Verslag AV Argen-co 2016
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Verslag AV Argen-co 2016
het gaat mij ook over dat 2020,
uitstappen enkel ts 1 juli en december ok; heb ik gelezen en goedgekeurd, daarna nog een jaar? niet gelezen of gehoord.
uitstappen enkel ts 1 juli en december ok; heb ik gelezen en goedgekeurd, daarna nog een jaar? niet gelezen of gehoord.
Mij ook niet. Dat is natuurlijk het nadeel van dergelijke constructies als Argen-Co. Stel u voor dat je plots iets tegenkomt waaraan je uw geld wil aan uitgeven. Een woning ofzo. Zelfs als dat bedrag dat in zoiets steekt relatief beperkt is dan kan dat het verschil maken of de financiering haalbaar is. Je hebt de middelen maar het kan niet omdat een deel van uw kapitaal niet beschikbaar is. Zeer irritant.
Elke coöperatie gaat daar anders mee om met die uittreding. Bij een andere , Limburg Wind, stuurde ik een verzoek tot uittreding in de eerste 6 maanden (begin januari ) en een paar dagen later ontving ik de uitbetaling. Technisch gezien was dat een terugvorderbaar voorschot. Dus die betaalde uit voor de goedkeuring door de algemene vergadering.
Bij nader inzien, (en na lezen van de tekst onderaan mijn laatste uittreksel) is het wel logisch:
Uittredingsjaar is dus 2019.
De AV van het boekjaar 2019/2020 heeft pas plaats eind 2020.
PS: Argen-co boekjaar loopt van 1 juli tot 30 juni van het jaar nadien.
Dus als men vandaag wil uittreden, gaat dit in vanaf 1 juli 2019.De vennoot kan de vrijwillige uittreding aanvragen tussen 1 juli en 31 december van elk jaar, conform artikel 8 van de statuten. In geval van vrijwillige uittreding door een vennoot wordt het scheidingsaandeel uitbetaald na de goedkeuring door de algemene vergadering van de jaarrekening van het boekjaar waarin de uittreding plaatsvond.
Uittredingsjaar is dus 2019.
De AV van het boekjaar 2019/2020 heeft pas plaats eind 2020.
PS: Argen-co boekjaar loopt van 1 juli tot 30 juni van het jaar nadien.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 27 maart 2019, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de financiering van je woning aankomt op €5000 kan je je die woning niet veroorloven op dat moment en spaar je maar wat langer. Sowieso heb je dan een fout gemaakt door dat geld niet liquide te houden.
Logische uitleg. Tussen 1 juli en 31 december organiseert Argenco de mogelijke uitstappers. Op 31 december, het einde van de uitstapperiode, is de AV al afgelopen (November), dus wordt die kwestie voorgelegd op de eerstvolgende AV.
Waarom? Teneinde elke uitstapper eerlijke kansen te geven. Het kan niet zijn dat een uitstapper in augustus bevoordeeld wordt tov een uitstapper in December als er bijvoorbeeld maar een beperkte pot beschikbaar is voor uitstappers. Het is niet 'first come, first serve'.
Waarom? Teneinde elke uitstapper eerlijke kansen te geven. Het kan niet zijn dat een uitstapper in augustus bevoordeeld wordt tov een uitstapper in December als er bijvoorbeeld maar een beperkte pot beschikbaar is voor uitstappers. Het is niet 'first come, first serve'.
Gisteren dividend ontvangen van Argenco
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Morgen zal ik dan maar eens gaan kijken of er bij mij ook iets uitgekeerd werd en vooral ook hoeveel.
3,00 % (waarvan een deel van 30% te recupereren via belastingsaangifte 2020)
3.1% bruto.
Door in te loggen kan je ook meteen het document downloaden/printen dat je nodig hebt voor je belastingen.
Sorry, is dit jaar inderdaad 3,10 % bij Argenta.
3,00 % was bij Cera.
3,00 % was bij Cera.
Begrijpen jullie dan ook waar de Arco spaarders mee opgezadeld zaten? Toen het eigenlijk al slecht ging, maar dit doelbewust verzwegen werd, bleven ze hun aandelen houden. Toen het echt bekend werd in wat voor rommel ze hun geld gestoken hadden, was het te laat, niet alleen omwille van die 6 maanden regeling, maar vooral omdat het geld er niet meer was...Poldermol schreef: ↑27 maart 2019, 20:42 Logische uitleg. Tussen 1 juli en 31 december organiseert Argenco de mogelijke uitstappers. Op 31 december, het einde van de uitstapperiode, is de AV al afgelopen (November), dus wordt die kwestie voorgelegd op de eerstvolgende AV.