Verbruik elektrisch vuurtje 2000 watt
Re: Verbruik elektrisch vuurtje 2000 watt
toch niet, Dat vuurtje heeft piek vermogen, en dal vermogen. Je weet wel het vermogen, maar das niet gelijk aan het verbruik, hangt ervan af hoelang het vuurtje opstaat...EarthNvstr1 schreef: ↑8 juli 2021, 19:51En wat weet je dan meer (buiten "hoeveel dat vuurtje verbruikt") dan wat je al weet zonder zo'n kilowattuur meter ?
Je kan het individueel verbruik nooit berekenen hoeveel dat vuurtje heeft verbruikt zonder het Kilowatt verbruik van dat vuurtje te weten als het aan staat.. Met zo een kilowatt meter weet je dat precies..
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
dan weet je nog altijd niet wat het vuurtje verbruikt als het aanstaat... Op een electrisch vuurtjes staat een thermostaat. als de temperatuur in de kamer bereikt is, slaat het vuurtje af. Koelt het X graden af in de kamer, zal het vuurtje terug aangaan.. Als jij dan kan berekenen wat op een dag dat vuurtje aan kilowatt verbruikt heeft ben echt wel een genie , Maar je mag het hier wel eens uitleggen als je dat kan, ben benieuwd...EarthNvstr1 schreef: ↑8 juli 2021, 21:02Inderdaad.
Ik verbruik dus wat ik nodig heb.
Wat je moet doen om minder te verbruiken (als je dat wil) lijkt mij zo ook wel duidelijk en daarvoor heb je geen "kilowattuur meter" per toestel nodig volgens mij.
Laatst gewijzigd door ludo op 8 juli 2021, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Of mijn vuurtje of toestel of lamp 1 EUR of 5 EUR per maand verbruikt interesseert mij niet, vandaar dat ik mij dat ook niet afvraag en daar ook geen uitleg voor ga geven.
Edit: ik kijk naar mijn totaal verbruik en probeer zinvolle veranderingen door te voeren, zonder daarbij in comfort in te leveren
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 8 juli 2021, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Als hij weet wat het vermogen is en er springt elke keer een timer mee op tussen de fase kan hij bij benadering zijn verbruik meten op 24 uur.
Bij benadering, //////////
Met een kilowattuur meter weet je het precies, en of je nu een timer er tussen zet of een kilowattuur , komt dan bijna op hetzelfde neer.. Je zal er iets moeten tusssen zetten om het verbruik te weten, daar dit niet constant is...
Maar ieder doet wat hij wil...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad. Of het nu 1 EUR of 1,01 EUR is, wat maakt dat uit ?
Dit kan ik niet volgen ... "timer" of "kilowattuur" maakt niet uit .. wat bedoel je hiermee ?
Wat moet je waar dan tussen zetten om het verbruik van wat te weten ?
Dit toestelletje steek je in het stopkontakt, en de stekker van het vuurtje is dit toestel.. Weet je precies het verbruik van het vuurtje als het aanslaat... En als je de kilowattuur prijs er mee input, weet je nog ook wat het je kost.. eenvoudiger kan echt ni zene... Het houdt het totale verbruik bij van dag/week/maand/kwartaal/of jaar enz. Tot je het reset op nul..
https://discountoffice.be/p/prl-e305em6 ... 6cEALw_wcB
Er is een periode geweest dat je gelijkaardige toestelletjes gratis kreeg van je energie leverancier, weet niet of dat nu nog is..
Er is een periode geweest dat je gelijkaardige toestelletjes gratis kreeg van je energie leverancier, weet niet of dat nu nog is..
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, ok.ludo schreef: ↑8 juli 2021, 23:28 Dit toestelletje steek je in het stopkontakt, en de stekker van het vuurtje is dit toestel.. Weet je precies het verbruik van het vuurtje als het aanslaat... En als je de kilowattuur prijs er mee input, weet je nog ook wat het je kost.. eenvoudiger kan echt ni zene...
Vraag is voor mij echter: waarom heb je dat toestelletje daarvoor nodig ?
Kan zijn, vermoedelijk ben ik daar nooit op in gegaan net omdát het gratis was ...

Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 8 juli 2021, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
..
Tja man doe het dan op je eigen manier... met papier ,-potlood en gommeke - , rekenmachientje heb je dan ook ni nodig, want je kan het uit je hoofd berekenen,of op papier... pffffffffffffffffff
Tja man doe het dan op je eigen manier... met papier ,-potlood en gommeke - , rekenmachientje heb je dan ook ni nodig, want je kan het uit je hoofd berekenen,of op papier... pffffffffffffffffff
Laatst gewijzigd door ludo op 8 juli 2021, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom denk je dat ik dat wil weten ?
Uiteraard, Iedereen doet wat hij wil.Tja man doe het dan op je eigen manier...
Ik zie echter niet in wat dit "statement" bijdraagt.
Edit:
Inmiddels werd post drastisch aangepast:
Geen idee wat ik hiermee moet

Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 8 juli 2021, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
EarthNvstr1 schreef: ↑8 juli 2021, 23:44Waarom denk je dat ik dat wil weten ?
Uiteraard, Iedereen doet wat hij wil.Tja man doe het dan op je eigen manier...
Ik zie echter niet in wat dit "statement" bijdraagt.
wilde gy na' is dik mijn vierkante kloeten kussen beste vriend... speel met die van oe eigen,, ni met die van mij..
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
is een statement.. in't vlaams " een uitspraak of een belangrijke verklaring. "EarthNvstr1 schreef: ↑8 juli 2021, 23:49Dit is dan eindelijk een duidelijke reactie als je het mij vraagt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: