tube tandpasta
Re: tube tandpasta
althans daar brandt zo een lichtje in dat toestel, en heel dat toestel blijft toch rond de 55 graden, misschien dat er20-30 liter in zit.Toch onnodige energieverspilling
-
- Newbie
Waarschijnlijk nog zo'n napoleontisch toestel. Moet je het nog ingang slingeren met een zwengel?paul schreef:althans daar brandt zo een lichtje in dat toestel, en heel dat toestel blijft toch rond de 55 graden, misschien dat er20-30 liter in zit.Toch onnodige energieverspilling
-
- VIP member
- Contacteer:
Paul,
Nu krijg je een koekje van eigen (sarcastische) deeg, nespa ?
Nu krijg je een koekje van eigen (sarcastische) deeg, nespa ?
toch niet
Dat spel hebben ze nog maar 5 jaar geleden komen plaatsen , zo ouderwets zal het wel niet zijn
Dat spel hebben ze nog maar 5 jaar geleden komen plaatsen , zo ouderwets zal het wel niet zijn
Ik gooi alles in de vaatwasser. Manueel afwassen is (net zoals het manueel wassen van kledij) niet meer van deze tijd. Het is reeds bewezen dat de extra energie die een moderne vaatwasser gebruikt tov met de hand afwassen gecompenseerd wordt door het mindere verbruik van water en detergent.GuidoPairon schreef:Afwassen kan je evengoed met koud water + detergent. Alleen warmwater gebruiken bij zéér vettige vaat, bv spekvet, kip-uitbraadvocht enz.
Een van de dingen die mij vreselijk stoort is de afschuwelijke hoeveel verpakkingsmateriaal die wij weggooien. Niet alleen omwille van de kostprijs (vuilzakken zijn duur), maar ook omwille van het ecologische aspect. Nu kan ik niet zeggen dat het de tubes tandpasta zijn die de vuilzak zo vol maken. Wij doen met ons gezin maanden lang met 1 tube (de goedkoopste uiteraard, van de Lidl ofzo). Het zijn vooral de plastieken potjes van het eten die de vuilzak vullen: potjes van yoghurt, plastieken bakjes van de kipfilets of ander vlees, plastieken bakjes van de druiven, plastieken doosjes van de kerstomaten,... het houdt niet op. Een aanslag op onze portefeuille EN het milieu.
Druiven en kerstomaten kopen, waarschijnlijk van Spanje en/of Chili of iets dergelijks is een even grote aanslag op het milieu dan het plastiek dat errond zit vind ik ...sintorama schreef:Een van de dingen die mij vreselijk stoort is de afschuwelijke hoeveel verpakkingsmateriaal die wij weggooien. Niet alleen omwille van de kostprijs (vuilzakken zijn duur), maar ook omwille van het ecologische aspect. Nu kan ik niet zeggen dat het de tubes tandpasta zijn die de vuilzak zo vol maken. Wij doen met ons gezin maanden lang met 1 tube (de goedkoopste uiteraard, van de Lidl ofzo). Het zijn vooral de plastieken potjes van het eten die de vuilzak vullen: potjes van yoghurt, plastieken bakjes van de kipfilets of ander vlees, plastieken bakjes van de druiven, plastieken doosjes van de kerstomaten,... het houdt niet op. Een aanslag op onze portefeuille EN het milieu.
Het is op zich wel een terechte opmerking, maar het koopgedrag kunt ge toch aanpassen. Yoghurt in grotere verpakkingen aankopen (als yoghurt al nodig is?), lokaal fruit en groenten kopen, in bulk kopen, exotisch fruit mijden, ...
Nu klinkt het alsof je het grote slachtoffer bent van de voedingsindustrie terwijl je veel zelf in handen hebt.
Je hebt gelijk. Mijn bedoeling was vooral om de weging van een halflege tube tandpasta op een ganse vuilzak wat te relativeren. Die plastieken bakjes, ja dat heb je zelf in de hand, toch voor een groot deel. Maar ik ben gewoon te lui. Net zoals 98% van de consumenten. Die bakjes zijn handig om in je winkelkar te leggen en dus kopen we dat. De afval achteraf... dat is pas achteraf. (Daarom ook dat ik een tegenstander ben van het belasten op huisvuil -- je moet huisvuil niet belasten op de moment dat het wordt weggegooid, maar op de moment dat het wordt aangekocht. Kijk in Duitsland hoeveel navulverpakkingen je van elk product vindt. Hier is dat concept volstrekt onbestaande.)Wurfel schreef:Druiven en kerstomaten kopen, waarschijnlijk van Spanje en/of Chili of iets dergelijks is een even grote aanslag op het milieu dan het plastiek dat errond zit vind ik ...
Het is op zich wel een terechte opmerking, maar het koopgedrag kunt ge toch aanpassen. Yoghurt in grotere verpakkingen aankopen (als yoghurt al nodig is?), lokaal fruit en groenten kopen, in bulk kopen, exotisch fruit mijden, ...
Nu klinkt het alsof je het grote slachtoffer bent van de voedingsindustrie terwijl je veel zelf in handen hebt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Inderdaad, navulverpakkingen zijn amper te vinden, en dikwijls is de navulverpakking duurder dan de originele zeep (vb. Ecover navulverpakking tov een handpompje met de zeep), prijs/liter natuurlijk vergeleken.
Dit zal dan mss liggen aan de weinig omzet die de lijn van navulverpakking draait zeker, of om de niet-oplettende klant toch te laten grijpen naar de navulverpakking
Dit zal dan mss liggen aan de weinig omzet die de lijn van navulverpakking draait zeker, of om de niet-oplettende klant toch te laten grijpen naar de navulverpakking

Sunlight navulling in 5 liter bidon:
http://www.lyreco.com/webshop/P01/produ ... 51?lc=NLBE
http://www.lyreco.com/webshop/P01/produ ... 51?lc=NLBE
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash