Uw 3 banken met het meeste geld (tot 18-05-2010)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Bij welke 3 banken heb je het meeste geld staan op spaarrekeningen?
Bij mij staat het meeste geld op de spaarrekening van Deutsche bank, de rest staat op een e-spaar bij Argenta.
-
spaardertje
- Jr. Member

- Contacteer:
Hierbij mijn verdeling van beschikbaar geld op spaarrekeningen:
1) Deutsche Bank (71 %)
2) Banca Monte Paschi (28 %)
3) Keytrade (1 % - te verwaarlozen in bedrag)
1) Deutsche Bank (71 %)
2) Banca Monte Paschi (28 %)
3) Keytrade (1 % - te verwaarlozen in bedrag)
1) Rabobank (ong 60%)
2) Fortis (ong 38%, oa op de online rekening)
3) Triodos (Momenteel een 2%)
2) Fortis (ong 38%, oa op de online rekening)
3) Triodos (Momenteel een 2%)
Wat ik nu vermoed uit de gegevens is dat Deutsche Bank en Keytrade de nieuwe sterren zijn aan het bankenfirmament. De hoge percentages van Argenta en/of Rabobank geven mi een vertekend beeld als gevolg van de vraagstelling (welke 3 banken). Iedereen had tot voor kort wel spaarcenten bij Argenta en/of Rabobank. Dat ondertussen veel geld van beide banken naar andere is versluisd, kan men raden maar zeker niet afleiden uit deze statistieken. Daarom blijft mijn vraag om de vraagstelling te beperken tot 2, zelfs misschien tot 1 bank. Dan zou blijken wie van Argenta of Rabobank echt aan % en dus spaartegoeden heeft moeten inboeten.
Gegeven het onlinekarakter, beperkt aanbod en lage basisintrest van Rabobank, vermoed ik dat deze laatste drastisch zou dalen in de ranglijst.
Gegeven het onlinekarakter, beperkt aanbod en lage basisintrest van Rabobank, vermoed ik dat deze laatste drastisch zou dalen in de ranglijst.
Bij mij zit de situatie zo, toen vorig jaar de rentes zo hoog waren heb mijn geld wat verdeeld onder rabobank en argenta. Het geld blijft er nu staan omdat de getrouwheidspremie loopt en bij rabobank heb je toch de AAA rating en samen met argenta een defige depositogarantie. Sinds dit jaar spaar ik wat ik kan bij keytrade voor de betere rentevoet.
D'r is dus bij mij een verschil van wat/waar heb je je geld staan en bij welke bank spaar je nu.
D'r is dus bij mij een verschil van wat/waar heb je je geld staan en bij welke bank spaar je nu.
Laatst gewijzigd door steelke op 27 november 2009, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, dat is al één verklaring, die waarschijnlijk voor velen geldt.
Nu is het de bedoeling van de webmaster dergelijke poll om de 6 maand of zo te herhalen. Met het behoud van 3 banken, denk ik dat er niet veel wijziging in de statistieken zal optreden. In jouw geval zal je waarschijnlijk Keytrade, Argenta en Rabobank doorgeven, zelfs al zijn de deposito's bij beide laatste geslonken tot juist boven het nulpunt (kwestie van de rekening te behouden).
Dan komt de tendens waar je nu spaart niet aan de oppervlakte. En dat is toch wenselijk, al was het maar om sommige banken met zeer lage intrest een "aansporing" te geven de klanten iets meer te geven, kwestie van behoud van klanten!
Nu is het de bedoeling van de webmaster dergelijke poll om de 6 maand of zo te herhalen. Met het behoud van 3 banken, denk ik dat er niet veel wijziging in de statistieken zal optreden. In jouw geval zal je waarschijnlijk Keytrade, Argenta en Rabobank doorgeven, zelfs al zijn de deposito's bij beide laatste geslonken tot juist boven het nulpunt (kwestie van de rekening te behouden).
Dan komt de tendens waar je nu spaart niet aan de oppervlakte. En dat is toch wenselijk, al was het maar om sommige banken met zeer lage intrest een "aansporing" te geven de klanten iets meer te geven, kwestie van behoud van klanten!
Ik vind de 3 banken niet teveel, echter een minimum spaartegoed van bv. 1000 euro zou al een duidelijker beeld weergeven.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
DB verrast in positieve zin 
Eigenlijk zijn er 2 vaststellingen op dit moment:
- er zijn 4 uitschieters: Rabo, DB, Argenta & Keytrade
- de grootbanken Dexia & BNP Paribas Fortis zijn ook nog vrij populair
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
KBC en Ing alvast niet. De laatste heeft het afgelopen jaar nochthans geen geld gespaard om reclame te maken voor hun rekeningen.Vaganzza schreef: Eigenlijk zijn er 2 vaststellingen op dit moment:
KBC kan ik begrijpen gezien de rente die ze bieden, maar ING... Die had ik toch ook meer verwachtcp1234 schreef:KBC en Ing alvast niet. De laatste heeft het afgelopen jaar nochthans geen geld gespaard om reclame te maken voor hun rekeningen.Vaganzza schreef: Eigenlijk zijn er 2 vaststellingen op dit moment:
Ik heb een deel bij Ethias staan vanwege hun redelijke interest (Was 1,5% + 1,5% = 3% en de getrouwheidspremie loopt nog). Verder Centea die het met hun VIP rekening ook niet slecht deden en Fortis-BNP die ik als vertrouwde bank hou.
Alles blijft voorlopig geparkeerd staan omdat mijn getrouwheidspremie nog loopt... Toen Record bank verleden maand hun Gold-rekening lanceerden (2,40% + 0,60%) opende ik de eerste dag na de lancering daar een Gold-rekening en liet er van mijn Fortis Online en de Centea VIP een deel naar toe gaan tot ik een paar dagen later vernam dat het feest niet door ging omdat Europa dwars ging liggen
Ondertussen was er al een deel overgeschreven, dus dat zal er nu blijven staan omdat de meeste andere banken ook niet boven de 2,50% zitten...
Alles blijft voorlopig geparkeerd staan omdat mijn getrouwheidspremie nog loopt... Toen Record bank verleden maand hun Gold-rekening lanceerden (2,40% + 0,60%) opende ik de eerste dag na de lancering daar een Gold-rekening en liet er van mijn Fortis Online en de Centea VIP een deel naar toe gaan tot ik een paar dagen later vernam dat het feest niet door ging omdat Europa dwars ging liggen
Ondertussen was er al een deel overgeschreven, dus dat zal er nu blijven staan omdat de meeste andere banken ook niet boven de 2,50% zitten...
Ik vraag mij af nu DB de rente laat zakken tot 2 + 0,50 of er verschuivingen gaan komen van spaargeld.
Het reeds gespaarde blijft bij DB, maar het nieuwe gaat naar KeytradeVaganzza schreef: Ik vraag mij af nu DB de rente laat zakken tot 2 + 0,50 of er verschuivingen gaan komen van spaargeld.
Dat axa nog steeds op nul staat verwondert me wel een beetje, hun 2.4 + 0.75 actie was toch wel bij de top.
Trouwens vandaag hebben ze eindelijk ( nadat de actie al een maand was verlopen ) de mega-spandoek van het agentschap te Blauberg gehaald waar deze actie al die weken nog stond te misleiden.
Moest lukken dat ik er juist langskwam.
Trouwens vandaag hebben ze eindelijk ( nadat de actie al een maand was verlopen ) de mega-spandoek van het agentschap te Blauberg gehaald waar deze actie al die weken nog stond te misleiden.
Moest lukken dat ik er juist langskwam.