vast vs. variabel - wat kiezen? interessante worst-case
TIP
Re: vast vs. variabel - wat kiezen? interessante worst-case
[quote="dg1984"]Hallo, ik heb onlangs gelezen dat maar 8 procent een variabele lening van 3/3/3 maar meer neemt.
Nu hebben wij toch zo 1 genomen in 22/11/2014 ongeveer
Het bedrag was 160000€ over 240 maanden
Start 1,51% Met max +2% en -onbeperkt
Hebben wij hiermee nu een slechte keuze gedaan? Want ik heb achteraf ook gelezen dat het beter is een vaste te nemen als de rente laag staat?
Je bekijkt best je contract/lening van destijd een. Je rentevoet is gekoppeld aan een referentie-index (A,C,E ofzo). Dan bestaat er een berekening voor je toekomstige rente van in 2017 te berekenen. Je intrestvoet van 2014 - intrestvoet van 2017 ....... Zo kan je al een idee hebben wat je zal betalen in 2016. Veel kans dat je negatieve rente of toch lager dan je 1.51% zal gaan, dus je hebt een uitstekende keuze gemaakt
Hebben wij hiermee nu een slechte keuze gedaan? Want ik heb achteraf ook gelezen dat het beter is een vaste te nemen als de rente laag staat?
Je bekijkt best je contract/lening van destijd een. Je rentevoet is gekoppeld aan een referentie-index (A,C,E ofzo). Dan bestaat er een berekening voor je toekomstige rente van in 2017 te berekenen. Je intrestvoet van 2014 - intrestvoet van 2017 ....... Zo kan je al een idee hebben wat je zal betalen in 2016. Veel kans dat je negatieve rente of toch lager dan je 1.51% zal gaan, dus je hebt een uitstekende keuze gemaakt
Re: vast vs. variabel - wat kiezen? interessante worst-case
Momenteel staat de C-index 0.539% lager wanneer jij de lening hebt afgesloten. Vandaag zou je lening dus zakken tot 0.97%. Alleen ben je daar nu niets mee.dg1984 schreef:Hallo, ik heb onlangs gelezen dat maar 8 procent een variabele lening van 3/3/3 maar meer neemt.
Ik weet ook dat men niet in de toekomst kan zien,maar miss kan iemand met een beetje kennis mij hierover wat vertellen.
Bedankt alvast
Het kan dat de huidige situatie nog wat aanhoudt, maar het kan evengoed zijn dat je tegen november 2017 uiteindelijk op een kleine stijging uitkomt. Verwachtingen zijn nu niet meteen dat er de komende maanden veel beweging komt, dus mocht ik moeten gokken, denk ik dat je tegen eind volgend jaar nog wel van een verlaging zal kunnen profiteren, al zal die misschien wat kleiner zijn dan op de dag van vandaag.
Sowieso denk ik dat je niet moet twijfelen aan je vroegere keuze. Die 92% van de mensen die kozen voor een vaste zullen uiteindelijk meer dan waarschijnlijk een slechter eindafrekening hebben dan jou.