Verkoop Ethias Bank ?
Re: Verkoop Ethias Bank ?
Wat is het nu belangrijk of Ethias Bank en Ethias verzekeringen zus of zo verankerd zit? Dat maakt me niets uit.
Wat voor mij telt is :
- de oude First rekening biedt mij nog - zonder bonus - meer dan 3% netto. Dus OK;
- de spaarplus rekening is bij de beste qua rentevergoeding.
En mijn inlagen zijn beschermd.
Dus of Ethias dit of dat, kan mij eigenlijk niets maken. Het probleem is niet dat de bank (of verzekering) dreigt te kapseizen, maar dat Madame Kroes nog efkens haar autoriteit wil uitspelen. Het is en blijft mi een machtspel tussen betrokkenen zonder het doel de andere pijn te doen. Ze hebben kort geleden Ethias gered, wat zouden ze nu Ethias willen om zeep helpen?
En als in de toekomst de voorwaarden wijzigen, dan zien we wel weer. Dus niet erger dan wanneer Axa, Keytrade, DB of BNP hogere rente op nieuw geld geven.
Wat voor mij telt is :
- de oude First rekening biedt mij nog - zonder bonus - meer dan 3% netto. Dus OK;
- de spaarplus rekening is bij de beste qua rentevergoeding.
En mijn inlagen zijn beschermd.
Dus of Ethias dit of dat, kan mij eigenlijk niets maken. Het probleem is niet dat de bank (of verzekering) dreigt te kapseizen, maar dat Madame Kroes nog efkens haar autoriteit wil uitspelen. Het is en blijft mi een machtspel tussen betrokkenen zonder het doel de andere pijn te doen. Ze hebben kort geleden Ethias gered, wat zouden ze nu Ethias willen om zeep helpen?
En als in de toekomst de voorwaarden wijzigen, dan zien we wel weer. Dus niet erger dan wanneer Axa, Keytrade, DB of BNP hogere rente op nieuw geld geven.
Re: Verkoop Ethias Bank ?
Dat zou mooi zijn mocht dat lukken.ethias schreef:Beste, wij begrijpen zeker uw reactie. Zoals u misschien hebt kunnen lezen in de verschillende persartikels relatief aan de verkoop van de bank is het de bedoeling van Ethias om niet zomaar de bank te verkopen, maar ook een aandeelhouder te vinden die een partner wil blijven van Ethias. Dit zou moeilijk kunnen zonder fair te blijven tegenover onze cliënten.
Met vriendelijke groeten,
Ethias Bank.
Ik heb geduld en zie wel wat er uit de bus komt
Tx,
Re: Verkoop Ethias Bank ?
Beste mensen van Ethias Bank,
Ik volg dat allemaal niet zo honderd procent op, waardoor ik waarschijnlijk hier en daar wat communicatie zal gemist hebben. Bij deze ben ik geinformeerd, dat was ook de bedoeling van mijn vraag.
Ik hou zeker ook de verdere evoluties in de gaten, en ga er vanuit dat we wel op de hoogte zullen gehouden worden.
groet,
Ik volg dat allemaal niet zo honderd procent op, waardoor ik waarschijnlijk hier en daar wat communicatie zal gemist hebben. Bij deze ben ik geinformeerd, dat was ook de bedoeling van mijn vraag.
Ik hou zeker ook de verdere evoluties in de gaten, en ga er vanuit dat we wel op de hoogte zullen gehouden worden.
groet,
Re: Verkoop Ethias Bank ?
Ik heb een spaarrekening aangevraagd bij Ethias. De opening van Ethias fiscaal is zeer vlot verlopen. Dienstverlening is goed en vriendelijk. Hopelijk houdt Ethias de bank en blijft de staat hoofdaandeelhouder.
-
MacGSailor
- Newbie

- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 okt 2008
Re: Verkoop Ethias Bank ?
Vergeet niet dat heel die Ethias-boetiek een handeltje is, opgezet door voornamelijk de Waalse socialistische camaraderie... om goedbetaalde postjes te creeren voor hun partijslaafjes.
Als jullie daar vertrouwen in hebben... jullie doen maar!!!
Als jullie daar vertrouwen in hebben... jullie doen maar!!!
-
mr intrest
- Full Member

- Berichten: 140
- Lid geworden op: 28 feb 2008
Re: Verkoop Ethias Bank ?
M.i. dient deze rubriek om een vraag te stellen aan Ethias Bank, niet om café-praat te verkondigen.Vergeet niet dat heel die Ethias-boetiek een handeltje is, opgezet door voornamelijk de Waalse socialistische camaraderie... om goedbetaalde postjes te creeren voor hun partijslaafjes.
Als jullie daar vertrouwen in hebben... jullie doen maar!!!
Oproep tot constructieve en met argumenten onderbouwde reacties aub op dit forum.
Een heel tevreden Ethias-spaarder.
Re: Verkoop Ethias Bank ?
Om de café-praat een beetje te onderbouwen met feiten:mr intrest schreef:M.i. dient deze rubriek om een vraag te stellen aan Ethias Bank, niet om café-praat te verkondigen.Vergeet niet dat heel die Ethias-boetiek een handeltje is, opgezet door voornamelijk de Waalse socialistische camaraderie... om goedbetaalde postjes te creeren voor hun partijslaafjes.
Als jullie daar vertrouwen in hebben... jullie doen maar!!!
Oproep tot constructieve en met argumenten onderbouwde reacties aub op dit forum.
Een heel tevreden Ethias-spaarder.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ethias" onclick="window.open(this.href);return false;OMOB / SMAP werd gesticht in 1919 en was een onderlinge verzekeringvereniging van en voor de Belgische overheden en haar ambtenaren
Soms worden er wijze dingen op een platte manier verkondigd.
Re: Verkoop Ethias Bank ?
Nu dat Ethias exclusief onderhandelt met Optima veronderstel ik dat er een reëele kans is dat Optima Ethias bank zal overnemen,
Optima is vooral geïnteresseerd in het bancaire platvorm van Ethias, wil dit zeggen dat de politiek van Ethias hetzelfde zal blijven?
Ik heb juist een spaarrekening bij Ethias geopend en was vooral aangetrokken door de hoge rente, dus mijn vraag is, zal Optima in dezelfde lijn voort gaan en ook (gratis) spaarrekeningen met hoge intrest blijven aanbieden?
Optima is vooral geïnteresseerd in het bancaire platvorm van Ethias, wil dit zeggen dat de politiek van Ethias hetzelfde zal blijven?
Ik heb juist een spaarrekening bij Ethias geopend en was vooral aangetrokken door de hoge rente, dus mijn vraag is, zal Optima in dezelfde lijn voort gaan en ook (gratis) spaarrekeningen met hoge intrest blijven aanbieden?
Re: Verkoop Ethias Bank ?
Dat is onvoorspelbaar. Wie weet verhogen ze in het begin de rente zoals bij de overname van Cortal Consors door Fortuneo. Als hun plan is om ook grip te krijgen op de spaarrekeningenmarkt, dan zal hun rente ook navenant moeten zijn.coware schreef: Ik heb juist een spaarrekening bij Ethias geopend en was vooral aangetrokken door de hoge rente, dus mijn vraag is, zal Optima in dezelfde lijn voort gaan en ook (gratis) spaarrekeningen met hoge intrest blijven aanbieden?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
Optima Bank
- Woordvoerder

- Berichten: 105
- Lid geworden op: 20 aug 2009
- Locatie: Sterrekundelaan 19, 1210 Brussel
- Contacteer:
Re: Verkoop Ethias Bank ?
Beste, in de huidige stand van zaken blijven de gesprekken tussen Optima en Ethias vertrouwelijk, wat ook normaal is. Maar, er is wel een woord dat regelmatig naar buiten "filtert", en dat is "continuïteit"....
Met vriendelijke groeten,
Ethias Bank.
Met vriendelijke groeten,
Ethias Bank.
Re: Verkoop Ethias Bank ?
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;

