fidinda schreef: ↑31 mei 2017, 13:06
Okee, dan is mijn ultiem voortel het volgende: de helft van het bedrag berg je veilig op en gebruik je vervolgens gewoon helemaal op door naar delhaize en restaurants te gaan. De andere helft zet je op drie verschillende banken met een plausibele vermelding zoals 'storting cash-cadeaus trouwfeest'. Het opmaken van de eerste helft kan je heel wat versnellen door aan je broer of zus te vragen om in jouw plaats duizend euro op te doen en hetzelfde bedrag op een rekening terug te storten. Succes ermee en niet te veel zorgen maken!
respect voor elk zijn interpretatie maar eerlijk gezegd .... de jouwe is pas écht een ingewikkelde constructie... 20K 'opdoen' en dan 3x 7K storten op een bank... en mens zou al beginnen denken dat er iets te verbergen valt, het betreft een trouwcado godbetert !
Dus als elke gast dat rechtstreeks op die rekening zou gestort hebben dat er dan géén probleem zou zijn en nu de trouwers het uit de enveloppen moeten halen en op de rekening zetten zou er wel een probleem zijn

Bekijk het eens van de andere kant: als je het in 1 keer stort, de transactie wordt gemeld, onderzocht en niet verdacht bevonden, dan kan je gewoon vrijelijk over 40k beschikken waar je mee kan doen wat je wil. Door allerlei ingewikkelde constructies op te zetten zou je bal pas echt aan het rollen kunnen gaan als je er later bv. een wagen of vastgoed mee betaalt.
Ja het is ook zo dat er nog een deel van de zaal nu betaald moet worden 10000€ wat we graag hadden betaald met de giften dus er gaat nog 1/4 van dit bedrag naar de zaal. De helft van het gekregen bedrag komt eigenlijk maar van 4 mensen grootouders waarvan oma net haar huisje heeft verkocht het waarschijnlijk van de rekening is wezen gaan halen liever zo nog iets te geven dan bij overlijden weer 'alles' aan de staat te geven (werd nog gevraagd om een gemeenschappelijke rekening te open is niet op tijd gebeurdmiljonairtje schreef: ↑31 mei 2017, 13:12 Als je met facturen kan aantonen dat je een trouwfeest hebt gegeven is er toch geen enkel probleem? Stort die €40.000 gewoon in één keer op een rekening met als vermelding 'giften trouwfeest'. Als de bank er dan moeilijk over doet, haal je die facturen boven. Probleem opgelost![]()

Dank u voor de vele reacties afspraak geplant bij de bank stuur nog het verloop
Mvg;
Hopelijk bedraagt het cadeau van oma niet meer dan 1% van haar totale vermogen, anders kan de fiscus dit alsnog als schenking aanzien. En hopelijk heeft oma niet meer dan 10.000 euro van haar rekening gehaald anders is dit sowieso geregistreerd bij de CFI. En de zaaluitbater gaat waarschijnlijk een overschrijving wensen, ook hij mag geen bedragen groter dan 3000 euro cash ontvangen. En dan zijn er hier nog die zeggen geen probleem of last te hebben met dergelijk vrijheidsbeperkende regelingen en het big brother toezicht van de overheid want ze hebben toch geen zwart geld of zijn toch geen terrorist, wel de oma en haar kleinkind in dit geval heel zeker ook niet.
20.000 euro opdoen aan cash betalen supermarkt en restaurants, wat een grap
Dan ben je makkelijk 4 jaar bezig. Als je dan nog zegt: alles cash betalen wat er cash te betalen valt (ik zie me al bezig, pfff), dan nog duurt het bijna 2 jaar. Ik heb laatst bij het lentefeest van mijn zoon een paar honderd euro cash gekregen (wel, mijn zoon dus, maar wij storten dat van onze eigen rekening op zijn beleggingsplan). Had geen zin/tijd om naar de bank te lopen, dus we dachten het gewoon cash uit te geven; na 3 maanden is het nog niet op.

vortex schreef: ↑31 mei 2017, 16:22 Hopelijk bedraagt het cadeau van oma niet meer dan 1% van haar totale vermogen, anders kan de fiscus dit alsnog als schenking aanzien. En hopelijk heeft oma niet meer dan 10.000 euro van haar rekening gehaald anders is dit sowieso geregistreerd bij de CFI. En de zaaluitbater gaat waarschijnlijk een overschrijving wensen, ook hij mag geen bedragen groter dan 3000 euro cash ontvangen. En dan zijn er hier nog die zeggen geen probleem of last te hebben met dergelijk vrijheidsbeperkende regelingen en het big brother toezicht van de overheid want ze hebben toch geen zwart geld of zijn toch geen terrorist, wel de oma en haar kleinkind in dit geval heel zeker ook niet.
Nee, maar in jouw voorbeeld (hypothetisch dus), wel potentieel ontduikers van successierechten. Toch maar logisch dat de wet door iedereen gerespecteerd wordt? Maar jij verkiest dus een system waar zaken verborgen gehouden kunnen worden, zodat de ene wél succesierechten betaalt en de andere ('slimmere') niet. Da's duidelijk. En neen, dit staat los van het debat over de hoogte van de successierechten, het gaat louter over het principe dat de wet gelijk moet zijn voor iedereen en geen achterpoortjes mag toelaten. Eerlijk is eerlijk.
Nog eens @TS: dit gaat niet langer over jouw grootouders he... tenminste, dat denk ik

Het is maar wat je eerlijk vind hé, iemand met 1.000.000 euro vermogen mag een belasting vrij cadeautje geven van 10.000 euro, een brave oma die hetzelfde bedrag cadeau doet maar slechts 750.000 euro vermogen heeft is een crimineel want die ontduikt successierechten. Maar daar gaat het zelfs niet over, het gaat over de verregaande inperking van vrijheden, zo is wie nu 3001 euro cash betaalt een misdadiger en strafbaar, schrijf je meer dat 10.000 euro over dan wordt dat geregistreerd, stort je een cash bedrag groter dan 10.000 euro kan men je ter verantwoording roepen en mag je proberen je onschuld te bewijzen door aan te tonen waar het vandaan komt, enz...