Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Je moet alles toch ooit verkopen. Tenzij je het voor dividend doet. Wanneer verkoop je nvidia bv? Nooit zal het op ideale moment zijn, dit goed kopen is makkelijker dan goed verkopen bedoel ik.
Mijn ouders hebben nooit iets verkocht, ze hebben hun portefeuilles aan de kinderen geschonken.
Nvidia zijn trader aandelen net als Tesla, daar moet je netjes van afblijven als leek. Snel geld verdienen en snel geld verliezen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is de beste manier om fortuinen te laten ontstaan. De 100.000 die na 30 jaar (1 generatie) 1,7 miljoen wordt, wordt na 60 jaar (2 generaties): 30 miljoen. Na 90 jaar (3 generaties): 530 miljoen. Na 120 jaar (4 generaties): 9 miljard. Na 150 jaar (5 generaties): 160 miljard. En dat allemaal omdat 2 mensen een kleine som bijeengespaard hebben

KleineSpaarder schreef: ↑10 juli 2025, 14:52 iemand heeft 100.000 euro. Dat is echt niet veel. Belegt het in aandelen. Brengt gemiddeld 10% op. Wordt na 30 jaar: 1,7 miljoen.
Maar dan is er jaloezie. Sommigen zeggen: die 100.000 is van geld dat al zwaar belast is als loon. Dan moet je de schamelige opbrengsten niet meer belasten. Anderen zeggen: 160 miljard verdienen door niets te doen in een hangmat: er kan wel een beetje taks af zeker

Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 10 juli 2025, 16:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Nvidia: In concrete termen: van de circa 2,46 miljard uitstaande aandelen, is ongeveer 0.7 miljard (700 miljoen) in handen van particuliere beleggers .
Dan zijn er voor 700 miljoen traders of dwazen (zoals ik dan)....ik heb er wel 19% winst op zelfs met die dollar...
Ogen open houden zou ik zeggen, Lotus vandaag weeral -4,95%.
1 maand 17% eraf.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je moet dus op bergen cash zitten en wachten tot aandelen veel zakken en ze dan kopen? Wat is veel: 10%? 15%? 20%? 25%? 30%? 50%?
En aandelen die zakken: je moet je dus nooit afvragen waarom ze zakken? Zoals met L&H, Fortis, Dexia, ABN AMRO, Worldcom, General Motors, Chrysler, Enron, ... ? Ze zakken, dus het is goed ze te kopen?
Terwijl de aandelen gemiddeld 10% per jaar stijgen, moet je op een berg cash zitten?
In 7 jaar dat je met cash blijft wachten, zijn de aandelen gemiddeld verdubbeld. Niet de beste. Niet de uitzonderlijkste. Gewoon, allemaal gemiddeld.
@Karine: als jouw strategie meer dan 10% per jaar gemiddeld opbrengt (volgens IRR, cash inbegrepen), dan is het een andere zaak. Dan buig ik nederig het hoofd

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
Ik denk dat de basis nog steeds blijft om goede sterke aandelen goedkoop op te pikken en vooral niet om aandelen achterna te lopen.
Wachten hoef je vaak niet te doen want koopjes zijn er zo vaak.(Berkshire in mei nog aan een koers van 540, vandaan staan we 475 wat al heel wat interessanter is)
Lotus een prachtig aandeel maar niet om aan €12.000 aan te kopen.
Aandelen worden zo vaak een hype en dan wil iedereen ze aan gelijk welke prijs hebben.
Tenslotte lopen de grote jongens weg en de kleintjes blijven ermee zitten.
Cash, ik denk wanneer je met twee gaat werken en je een beetje aan de regels houd je ervan schrikt hoeveel en hoe snel je cash kan opbouwen.
Maar dat is weer een heel andere discussie natuurlijk.
Wachten hoef je vaak niet te doen want koopjes zijn er zo vaak.(Berkshire in mei nog aan een koers van 540, vandaan staan we 475 wat al heel wat interessanter is)
Lotus een prachtig aandeel maar niet om aan €12.000 aan te kopen.
Aandelen worden zo vaak een hype en dan wil iedereen ze aan gelijk welke prijs hebben.
Tenslotte lopen de grote jongens weg en de kleintjes blijven ermee zitten.
Cash, ik denk wanneer je met twee gaat werken en je een beetje aan de regels houd je ervan schrikt hoeveel en hoe snel je cash kan opbouwen.
Maar dat is weer een heel andere discussie natuurlijk.