Verbruik elektrisch vuurtje 2000 watt
Re: Verbruik elektrisch vuurtje 2000 watt
Zever in pakskes. Ik heb een infraroodsauna. Na een halfuur is het daar 65gr in.telewerken schreef: ↑31 januari 2021, 17:30 De stralingswarmte wordt opgenomen door de muren en/of alle vaste materialen die zich in de stralingszone bevinden. Maar niet in de lucht. Dus al staat zo'n IR vuurtje een hele dag aan, de lucht blijft ijskoud, de muren zijn misschien 0,5° opgewarmd.
Ik wil daar niet een douche nemen.
-
telewerken
- Jr. Member

Zelfde principe, de infraroodlampen verwarmen alle vaste materialen, inclusief je lichaam. Vermits zo'n cabines tamelijk klein zijn duurt het niet lang eer de lucht ook opgewarmd is door de convectiewarmte van alle vaste materialen en je lichaam. Het belangrijkste dat die lampen moeten doen is jou lichaam opwarmen, zodat je begint te zweten. Maar nogmaals : IR-straling kan geen lucht opwarmen. Dat gebeurt onrechtstreeks via alle vaste stoffen die de ir-stralen dissiperen.
Hetzelfde als in de atmosfeer : zelfs bij een hittegolf is het driehonderd meter hoog in de lucht -60°
Hetzelfde als in de atmosfeer : zelfs bij een hittegolf is het driehonderd meter hoog in de lucht -60°
Hadden we maar een chauffagist op dit forum
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Jezelf zo te kijk zetten als domoor. Een kunst op zich.telewerken schreef: ↑31 januari 2021, 18:47 Hetzelfde als in de atmosfeer : zelfs bij een hittegolf is het driehonderd meter hoog in de lucht -60°
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Dag mensen, ik vind dit een zeer interessant onderwerp!
Zelf zou ik in de toekomst een studio huren van 25m2 waarin een (goedkoop?) elektrisch kacheltje hangt. 1 van 2kw. Hoeveel zou dit bij een 'dure' energieleverancier op maandelijkse basis kosten als het een strenge winter is waarbij ik dit een 8-tal uur per dag gebruik?
Bij voorbaat bedankt!
Zelf zou ik in de toekomst een studio huren van 25m2 waarin een (goedkoop?) elektrisch kacheltje hangt. 1 van 2kw. Hoeveel zou dit bij een 'dure' energieleverancier op maandelijkse basis kosten als het een strenge winter is waarbij ik dit een 8-tal uur per dag gebruik?
Bij voorbaat bedankt!
Da's heel eenvoudig uit te rekenen: aantal dagen × 8u × 2 kW × energieprijs €/kWh
Al zal het wellicht geen 8u op vol vermogen draaien, maar hiervoor moet je het warmteverlies van de studio kennen.
De EPC waarde zegt je hoeveel kWh/m² je (bij benadering) nodig hebt op jaarbasis.
Al zal het wellicht geen 8u op vol vermogen draaien, maar hiervoor moet je het warmteverlies van de studio kennen.
De EPC waarde zegt je hoeveel kWh/m² je (bij benadering) nodig hebt op jaarbasis.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Het is ook zo dat bij zo een kleine studio als die goed geïsoleerd is moet dat vuurtje meestal maar een 10-15 minuten draaien om je toch een half uur tot en een uur warmte te geven waarbij je de eerste keer dus wel even langer moet laten warmen maar daarna is het gewoon bijwarmen. Dus het hangt er beetje van af hoe je persoonlijk gebruik zal zijn. Als de warmte blijft hangen dan kan dat wel even goed warm blijven.
€0,5 per uur dat het werktTrops schreef: ↑7 juli 2021, 20:51 Dag mensen, ik vind dit een zeer interessant onderwerp!
Bij voorbaat bedankt!
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Single 9/5 job betaalde ik 13€ per maand. samenwonend met iemand die vaak thuis was betaalde we 56€Trops schreef: ↑7 juli 2021, 20:51 Dag mensen, ik vind dit een zeer interessant onderwerp!
Bij voorbaat bedankt!
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Bedank voor de vele reacties mensen: dit doet me deugd!molenveld schreef: ↑7 juli 2021, 21:15 Da's heel eenvoudig uit te rekenen: aantal dagen × 8u × 2 kW × energieprijs €/kWh
Ik zal het uitrekenen met die formule!
De epc is 361 kWh/m2, wel dubbel glas..
Trops schreef: ↑8 juli 2021, 19:13Bedank voor de vele reacties mensen: dit doet me deugd!molenveld schreef: ↑7 juli 2021, 21:15 Da's heel eenvoudig uit te rekenen: aantal dagen × 8u × 2 kW × energieprijs €/kWh
Ik zal het uitrekenen met die formule!
De epc is 361 kWh/m2, wel dubbel glas..
Koop je een kilowattuur meter, voor 10/20 euro heb je er al een,.. Zo weet je precies wat dat vuurtje verbruikt..
https://discountoffice.be/p/prl-e305em6 ... 6cEALw_wcB
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad ...Henkie1984 schreef: ↑8 juli 2021, 09:57 Single 9/5 job betaalde ik 13€ per maand. samenwonend met iemand die vaak thuis was betaalde we 56€![]()
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Bedankt voor de tip!ludo schreef: ↑8 juli 2021, 19:39
Koop je een kilowattuur meter, voor 10/20 euro heb je er al een,.. Zo weet je precies wat dat vuurtje verbruikt..
https://discountoffice.be/p/prl-e305em6 ... 6cEALw_wcB