Vastgoed aan meer dan 4,5% netto
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vastgoed aan meer dan 4,5% netto
Ik had 135.000 euro op Ethias First, nu heb ik snel 40.000 afgehaald.
Nu de vraag ; waarheen ?
Zo stootte ik op Aedifica, het lijkt me interessant ivm de vergrijzing van de bevolking ; groot aandeel in senioren behuizingen. Maar als ik op internet kijk zie ik overal dat dit niet het goede moment is om aan te kopen. Is iets als Aedifica een risicovolle investering als je het doet om de divident - dus niet met de bedoeling binnen korte termijn te verkopen met winst ?
Met dank - ik ben een beleggingsdummy dus alle info is welkom ...
Nu de vraag ; waarheen ?
Zo stootte ik op Aedifica, het lijkt me interessant ivm de vergrijzing van de bevolking ; groot aandeel in senioren behuizingen. Maar als ik op internet kijk zie ik overal dat dit niet het goede moment is om aan te kopen. Is iets als Aedifica een risicovolle investering als je het doet om de divident - dus niet met de bedoeling binnen korte termijn te verkopen met winst ?
Met dank - ik ben een beleggingsdummy dus alle info is welkom ...
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Aedifica is een interessant aandeel ja. Omdat ze, zoals je zelf aangeeft, vooral geinvesteerd zitten in rusthuizen. En dat lijkt mij zowat het meest zekere en veilige segment binnen vastgoed. Anderzijds heeft het aandeel momenteel nog totaal geen last gehad van de beursmalaise en noteert het nog steeds in de buurt van z'n hoogste koers ooit. Ok, als je puur het huidige dividend en het relatief veilige karakter belangrijk vindt, is die hoge beurskoers natuurlijk geen probleem. Maar persoonlijk wacht ik toch liever tot ze op de radar van een potentiele verkoper gekomen zijn die de koers wat lager zet.
En na nieuwjaar zit je dus weer met plus 100.000 ... Je had beter wat meer afgehaald dan zat je enkele jaren onder de 100Kpostttt schreef:Ik had 135.000 euro op Ethias First, nu heb ik snel 40.000 afgehaald.
aedifica profiteert van een vrijstelling van roerende voorheffing maar zal de nieuwe regering die behouden?
en ze verhuren ook gemeubelde appartementen wat wel crisisgevoelig is.
cofinimmo vind ik interessanter, investeren volop in rusthuizen.
Hebben ook veel kantoren natuurlijk maar de zwakte van de kantoormarkt is in de koers verrekend.
en ze verhuren ook gemeubelde appartementen wat wel crisisgevoelig is.
cofinimmo vind ik interessanter, investeren volop in rusthuizen.
Hebben ook veel kantoren natuurlijk maar de zwakte van de kantoormarkt is in de koers verrekend.
om mijn eigen vraag te beantwoorden: het was "de bedoeling" om die vrijstelling te behouden maar blijkbaar is er "een foutje" in de nieuwe wetteksten geslopen
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 8-3131.art" onclick="window.open(this.href);return false;
ze gaan het nu onderzoeken...
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 8-3131.art" onclick="window.open(this.href);return false;
ze gaan het nu onderzoeken...