Uitreden uit CERA terug mogelijk vanaf 01/01/2014
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Uitreden uit CERA terug mogelijk vanaf 01/01/2014
Goed nieuws,
Arcopar-slachtoffers zoals ik die ook nog met gelijksoortige Cera-aandelen zitten kunnen verkopen vanaf 1 januari.
Jammer genoeg slechts beperkt tot 10% van de totale massa. Dus er is weer over nagedacht.
Arcopar-slachtoffers zoals ik die ook nog met gelijksoortige Cera-aandelen zitten kunnen verkopen vanaf 1 januari.
Jammer genoeg slechts beperkt tot 10% van de totale massa. Dus er is weer over nagedacht.
Re: Uitreden uit CERA terug mogelijk vanaf 01/01/2014
Het is niet omdat het even slecht gaat, dat je het ineens helemaal moet buitengooien.
Als je de krantenartikels gelezen hebt, zie je dat ze hun verlies weggewerkt hebben, om terug solvabel een nieuwe start te maken.
Je mag ook niet vergeten dat ze nog steeds actief zijn en hun leden nog steeds informeren, en voordelen aanbieden, in de toekomst (2015) gaan ze terug een dividend gaan uitkeren.
De reden waarom ze "maar" 10% toelaten, is voor de mensen die er wel nog in geloven, niet met het badwater weg te gooien.
Als je de krantenartikels gelezen hebt, zie je dat ze hun verlies weggewerkt hebben, om terug solvabel een nieuwe start te maken.
Je mag ook niet vergeten dat ze nog steeds actief zijn en hun leden nog steeds informeren, en voordelen aanbieden, in de toekomst (2015) gaan ze terug een dividend gaan uitkeren.
De reden waarom ze "maar" 10% toelaten, is voor de mensen die er wel nog in geloven, niet met het badwater weg te gooien.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Cera stelt voor 2014 een dividend van 2.5 procent in het vooruitzicht. Zouden ze dat nu zo vlug mogelijk bekend gemaakt hebben om te hopen dat ik niet uitstap?
Ben ook arcopar aandeelhouder (gekocht van mijn eerste loon)
Ben ook arcopar aandeelhouder (gekocht van mijn eerste loon)
josbos schreef:Het is niet omdat het even slecht gaat, dat je het ineens helemaal moet buitengooien.
Beste,
Ik ben Arcoparslachtoffer.
Nu ik weet waar ik aan toe ben en weet dat dien brol (zoals Cera ook is) volledig speclatief is moet ik dat niet meer hebben.
Ze geven u 2,5 % voor een speculatieve belegging.
Cera is even erg als Arco; ze hebben wat meer geluk gehad.
Dat is ook wat ik hoorde waaien...Lukske schreef:Cera is even erg als Arco; ze hebben wat meer geluk gehad.
Naar wat ik hoorde van een insider was het een enorm veel geluk voor KBC dat Dexia viel in de periode dat KBC het ook heel moeilijk kreeg. De inkomende stroom geld van Dexia die naar KBC vloeide (spaarders haalden massaal geld af bij Dexia en versluisden het naar andere banken), heeft KBC geholpen om het hoofd boven water te kunnen houden.
De een zijn dood is de ander zijn brood ?TNTim schreef:De inkomende stroom geld van Dexia die naar KBC vloeide (spaarders haalden massaal geld af bij Dexia en versluisden het naar andere banken), heeft KBC geholpen om het hoofd boven water te kunnen houden.
Alleen zie ik er voor Arco niet direct een oplossing komen, eigenlijk geen oplossing. En al zeker niet met de verkiezingen in het vooruitzicht, gaat daar nu geen enen een thema van maken mee de verkiezingen (is zo als in het voetbal een open doelkans verknoeien
)

Arco staat al op dit forum. Coöperanten hebben de kans zich te verenigen. En zoals op het forum reeds is vermeld, er waren 800.000 Coöperanten en er zijn enkele miljoenen kiezers die alleen maar geld verliezen als de regering de waarborg toepast. Ik ben ook bij die 800.000 maar heb niet zoveel te klagen. Mijn inleg was beperkt (40.000 Bef). Al die jaren heb ik de voordelen genoten (korting op mijn verzekering). Ik ben van oordeel dat het niet de taak van de regering is om op te draaien voor de kosten. Ik heb nog steeds een rekening bij het kantoor dat mij de arco deelbewijzen heeft aangeprezen. Volgens mij hebben die de fout gemaakt om mij een risico belegging te verkopen. Het is volgens mij die bank die moet opdraaien voor mijn verlies, en niet de belastingbetaler.fil1970 schreef:Alleen zie ik er voor Arco niet direct een oplossing komen, eigenlijk geen oplossing. En al zeker niet met de verkiezingen in het vooruitzicht, gaat daar nu geen enen een thema van maken mee de verkiezingen (is zo als in het voetbal een open doelkans verknoeien)
Voor Cera is de inleg ongeveer het zelfde maar daar kan ik niet profiteren van de voordelen. Dus voor mij zal het geen moeilijke beslissing zijn om volgend jaar uit te stappen.
't zal druk worden in de KBC kantoren (hoop) ik.
Arco staat al op dit forum. Coöperanten hebben de kans zich te verenigen. En zoals op het forum reeds is vermeld, er waren 800.000 Coöperanten en er zijn enkele miljoenen kiezers die alleen maar geld verliezen als de regering de waarborg toepast. Ik ben ook bij die 800.000 maar heb niet zoveel te klagen. Mijn inleg was beperkt (40.000 Bef). Al die jaren heb ik de voordelen genoten (korting op mijn verzekering). Ik ben van oordeel dat het niet de taak van de regering is om op te draaien voor de kosten. Ik heb nog steeds een rekening bij het kantoor dat mij de arco deelbewijzen heeft aangeprezen. Volgens mij hebben die de fout gemaakt om mij een risico belegging te verkopen. Het is volgens mij die bank die moet opdraaien voor mijn verlies, en niet de belastingbetaler.Nakal schreef:fil1970 schreef:Alleen zie ik er voor Arco niet direct een oplossing komen, eigenlijk geen oplossing. En al zeker niet met de verkiezingen in het vooruitzicht, gaat daar nu geen enen een thema van maken mee de verkiezingen (is zo als in het voetbal een open doelkans verknoeien)
Voor mij niet direct de bank maar eerder het ACW die het slecht belegde;
Lukske schreef:'t zal druk worden in de KBC kantoren (hoop) ik.
Ik hoop van niet. Stel dat er 20% van de aandeelhouders wil uitstappen dan zullen ze maar toelaten dat ik met de helft uitstap.
Als het druk wordt zal er misschien paniek ontstaan bij Cera (en KBC) en zal dat misschien onrust veroorzaken bij de aandeelhouders. Laat ze maar zweten de aandeelhouders. Ze hebben er voor gekozen. 

Denk niet dat er paniek zal uitbreken. De belofte om terug dividend uit te betalen zit daar voor veel tussen. Er is zes maand de tijd om uittreding aan te vragen. De site beschikt over zeer goede info over het uittreden. Vermoedelijk zullen veel vennoten na 2 juli 2014 ook hun ontvangen KBC ancora aandelen verkopen. Zou dan wel eens het moment kunnen zijn om er wat bij te kopen.
http://www.cera.be/nl/VeelgesteldeVragen
http://www.cera.be/nl/VeelgesteldeVragen
Ik ben op dit moment aan het overwegen om mijn Cera D-aandelen te verkopen. Bij het uittreden krijg je dus je dividendoverschot cash uitbetaald samen met 4,2 KBC Ancora aandelen per D-aandeel.
Het voordeel van de Cera aandelen is dat je geen roerende voorheffing moet betalen, zelfs niet op de gekapitaliseerde intresten. Op de dividenden van KBC Ancora moet je wel roerende voorheffing betalen. Is mijn redenering correct?
Het voordeel van de Cera aandelen is dat je geen roerende voorheffing moet betalen, zelfs niet op de gekapitaliseerde intresten. Op de dividenden van KBC Ancora moet je wel roerende voorheffing betalen. Is mijn redenering correct?
Ik wou dit deze morgen al doen, maar moest eerst leren om een afspraak te maken. Ga een Bolero rekening openen voor mijn KBC Ancora aandelen op te plaatsen. Zou wel eens kunnen dat de koers juist ongunstig is op de betaaldatum. Je hebt gelijk wat die belastingen op het dividend betreft.